Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروژه رینگ شهری نشتارود از عمده پروژه‌های در دست اقدام برای رفع گره ترافیکی منطقه است که به‌رغم بازدیدهای متعدد مقامات و مسئولان استانی و شهرستانی بعد از گذشت 9 سال هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، پروژه رینگ شهری نشتارود از عمده پروژه‌های در دست اقدام برای رفع گره ترافیکی منطقه است که به رغم بازدیدهای متعدد مقامات و مسوولان استانی و شهرستانی بعد از گذشت 9 سال هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کُندی روند اجرای این پروژه نیز بارها از سوی مسوولان ذیربط در استان و شهرستان مورد انتقاد قرار گرفته است، اما گویا هنوز هم مشکلات و معضلاتی چند، گریبان این پروژه مهم و حیاتی شهری را گرفته است و امید می‌رود با بازدید اخیر مقامات استانی و شهرستانی، برای همه مشکلات و چالش‌های این پروژه چاره‌اندیشی شده و پروژه هرچه سریع‌تر به پایان راه خود و بهره‌برداری برای رفاه حال شهروندان نزدیک شود.

با حضور استاندار مازندران، نماینده مردم  تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، فرماندار ویژه تنکابن از پروژه رینگ شهری نشتارود بازدید شد.

استاندار مازندران ضمن بازدید از این پروژه ، با اشاره به طرح موضوع رینگ شهری نشتارود در آخرین جلسه شورای برنامه‌‌ریزی استان، گفت: مهندس مشاور، طرح مطالعاتی این پروژه را از قبل تهیه کرده و در محل اجرای پروژه حاضر شدیم تا ضمن بازدید پروژه، تعهدات سنوات قبلی نیز پیگیری شود.

حسین زادگان با بیان اینکه به هر روی، هر تعهدی که به مردم داده شده است باید به نتیجه مطلوب برسد، افزود: امیدواریم در جلسه آتی شورای برنامه‌‌ریزی استان، با توجه به بازدید امروز و نظر فرماندار محترم این طرح هرچه زودتر به تایید و تصویب برسد.

به گفته وی، در اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی همچنین گزارشات دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این پروژه نیز دریافت می‌شود تا این پروژه هرچه سریع‌تر رنگ اجرایی به خود گیرد.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این بازدید گفت: در هر صورت مردم املاک‌شان را برای آزادسازی در اختیار ما گذاشتند و این در حالی است که لازمه اجرای این پروژه، تصویب طرح جامع تفصیلی شهر نشتارود است.

سید شمس الدین حسینی با بیان اینکه در طرح جامع شهری نشتارود، باید یک سری ملاحظات و مصوبات در نظر گرفته شود، تاکید کرد: این الزامات تا حدودی در شورای برنامه ریزی استان مطرح شد، منتهی نکات و ابهاماتی در این باره وجود داشت که به بازدید میدانی از پروژه موکول شده بود.

پیمانکار پروژه رینگ شهری نشتارود نیز گفت: زیر ساخت ها و  مصالح  جهت اجرای عملیات  آسفالت  آماده بوده  اما بدلیل  اینکه هنوز قسمتی از اراضی پروژه رینگ شهری آزاد سازی نشده، این عملیات عمرانی به تعویق افتاده است.

یداله مصلحی افزود: در حال حاضر متاسفانه به دلیل آزاد نبودن برخی زمین‌ها مجبوریم مصالح را از مسیرهای فرعی به محل پروژه بیاوریم که این امر، ضمن طولانی‌تر کردن تحقق پروژه رینگ شهری، موجب مستهلک شدن ماشین‌های سنگین حمل مصالح نیز شده و هزینه‌های پروژه را بالا می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: مردم اگرچه در ابتدا با ما همراه بودند و زمین‌های زیادی را آزادسازی کردند اما بعد از بوجود آمدن مشکلات اداری، همکاری‌‎شان را تا حدودی برای آزادسازی اراضی باقی‌مانده با ما قطع کردند و علت اصلی کندی پیشرفت پروژه نیز به همین موضوع بازمی‌گردد.

این پیمانکار عنوان کرد: فاز یک این پروژه از جاده اصلی شروع و تا 15 خرداد ادامه دارد و البته بخشی از مسیر، از دل اراضی می‌گذرد که متعلق به دستگاه‌های اجرایی بوده و هنوز آزاد نشده است؛ در فاز دوم پروژه نیز چند معارض وجود دارد و شهرداری هنوز توافقاتی را با طرف‌های مقابل انجام نداده است؛ فاز سوم پروژه هم اصلا آزاد نشده و البته با بازدید صورت گرفته به نظر می‌رسد کار شهرداری برای آزادسازی این اراضی نیز راحت‌تر شده باشد.

مصلحی در پایان ابراز امیدواری کرد که در صورت همراهی مردم و برداشته شدن موانع اداری و اجرایی کار، فاز یک پروژه رینگ شهری نشتارود تا بیست و دوم بهمن‌ماه امسال و همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، به اتمام برسد.

نشتارود با نزدیک 6 هزار نفر جمعیت در فاصله 5 کیلومتری شمال شرقی شهر تنکابن قرار دارد که به دلیل جاذبه های تفریحی و گردشگری همه ساله میزبان گردشگران مسافران زیادی بخصوص در ایام نوروز و تابستان از سراسر کشور است.

در سال های گذشته اعتباراتی به منظور تملک اراضی و آزادسازی، خاکبرداری ، خاکریزی ، احداث پل و آبرو در یک مسیر حدود 6 کیلومتری تخصیص یافت اما تا بازگشایی کامل مسیر نیاز به اعتبارات بیشتری است.

رییس شورای اسلامی نشتارود در نشست اخیر با رسانه ها، در خصوص رینگ شهری نشتارود، ضمن بیان این مطلب که حدود 10 سال است از مردم خواسته‌ایم برای آزادسازی اراضی با ما همکاری کنند، گفت: دولت، تنها هزینه جاده‌سازی را تقبل کرد اما برای تملک اراضی هیچ بودجه‌ دولتی در اختیار ما قرار نگرفت و تمام هزینه تملک اراضی از محل سرمایه شورای شهر تامین شد.

قدیر نامور در ادامه با اشاره به اینکه دولت حدود 60 میلیارد تومان بابت رینگ شهری به ما پرداخت کرد، گفت: تاکنون توانستیم حدود 70 درصد زمین‌ها را آزادسازی کرده و تا مرحله آسفالت برسانیم.

نامور افزود: زمین‌های فاز یک رینگ شهری نشتارود به طور کامل آزادسازی شده، در فاز دو نیز 3 پلاک تا آزادسازی کامل باقی مانده اما زمین‌های فاز سه به دلیل نبود بودجه و در اختیار نداشتن زمین معوض هنوز برای آزادسازی اقدام نشده است.

وی با بیان اینکه اگر دولت بابت تملک اراضی به ما کمک کند ضمن تسریع در کار پروژه، مراجعات مردم به شهرداری نیز به حداقل می‌رسد، گفت: این روزها بیشتر انرژی شورا و شهرداری صرف رینگ شهری شده است و شهرداری و شورا در حالی با سرمایه خودشان به تملک اراضی پرداخته‌اند که عایدات این طرح نه به مردم نشتارود که به کشور خواهد رسید.

رییس شورای اسلامی شهر نشتارود با اشاره به ملی بودن پروژه رینگ شهری ادامه داد: این مسیر، محل عبور خودروهای گذری (گردشگران) و حتی ماشین‌های ترانزیت بین‌المللی است و انصاف این بود که دولت برای چنین طرحی در این حد و اندازه، بیش از این‌ها مساعدت می‌کرد.

وی تصریح کرد: سال‌هاست ماشین‌های عبوری مسافران از شهر نشتارود می‌گذرد اما هزینه استهلاک جاده و خیابان را شهرداری نشتارود می‌پردازد و در حال حاضر از دولتمردان انتظار داریم حداقل با مساعدت مالی و تخصیص بودجه برای تملک اراضی در فاز سه، به یاری شورا و شهرداری نشتارود بشتابند.



انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پروژه رینگ شهری نشتارود برای آزادسازی شورای اسلامی شورای برنامه تملک اراضی پروژه نیز زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۶۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن‌سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: طی ۱۲ ماه سال گذشته، ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه، ایمن‌سازی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سیدشهرام کهریزی اظهار کرد: سال گذشته ۱۰ نقطه پرحادثه مصوب کمیسیون ایمنی راه‌های کشور ایمن‌سازی و مشکل ۳۱ نقطه پرحادثه رفع شده است.

وی افزود: ۹ نقطه مصوب کمیسیون ایمنی راه‌های کشور نیز در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه در حال انجام است و پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۸۰ درصدی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اکیپ‌های امانی راهداری در حال رفع و ایمن‌سازی نقاط پرحادثه در راه‌های فرعی، روستایی و سایر نقاط با احتمال وقوع حادثه هستند که طی ۱۲ ماهه سال گذشته ۳۱ نقطه پرحادثه مازاد بر مصوبات در شهرستان‌ها ایمن سازی انجام شده است.

کهریزی اضافه کرد: در شهرستان پاوه ۱۰ نقطه، اسلام‌آباد غرب ۴ نقطه، دالاهو ۳ نقطه، روانسر یک نقطه، ثلاث باباجانی ۳ نقطه، جوانرود ۳ نقطه، سرپل ذهاب ۳، هرسین ۲ و شهرستان کرمانشاه دو نقطه ایمن‌سازی شده است.

وی اضافه کرد: شناسایی نقاط پرحادثه در محورهای مواصلاتی اهمیت بالایی دارد و امروزه معیارهای استانداردسازی محورها تغییر کرده است؛ بنابراین باید نقاط خطرساز در محورهای مواصلاتی به صورت مستمر شناسایی و برنامه‌ریزی برای رفع و اصلاح آن‌ها در اولویت قرار گیرد، زیرا این مهم علاوه بر افزایش ضریب ایمنی راه‌ها، در کاهش تصادفات جاده‌ای نیز نقش بسزایی دارد.

کد خبر 748785

دیگر خبرها

  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • پاکسازی و تسطیح ۱۴ هکتار از فضا‌های بی دفاع شهری منطقه ۱۹
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • ایمن‌سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • افزایش ۲۰ درصدی رها سازی آب از سد زولاچای سلماس
  • تعیین تکلیف رینگ شهری یزد بعد از ۲۵ سال
  • طرح پیشنهادی تعیین وضعیت اراضی پادگان جی به کمیسیون ماده پنج ارسال شد