Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی‌های انجام شده نشان می دهد که دولت کنونی آمریکا بیشتر از مجموع دولت‌های دیگر این کشور حکم اعدام اجرا کرده است.

خبرگزاری میزان – پایگاه گاردین در گزارشی به موضوع اعدام در آمریکا پرداخته و می‌نویسد «دولت ترامپ بیش از تمامی ایالت‌های آمریکا، اعدام اجرا کرده است.»

این گزارش می گوید که ترامپ در سال جاری میلادی بیش از مجموع ایالت‌های این کشور، شهروندان آمریکایی را اعدام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاردین در این گزارش می‌گوید که در سال ۲۰۲۰ دولت آمریکا ۱۰ اعدام فدرال انجام داده که این اقدام با اعتراضات گسترده‌ای روبه رو شده است.

این گزارش می افزاید که اعدام‌های فدرال در سال ۲۰۲۰ آمریکا حتی با وجود کرونا نیز ادامه یافته است؛ این در حالی است که تنها ۵ ایالت آلاباما، جورجیا، میزوری، تنسی و تگزاس در سال جاری اعدام را اجرا کرده اند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، طی سال ۲۰۲۰ مجموع ایالت‌های آمریکا ۷ اعدام را اجرا کرده اند و این در حالی است که دولت فدرال این کشور در همین مدت ۱۰ مورد اعدام داشته است.

روز پنجشنبه گذشته اعدام «براندون برنارد»، شهروند سیاهپوست آمریکایی پس از مخالفت دیوان عالی با تعویق ۲ هفته‌ای زمان اجرای حکم، با تزریق کُشنده در زندان «تره هوت»، ایالت «ایندیانا»، محل اجرای اعدام‌های فدرال، اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اعدام در آمریکا؛ «ترامپ روز‌های پایانی را با اجرای سریع اعدام‌های فدرال می‎گذراند» اجرای ۲ حکم اعدام در آمریکا طی ۲ روز؛ ۳ نفر دیگر در صف اعدام

روز جمعه نیز «آلفرد بورژوا» ۵۶ ساله که در سال ۲۰۰۴ به اعدام محکوم شده بود، به همین روش اعدام شد.

در حالی که اعتراضات به این اعدام‌ها در آمریکا رو به افزایش است، ۳ اعدام دیگر نیز برای روز‌های باقیمانده از ریاست جمهوری «دونالد ‌ترامپ» برنامه ریزی شده است.

اخیرا نزدیک به ۱۰۰ نفر از دادستان‌های فعلی و پیشین، دادستان‌های کل، روسای پلیس سابق و فعلی، مقام‌های وزارت دفاع و ... با ارسال نامه‌ای به وزارت دادگستری خواهان توقف روند اجرای اعدام فدرال شدند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل اعدام در آمریکا حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اعدام در آمریکا تحولات بین الملل اعدام در آمریکا حقوق بشر اعدام های فدرال اعدام در آمریکا اجرا کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۶۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش­ جام جم آنلاین، چندین دهه است که ایالات متحده مانند این روزها صحنه تظاهرات دانشجویان نبوده است. نقطه های قرمزی که روی نقشه مشخص شده، آن دسته از دانشگاه های آمریکا است که پلیس به آن ها حمله ور شده و تعدادی از دانشجویان و اساتید را بازداشت کرده است اما نقاط زردی که روی نقشه روشن شده، مربوط به دانشگاه هایی است که صحنه اعتراضات بوده اما موردی از برخورد خشن پلیس در آن ها ثبت نشده است.

این تظاهرات بی سابقه به منظور اعلام همبستگی با مسئله فلسطین به بیش از ۵۸ دانشگاه، موسسه و دانشکده در سراسر آمریکا راه یافته است اما تظاهرات در برخی از این دانشگاه ها قوی تر و تاثیرگذار تر بود.

دانشگاه اوهایو در ایالت اوهایو در شرق آمریکا شاهد یورش پلیس آمریکا و حمله به دانشجویان اعتصاب کننده بود و عده ای از این دانشجویان بازداشت شدند.

دانشگاه جرج واشنگتن: در نیویورک محوطه دانشگاه جرج واشنگتن مملو از چادرهایی بود که دانشجویان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه آن ها را نصب کردند. به دانشجویان بیرون دانشگاه اجازه ورود به محوطه دانشگاه داده نشد.

دانشگاه مینه سوتا: در شمال ایالات متحده دانشجویان دانشگاه مینه سوتا به تظاهرات حمایت از فلسطین ملحق شدند و توقف نسل کشی را خواستار شدند.

دانشگاه کالمر: در ایالت تگزاس دانشجویان دانشگاه کالمر به تظاهرات ادامه دادند. این دانشگاه شاهد بازداشت هایی بود که باعث نشد دانشجویان دیگر تظاهرات را از سر نگیرند.

دانشگاه آتلانتا: در دانشگاه آتلانتا در ایالت جورجیا خشونت شدید بود. نیروهای امنیتی  عده‌ای از دانشجویان و اعضای هیئت علمی را بازداشت کردند اما این بازداشت ها تظاهرات و خیزش اعتراضی را در این دانشگاه متوقف نکرد.

دانشگاه کلمبیا: مهم‌ترین دانشگاهی که صحنه تظاهرات دانشجویی بود و در این تظاهرات پیشرو بود، دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک است. دانشجویان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه شب و روز به برگزاری تظاهرات ادامه می دهند و بازداشت ها سبب نشده است به تظاهرات ادامه ندهند.

دیگر خبرها

  • پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا
  • ببینید | نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • وقوع گردباد‌ های قدرتمند در ایالت‌ های آمریکا (فیلم)
  • وقوع گردباد‌های قدرتمند در ایالت‌های آمریکا + فیلم
  • حمایت دانشجویان مسیحی دانشگاه اوهایو از دانشجویان مسلمان
  • پیوستن رهبران فناوری دنیا به هیئت فدرال ایمنی هوش مصنوعی آمریکا
  • حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی