Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@01:50:41 GMT

روز حمل و نقل و بازار داغ شرافت

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۴۵۹۹۳

روز حمل و نقل و بازار داغ شرافت

وحید نوروزی - دکترای مدیریت محیط زیست و فعال حوزه مدیریت شهری

خبرگزاری برنا: بیست و ششم آذر ۱۳۶۱ در اوج جنگ تحمیلی،  یکصد کشتی حامل کالا در بنادر جنوبی کشور منتظر تخلیه کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم بودند اما بخاطر شرایط جنگی، امکانپذیر نبود.

آن زمان ها فقط کافی بود امام خمینی(ره) چیزی را بخواهند. با فرمایش ایشان، صحنه های زیبایی از ایثار و بسیج کامیونداران در تخلیه این کشتی ها شکل گرفت و به پاس این شجاعت از سال۱۳۷۶، چنین روزی را روز حمل و نقل نام نهادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در آن سالها هر چه بود، گذشت و ایثار بود و منافع شخصی همیشه، آخرین گزینه بود. در یک جمله، بازار شرافت داغ داغ بود. 

از هیچ دختر بچه ای در تلویزیون به خاطر شغل پدرش نمی پرسیدند آیا از اینکه پدرت راننده تاکسی است پیش دوستانت خجالت زده ای یا خیر. 

در آن زمانها، دهها هزار مرد و زن شریف در حمل و نقل دریایی، هوایی، شهری و بین شهری با عشق در جبهه و پشت جبهه خدمت می‌کردند تا نقشی در جنگ ایفا کرده باشند و گره ای از مشکلات مردم گشوده باشند. 

خوب یادم هست اواسط جنگ، سال چهارم دبستان بودم. صبح های جمعه سراغ ‌راننده شریف وانت همسایه میرفتیم و با تعدادی از همکلاسی ها تمام محل را پیاده می رفتیم و در تک تک خانه ها را میزدیم تا کمک به جبهه جمع آوری کنیم.

الان که به یاد می آورم بیشتر پی میبرم هم این راننده شریف وانت چقدر بزرگوار و صبور بودند و هم آن همسایه های عزیز ما در تبریز که صبح های جمعه خواب شیرین شان را بهم میزدیم تا پتویی و کنسروی برای جبهه ها جمع کنیم. 

این روز شریف را به تمام عزیزانی که به نحوی در حوزه حمل و نقل کالا و مسافر، بخش مهمی از گردش اقتصاد کشور را به دوش دارند، تبریک میگویم.

طبیعی است تبریک ویژه ای هم خدمت همکاران شریف و عزیزم در مجموعه اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مترو  شهر تهران و نیز تک تک همکاران سابقم در معاونت های حمل و نقل و ترافیک مناطق و نیز شرکتها و سازمانهای وابسته به معاونت حمل ‌‌نقل و ترافیک شهرداری تهران عرض کنم. امیدوارم با تمام سختی ها ‌‌و مشکلاتی که دارید همیشه خوب و سلامت و موفق باشید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شرافت روز حمل و نقل وحید نوروزی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۵۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت عجیب و خطرناک راننده تاکسی در تونل + فیلم

اقدام عجیب و خطرناک یک راننده تاکسی در حمل بار در سطح شهر، سوژه فیلمبرداری شهروندان شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند
  • اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • تربیت فضلای دین توسط ماموستا فخری از حسنات ماندگار دفتر زرین زندگانی آن عالم فقید است
  • طرح «نور» است یا «زور»؛ روحانیون برای جنگ با که لباس نظامی پوشیده‌اند؟
  • ورود شورای رقابت به نرخ گذاری تاکسی‌های اینترنتی به صلاح نیست
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • تجلی شرافت انسانی در خیزش نخبگانی
  • حرکت عجیب و خطرناک راننده تاکسی در تونل + فیلم