Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری رویترز، این حملات گسترده موجب شد تا وزارت امنیت داخلی آمریکا و هزاران کسب و کار دست به تحقیقات زده و به کمپین هکری که مقام‌ها مشکوک به دست داشتن دولت روسیه در آن هستند، پاسخ دهند.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا امشب و فردا صبح نشست‌هایی برگزار می‌کند و طی روزهای آتی هم یک نشست عالی‌رتبه بین آژانس‌ها برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک گروه از سناتورهای آمریکایی دموکرات و جمهوریخواه از جمله اعضای کمیسیون تجارت سنا در نامه‌ای به مدیران اف‌بی‌آی و آژانس امنیت زیرساخت و امنیت سایبری خواستار توضیح آنها درباره گستردگی این حملات شدند.

روز یکشنبه خبرگزاری رویترز به نقل از منابع گزارش داد، هکرهایی با حمایت یک دولت خارجی به ایمیل‌های داخلی وزارت خزانه‌داری آمریکا و آژانسی در وزارت تجارت آمریکا که درباره سیاست اینترنت و ارتباطات از راه دور تصمیم‌گیری می‌کند، نفوذ کرده‌اند.

>>> بیشتر بخوانید:
حمله سایبری به وزارت امنیت داخلی آمریکا/دستور توقف فوری استفاده از نرم‌افزار هک شده وزارت خزانه‌داری آمریکا

شرکت فناوری سولارویندز (SolarWinds) که سنگ بنای اصلی هکرها بود، اعلام کرد حداکثر ۱۸ هزار مشتری آن یک به روزرسانی نرم‌افزاری مشکل‌دار را بارگیری کرده‌اند که به هکرها اجازه داد تقریباً ۹ ماه بدون متوجه شدن مشاغل و آژانس‌ها جاسوسی کنند.

این سناتورهای آمریکایی در نامه خودشان از جمله لیستی از آژانس‌های فدرال را خواستند که طرف قرارداد سولارویندز بودند و در معرض حملات هکری قرار گرفتند.

رابرت اوبراین به سرزمین‌های اشغالی و فرانسه سفر کرده اما توقف در ایتالیا، آلمان، سوئیس و بریتانیا را لغو کرد. یک منبع مطلع گفت که این مشاور امنیت ملی آمریکا از روز شنبه برنامه سفرهایش را در اروپا دنبال می‌کند. او در جریان سفر به سرزمین‌های اشغالی با بنیامین نتانیاهو و در سفر به فرانسه با امانوئل ماکرون دیدار داشت.

310 310

کد خبر 1466619

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا جنگ سایبری امنیت ملی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۶۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارق اماکن خصوصی و ساختمان‌های نیمه کاره دستگیر شد

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن گرجیان ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی و ساختمان‌های نیمه کاره در سطح شهرستان بویراحمد موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری ۱۱ این شهرستان قرار گرفت.

وی بیان داشت: مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی و با انجام گشت زنی‌های هدفمند یک سارق را شناسایی و دستگیر کردند.

گرجیان افزود: متهم در بازجویی‌های اولیه به ۱۵ فقره سرقت اماکن خصوصی و ساختمان‌های نیمه کاره در سطح شهرستان بویراحمد اعتراف کرد.

کد خبر 6092140

دیگر خبرها

  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • ۲۲ سال حبس برای عامل اطلاعاتی آمریکا به جرم فروش اسناد محرمانه
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • خیزش بزرگ دانشجویان بیان انزجار از تحرکات حمایتی حاکمان امریکایی و اروپایی است
  • انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال از میان ۲ گزینه اروپایی و ۲ مربی داخلی
  • سارق اماکن خصوصی و ساختمان‌های نیمه کاره دستگیر شد
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست