Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز مراقبت الکترنیکی زندانیان با هدف پایش زندانیان دارای پابند الکترونیک با حضور رییس کل دادگستری استان در خراسان جنوبی راه اندازی شد.

خبرگزاری میزان - رییس کل دادگستری استان خراسان جنوبی در مراسم افتتاح مرکز مراقبت الکترنیکی زندانیان بیان داشت: در راستای اجرای سیاست‌های قوه قضاییه، کنترل جمعیت کیفری زندان‌ها چندین سال در کشور اجرا می‌شود و در استان خراسان جنوبی هم اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی گفت: کنترل الکترونیکی بعضی از زندانیان بدین صورت است که، به جای اینکه زندانی در داخل زندان باشد، در محدوده‌ای که برای او در نظر گرفته می‌شود، در داخل شهر می‌تواند در کنار خانواده اش و محل کسب و کارش زندگی و ارتزاق نماید.

وی افزود: پابند الکترونیکی در مدت محکومیتی که زندانی دارد به پایش نصب می‌شود و تحت مراقبت قرار می‌گیرد.

رییس کل دادگستری استان خراسان جنوبی تصریح کرد: زندانی که تحت مراقبت الکترونیکی قرار می‌گیرد، از محدوده‌ای که قاضی برایش تعیین کرده، نباید خارج شود، در غیراین صورت در سوابقش پرونده قضایی وی ثبت می‌شود.

بیشتر بخوانید: هیچ‌گونه ارفاقی به مجرمان جرایم خشن نمی‌شود

رییس کل دادگستری استان خراسان جنوبی افزود: از ابتدای این طرح ۴۵ نفر از زندانیان استان از این طرح استفاده کردند و تحت کنترل مراقبت الکترونیکی قرار گرفتند که ۳۵ نفر از این افراد تا حالا از زندان آزاد شدند و ۱۰ نفر از این‌ها در حال حاضر تحت مراقبت الکترونیکی قرار دارند.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی ادامه داد: هدف از این طرح این است که افرادی که دارای شرایط لازم استفاده از مراقبت الکترونیکی هستند در بیرون از زندان به کسب و کار بپردازند تا چنانچه بدهی مالی داشته باشند، بتوانند آن را پرداخت کنند و هم در کنار خانواده خودشان و سرپرستی آنان را داشته باشند و از طرفی دیگر به کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها که از سیاست‌های اصلی قوه قضائیه است بویژه در این شرایط کرونایی کمکی شده باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: رییس کل دادگستری استان در خراسان جنوبی پابند الکترونیکی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رییس کل دادگستری استان در خراسان جنوبی پابند الکترونیکی رییس کل دادگستری استان استان خراسان جنوبی مراقبت الکترونیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۶۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت

محمد صالح شیخ زاهدی گفت: در راستای اجرای سند تحول دستگاه قضایی، کاهش جمعیت کیفری زندانیان، رسیدگی به مسائل و مشکلات مددجویان شهرستان رابر در دستور کار قرار گرفت.

در این بازدید که با برپایی میز خدمت قضایی و دیدار چهره به چهره مددجویان همراه بود، مددجویان مشکلات خود را بیان نموده و درخواست‌های آنان بوسیله قضات مورد بررسی قرار گرفت.
صالح شیخ زاهدی بیان داشت: سرکشی قضات دادگستری شهرستان رابر از زندان بافت به صورت هفتگی انجام می‌شود تا زندانیان بتوانند به صورت چهره به چهره و بدون واسطه با قضات گفتگو نموده و مشکلات قضائی و حقوقی خود را مطرح کنند.

این مقام قضائی ادامه داد: باتوجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته و همچنین ضرورت پایش پرونده زندانیان، مشکلات زندانیان در کوتاهترین زمان بررسی و رسیدگی به موضوعات مرتبط با مددجویان و وضعیت زندان‌ها از نظر رفاهی، بهداشتی و وضعیت غذایی مورد بررسی و دستور تسریع در رفع مشکلات صادر خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته و تعامل دستگاه قضایی شهرستان رابر با زندان شهرستان بافت در حال حاضر وضعیت زندان بافت از جهات مختلف رضایت بخش است.

در پایان این بازدید نیز رئیس دادگستری شهرستان رابر با حضور در شورای طبقه بندی زندان با مرخصی و رای بازی تعدادی از زندانیان واجدشرایط و فعال قرانی موافقت نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی/یک تجربه موفق
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • مراسم تجلیل از وکلای معلم قزوین
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی