Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش آموزان ایرانی در جشنواره علوم و اختراعات افریقای جنوبی ۲۰۲۰ در حوزه‌های شیمی، زیست شناسی، محیط زیست، پزشکی، فنی و مهندسی موفق به دریافت مدال‌های رنگارنگ شدند.

به گزارش ایسنا، مهدی رشیدی جهان، دبیر علمی جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا درباره جشنواره علوم و اختراعات افریقای جنوبی ۲۰۲۰ اظهار کرد: این جشنواره با حضور کشورهای مختلف در روزهای ۲۸ نوامبر تا ۵ دسامبر به صورت آنلاین برگزار شد که در مرحله اول مستندات به داوری گذاشته شد و سپس در حضور داوران بین المللی پژوهش‌ها و اختراعات دانش آموزان از طریق پلتفرم‌های مجازی و به صورت آنلاین به این جشنواره ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشیدی جهان، ادامه داد: از کشورمان ایران برگزیدگان جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا در حوزه‌های شیمی، زیست شناسی، محیط زیست، پزشکی، فنی و مهندسی موفق به دریافت مدال‌های مختلف در جشنواره علوم و اختراعات افریقای جنوبی ۲۰۲۰ شدند.

دبیر علمی جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا درباره مقام‌ها و مدال‌های دانش آموزان افزود: از بین اختراعات ارائه شده از ایران، "مرضیه سالمی" مدال طلا، "زهره مهدوی ثابت" مدال طلا و همچنین تیم متشکل از مجتبی جعفری و مرتضی جعفری  نیز مدال طلا را کسب کردند. علاوه بر آن فاطمه تیموری و عسل بابازاده مدال نقره و تیم نسترن حبیبی و مبینا کرمی صاحب مدال نقره شدند.

وی با بیان اینکه ۵ تیم از ایران شامل تیم ۴ نفره زینب اکبری، شقایق فدایی، زهرا فخاری و زهرا شاپوری مدال برنز، تیم متشکل از ابوالفضل حسین زاده، فرنام سهرابی پور، ستاره سلمانی و آیدا رشیدی موفق به کسب مدال برنز شدند و  تیم ۲ نفره ریحانه حاتم خانی و فاطمه فرخی مدال برنز و تیم متشکل از مبینا زارع و نازنین زهرا طالقانی مقدم مدال برنز و همچنین تیم فاطمه فریزهندی و زهرا وفانژاد مدال برنز را کسب کردند.

بر اساس اعلام دبیرخانه دائمی جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا، رشیدی همچنین با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره دانش آموزی ابن سینا گفت: در شرایط فعلی و با همه گیر شدن بیماری کرونا در سطح جهانی برگزاری ششمین جشنواره دانش آموزی ابن سینا به صورت برخط و با حضور کشورهای مختلف به صورت بین المللی در تابستان سال ۱۴۰۰ برگزار می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانش آموزان جشنواره ابن سینا جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا جشنواره علوم و اختراعات دانش آموزان جنوبی ۲۰۲۰ مدال برنز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۶۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره نوجوان خوارزمی در مهرستان و خاش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی در مقطع متوسطه اول درمدرسه دخترانه نمونه مهدیه خاش برگزار شد.
در این جشنواره  ۱۳۰ نفر از دانش آموزان برگزیده شهرستان‌های خاش، میرجاوه، تفتان، بخش نصرت آباد زاهدان و عشایری شرکت داشتند.
شرکت کنندگان این جشنواره در رشته‌های زبان خارجه، ادبیات فارسی، پژوهش، مناظره علمی، ریاضی، فرهنگ و هنر، برنامه نویسی، بازارچه کسب و کار دانش آموزی، قرآن و معارف، مهارت‌های زندگی و توسعه فردی، سلامت و تربیت بدنی، فعالیت‌های آزمایشگاهی و دست سازه با هم به رقابت پرداختند.
شروع این جشنواره از ابتدای سال تحصیلی بوده که تاکنون مراحل شهرستانی آن برگزار و به مرحله قطب رسیده و تا پایان تابستان مراحل استانی و کشوری آن برگزار خواهد شد.
حدود ۸ هزار دانش آموز تاکنون در این عرصه با هم به رقابت پرداخته اند و با معرفی نفرات برتر شاهد اختتامیه مرحله قطب آن در خاش بودیم.

همچنین سپاهی معاون آموزشی مدیریت آموزش و پرورش مهرستان: گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی کشف استعداد‌های دانش‌آموزان فعال، پویا و پژوهشگر است که بتوانیم با برگزاری این جشنواره‌ها دانش‌آموزان مستعد را شناسایی کرده و از پتانسیل استعداد‌های این دانش‌آموزان در جهت پیشرفت و کیفیت‌بخشی استفاده کنیم.
وی افزود: این جشنواره با شرکت ۶۴ مدرسه برگزار که ۲۶ مدرسه برگزیده شدند و در ۹ محور به رقابت پرداختند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • موفقیت دانش آموزان کیش در مسابقات لیگ علمی دانش آموزی پایا
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران
  • باز شدن گره استخر دانش آموزی قوچان به دستان آب و فاضلاب
  • جشنواره «صدای پای خورشید» در همدان
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در میبد
  • افتخارآفرینان کردستانی والیبال دانش آموزی وارد سنندج شدند
  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • جشنواره نوجوان خوارزمی در مهرستان و خاش
  • نوجوان دشتستانی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد