Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس گلرو نماینده مجلس با اشاره‌ به قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها وصیانت از حقوق مردم ایران  و تاثیر آن  در افتصاد کشور گفت:  طرح اقدام راهبردی دو سه ماه قبل در واکنش به اقدام آمریکا مبنی بر «اسنپ بک » و عدم التزام کشورهای اروپایی در انجام تعهدات‌شان در قبال برجام در کمیسیون امنیت ملی مجلس تدارک دیده شد موضوع شهادت شهید فخری زاده این را تسریع کرد که طرح از قالب یک فوریت به دو فوریت تبدیل شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با عصرایران ادامه داد: در هر طرح یا لایحه ای باید ما پیامدها و سناریوهای احتمالی را مدنظر قرار دهیم و آنچه که برای ما مهم است مصلحت و منافع ملی است و نباید این دو نادیده گرفته شود، در عین حال بی عملی و انفعال هم مطلوب نیست و مجلس شورای اسلامی در یک کنشگری فعالانه می بایست به وظیفه خودش عمل می کرد و در قبال وضعیت نابسامانی که در موضوع هسته‌ای ایران و برجام وجود داشت واکنش نشان می داد.

نماینده  سمنان در مجلس افزود: ایران علی رغم تعهد بیش از حد انتظار و فراتر از پادمان جامع به تعهدات خودش عمل کرد و اجازه دسترسی داد اما اینگونه تحت تهدید قرار گرفت و دنیا هم هیچ واکنشی در قبال این تحریم ها نشان نداد. سازمان ملل صرفا به یک ابراز نگرانی بسنده کرد و از آن طرف آژانس هم به وظایف خودش عمل نکرد.

گلرو در پاسخ به این پرسش که برخی معتقدند این طرح صرفا سیاسی و برای جلوگیری از  انجام مذاکره احتمالی بایدن با ایران طراحی شد گفت: این طرح به هیچ عنوان سیاسی نبود و مبنای حقوقی و فنی داشت. در این طرح نظرات کارشناسی وزارت خارجه، سازمان انرژی اتمی و شورای عالی امنیت ملی گرفته شد و نمایندگان این دستگاه‌ها در جلسات متعدد کمیسیون برای بررسی این طرح حضور داشتند.

وی خاطر نشان کرد: مخاطب ما در این قانون کشورهای ۴+۱هستند و آمریکا جز مخاطبین این طرح به دلیل اینکه از برجام خارج شده است نیست. اگر آمریکا به برجام برگردد که باید به وظیفه حقوق بین المللی اش در این رابطه عمل کند، بحث ما در این قانون ناظر به تعهدات اروپایی‌هایی است و هر اقدامی که طبق این قانون صورت می گیرد منوط به انجام یا عدم انجام تکالیف طرف های مقابل است.

بیشتر بخوانید: جو بایدن: مذاکره دوباره با ایران بسیار دشوار خواهد بود/مساله موشک‌های بالستیک هم وجود دارد روحانی: نمی‌گذاریم کسانی پایان تحریم را به تاخیر بیاندازند/ مخالفان دولت با مخالفان جمهوری‌اسلامی همسو شده‌اند/برجام بی‌عیب نیست، بی نقص خداست لینک کوتاه: asriran.com/003Bx8

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مجلس برجام امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۶۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا پیشنهاد کرده است که شبکه اجتماعی تیک تاک به طور کامل در اتحادیه اروپا فیلتر شود.

براساس گزارش آر تی، پولیتیکو نوشت که فون در لاین در پاسخ به سوالی درباره فیلترینگ تیک تاک گفت که بعید نیست این اتفاق بیافتد. او خاطرنشان کرد که کمیسیون اروپا به اولین سازمانی در جهان تبدیل شده است که کارمندان آن از نصب تیک تاک بر روی تلفن‌های کاری خود منع شده اند.

پیش از این جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا لایحه‌ای را امضا کرد که توسط هر دو مجلس این کشور تصویب شد، که بخشی از آن ممنوعیت شبکه‌های اجتماعی تیک تاک بود.  نمایندگان مجلس آمریکا ادعا می‌کنند این برنامه به دلیل ارتباط بایت دنس با حزب کمونیست چین (CCP) حریم خصوصی آمریکایی‌ها را تهدید می‌کند.

سخنگوی تیک‌تاک در واکنش به تصویب قانون ممنوعیت تیک تاک در بیانیه‌ای اعلام کرد: مایه تاسف است که مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را تصویب می‌کند که حق آزادی بیان ۱۷۰ میلیون آمریکایی را زیر پا گذاشته، ۷ میلیون کسب و کار آمریکایی را تخریب و پلتفرمی که سالانه ۲۴ میلیارد دلار به اقتصاد ایالات متحده کمک می‌کند را از بین می‌برد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد