Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا محمدی کرجی ران روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد:  علاوه بر پروژه های توسعه ای، زیرساختی و تعمیراتی که در بندرشهید رجایی در حال اجر است، طرح های متعددی نیز در بخش سرمایه‌گذاری و با مشارکت بخش خصوصی احداث شده که از این بین هشت طرح مراحل نهایی سپری کرده و تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، هزینه انجام این طرح‌ها از محل جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و با مشارکت سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد و ادامه داد: با  بهره برداری از این  طرح‌ها برای ۶۴۰ نفر از جوانان جویای کار  اشتغال مستقیم و غیر مستقیم فراهم می‌شود.

مدیرکل بنادر ودریانوردی هرمزگان اظهارداشت: احداث ۳ پایانه  نگهداری فرآور ده‌های نفتی، احداث  دو پایانه ترانزیتی و یک پایانه کالای خطرناک و همچنین احداث ۲ مرکز ارائه خدمات اداری و خدماتی را از جمله طرح‌های  قابل افتتاح  در حوزه سرمایه‌گذاری عنوان کرد.

منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی بندر شهید رجایی در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان، در شمال جزیره قشم و تنگه هرمز و هم‌چنین در ۱۵ کیلومتری خروجی غربی شهر بندرعباس واقع شده که با داشتن روابط دریایی و مبادله کالا با افزون بر ۸۰بندر معروف بین‌المللی، بیش از یک سوم تجارت دریایی ایران را پشتیبانی می‌کند.

این بندر در مرکز کریدور ترانزیتی جنوب به شمال قرار دارد و یکی از مهم‌ترین کریدورهای ترانزیت(جابه جایی) بین‌المللی در دنیا محسوب می‌شود.

موقعیت ممتاز جغرافیایی، دسترسی به آب‌های آزاد جهان از طریق خلیج فارس، اتصال به شبکه بین‌المللی راه آهن و جاده ابریشم، برخورداری از تجهیزات و امکانات مدرن، نزدیکی به مناطق آزاد کیش و بنادر حوزه خلیج فارس این بندر را به پایگاهی راهبردی تبدیل کرده است.

برخورداری از اراضی پشتیباتی برای واگذاری به سرمایه‌گذاران در راستای انجام فعالیت‌های پشتیبانی، صنعتی، نفتی و خدماتی در قالب قراردادهای bot، boot، اجاره کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، نزدیک بودن با قطب‌های اصلی تولیدی، صنعتی و پتروشیمی کشور، از ظرفیت‌های خاص این منطقه است.

برچسب‌ها هرمزگان سرمایه گذاری بندرعباس خلیج فارس منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هرمزگان سرمایه گذاری بندرعباس خلیج فارس منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی هرمزگان سرمایه گذاری بندرعباس خلیج فارس منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی اخبار کنکور سرمایه گذاری طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۶۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مدیر تعاون روستائی استان آذربایجان غربی در اولین جلسه کمیته فنی سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیرساخت های شبکه تحت پوشش استان اظهار داشت: طرح موضوعات مربوط به مسائل و مشکلات شبکه تحت پوشش و پیگیری نارسایی ها و کاستی ها و توسعه زیرساخت ها در جهت برون رفت از وضعیت فعلی تشکل ها مهمترین اولویت مورد انتظار مدیریت استان و دغدغه اصلی اعضای کمیته فنی میباشد.   میر جمال ساداتی با اشاره به عناوین طرح های ارائه شده به دبیرخانه کمیته فنی استان افزود: طرح های درخواستی و پیشنهادی اداره تعاون روستایی و شبکه تحت پوشش شهرستان های ارومیه، پلدشت، میاندوآب، سلماس، بوکان، اشنویه و خوی به تعداد ۱۶ طرح مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت اجرای ۱۰ طرح با رعایت دستورالعمل ها و آئین نامه های اجرائی و موضوعی به تصویب رسید.   وی تصریح کرد: در اولین جلسه کمیته فنی استان، احداث باسکول و تجهیز مراکز خرید محصولات کشاورزی، احداث گلخانه، راه اندازی روستا بازار، توسعه مکانیزاسیون و فروش اموال مازاد شبکه تحت پوشش برای تبدیل به احسن نمودن، مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • قرارداد احداث ۲ ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان با شرکت مپنا امضا شد
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان