Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@17:50:05 GMT

آب شرب برخی مناطق کرج مانند غیزانیه است

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۴۶۸۱۱

آب شرب برخی مناطق کرج مانند غیزانیه است

علیرضا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت نامناسب آب شرب در برخی مناطق البرز به ویژه شهرستان کرج اظهار کرد: در استان دو سد کرج و طالقان وجود دارد که قرار است آب سه استان تهران، البرز و قزوین را تأمین کند.

وی بیان کرد: بر اساس منطق اگر قرار است آب شرب استان‌های هم‌جوار رفع شود در ابتدا باید ببینیم که آیا در مبدأ کمبود آب وجود دارد یا نه و دوم اینکه آیا این آب در مقصد به طور صحیح مصرف می‌شود یا خیر؟

۷۸ درصد آب مردم از البرز از چاه تأمین می‌شود

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس با بیان اینکه مردم استان البرز در واقع از مواهب دو سد موجود بی‌بهره هستند، تصریح کرد: ۲۲ درصد آب شرب استان البرز از این دو سد و ۷۸ درصد از ۵۰۰ حلقه چاه تأمین می‌شود که جزو منابع آبی ناپایدار محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وقتی بارندگی‌ها کم است این چاه‌ها مشکل کم‌آبی را به مردم البرز تحمیل می‌کنند و مردم با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

عباسی با بیان اینکه در کمال‌شهر، مشکین‌دشت، اشتهارد، کیان‌مهر و … مناطقی داریم که در تابستان ساعت‌ها متمادی آب قطع است، تصریح کرد: در شهرستان کرج به لحاظ مشکل آب مناطقی مانند غیزانیه خوزستان وجود دارد که مردم با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی گفت: درست است که به دلیل همسایگی باید آب شرب تهران را تأمین کنیم اما در ابتدا باید مشکل آب البرز حل شود نه اینکه قسمت عمده آب را به تهران منتقل کنیم.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس بیان کرد: باید بررسی شود که این انتقال چگونه صورت می‌گیرد در اینجا بحث این است که چه مقدار از این آب از طریق رودخانه کرج و چه مقدار از طریق تونل ۳۰ کیلومتری منتقل می‌شود.

رودخانه کرج را به کانون ریزگرد تبدیل نکنید

وی با بیان اینکه نباید با بی‌تدبیری کاری کنیم تا در منطقه با مشکل زیست‌محیطی مواجه شویم، اظهار کرد: نباید رودخانه کرج را که یک قطب گردشگری محسوب می‌شود و برای حفظ محیط زیست بسیار حائز اهمیت است به یک کانون ریزگرد تبدیل کنیم.

عباسی تصریح کرد: حقابه‌ای که در هیأت وزیران برای استان البرز و رودخانه کرج در نظر گرفته شده به میزان ۶۳ میلیون مترمکعب در سال است، در صورتی که این حجم از آب نیاز استان و رودخانه کرج را تأمین نمی‌کند.

وی در پایان متذکر شد: بر اساس پژوهشی که در پردیس کشاورزی دانشگاه تهران و توسط متخصصان این امر انجام شده است این حقابه باید بیش از ۱۸۱ میلیون مکعب در نظر گرفته شود.

کد خبر 5097147

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا عباسی رودخانه کرج نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا شهرکرد کرمانشاه گرگان آلودگی هوا شهرستان کرج شب یلدا محدودیت های کرونایی تبریز قاسم سلیمانی رودخانه کرج آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۶۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی عصر شنبه در دیدار با جمعی از کارگران و نمایندگان تشکل‌های کارگری و مدیران جامعه کار و کارگر استان البرز ضمن تبریک ایام مطرح کرد: تکریم کارگر تکریم خداست زیرا خدای تعالی اولین کارگر عالم هستی است.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۰۰ سال پیش دین اسلام جایگاه و اهمیت ویژه‌ای را برای کارگران قائل شده اما هنوز به خوبی به آنها پرداخته نشده است، افزود: در فرهنگ دینی ما که برآمده از قرآن و عترت است، آیات و روایات فراوانی در رابطه با کار، کارگر و کارفرما آمده که این نشان از اهمیت حفظ عزت و کرامت کارگران دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدارهای متمادی با کارگران آن بیانات را بسیار کامل، جامع، دقیق و تبیینی خواند و با اشاره به شعار سال تاکید کرد: امور مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به بعضی از موانع رشد تولید در کشور که نتیجه آن تورم و نبود امنیت شغلی برای کارگران است، قوانین دست و پاگیر اداری، عدم توزیع عادلانه، واردات بی رویه و … را از جمله آنها دانست و بیان کرد: مطالبات کارگران در جلسات مختلف با مسؤولان کشوری و استانی انتقال داده و پیگیری می‌شود.

کد خبر 6090341

دیگر خبرها

  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • تسریع در تأمین اعتبار طرح‌های تملک دارایی در مناطق سردسیر
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • البرزنشین مهمان خانه های مردم در شبکه البرز
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • پیش‌نیازهای تحقق شعار سال در مناطق آزاد
  • مشکل آذربایجان شرقی در تأمین اتوبوس و حمل و نقل عمومی