Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر جهاد کشاورزی سیب و سوران سیستان وبلوچستان گفت: ۲۰۰۰میلیارد ریال از ابتدای امسال از سوی بخش خصوصی برای کشاورزی این شهرستان سرمایه‌گذاری شده است.

محمد حنیف سپاهی افزود: ۲۰۰۰ میلیارد ریال از ابتدای امسال تاکنون برای راه‌اندازی ۹ واحد پرورش مرغ گوشتی، یک واحد کشتارگاه صنعتی طیور گوشتی و ١٩ هکتار گلخانه محصولات کشاورزی در این شهرستان از سوی بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرذ: تسهیل سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید، سبب جهش بی‌سابقه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی جهت ارتقای تولید در بخش کشاورزی این منطقه شده است.

وی ادامه داد: امسال همچنین کار اجرای ٢ واحد مرغداری و هفت هکتار گلخانه به اتمام رسیده و بقیه طرح‌ها در حال اجراست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیب و سوران گفت: با به تولید رسیدن پروژه‌های در دست اجرا شاهد جهش تولید در بخش کشاورزی این شهرستان خواهیم بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيستان و بلوچستان جهاد كشاورزي استانی اقتصادی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۶۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار

ایسنا/همدان مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند گفت: امسال برای نخستین‌بار ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع آبی و دیم شهرستان نهاوند برداشت می‌شود.

توکل آبشناس در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای نخستین‌بار ۳۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی آبی و دیم شهرستان نهاوند، امسال به کشت هفت نوع گیاه دارویی اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: بیش از ۳۲۰ تن انواع گیاهان دارویی در مزارع آبی و دیم این شهرستان برداشت می‌شود که همه این محصولات ارزش صادرات دارند و پیش‌بینی می‌شود بیش از یک میلیون دلار ارزآوری به استان و شهرستان داشته باشد.

آبشناس اضافه کرد: به منظور جلوگیری از تعرض به عرصه‌های منابع طبیعی، مصرف بی‌رویه آب در بخش کشاورزی و ترویج کاشت محصولات کم‌آب‌بر، امسال برای نخستین بار برخی از کشاورزان نهاوندی گیاهان دارویی کاشته‌اند.

وی در ادامه به افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند اشاره کرد و گفت: کشت دانه‌های روغنی کلزا به عنوان گیاهی دارویی، کم‌آب‌بر و ضروری برای تولید روغن امسال در شهرستان نهاوند دو برابر شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند تأکید کرد: امسال ۶۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافته که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی کم‌آب‌بر بودن، قرار گرفتن در تناوب با کشت گندم، داشتن قیمت تضمینی خرید از سوی دولت و مفید بودن برای تغذیه زنبورعسل را از جمله مزایای کشت کلزا عنوان کرد.

آبشناس با اشاره به اینکه محصول کلزا همه ساله در پاییز کشت و در خرداد برداشت می‌شود، یادآور شد: از سیاست‌های اصولی جهادکشاورزی ترویج کشت محصولات کم‌آب‌بر مانند کلزا است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جریمه میلیاردی یک واحد صنعتی متخلف در بروجرد
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • تکمیل زنجیره‌های تولید، محور توسعه استان اردبیل است
  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • صدور پروانه بهره‌برداری برای بیش از ۲۰۰۰ طرح سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان
  • شرکت ملاردشیر، به عنوان تولید کننده برتر استان البرز برگزیده شد
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • پیگیری طلب میلیاردی مردم از یک شرکت خصوصی