Web Analytics Made Easy - Statcounter

انصراف محسن تنابنده از ساخت فصل «هفتم» سریال پایتخت، سوالاتی را همچنان در اذهان مخاطبان باقی گذاشته؛ اینکه چرا مدیران سیما هنوز حاضر نیستند با مردم و مخاطبان واقعی خود به طور شفاف حاشیه های این مجموعه را در میان بگذارند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ماجرای حاشیه های «پایتخت6» و تمام نشدن این فصل به بهانه کرونا، هنوز نقل محافل رسانه ها بود که خبر ساخت فصل جدید این مجموعه، باز هم حاشیه هایی را برای خود به همراه داشت؛ از دستمزد میلیاردی محسن تنابنده برای حضور در فصل جدید تا حاشیه هایی که هنوز از فصل قبل گریبان گیر عوامل تولید این مجموعه و مدیران همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر روز در رسانه ها بر میزان گمانه زنی ها برای ساخت فصل هفتم «پایتخت» اضافه می شد و کماکان مدیران رسانه ملی هیچ عکس العملی از تایید یا تکذیب این اخبار نشان نمی دادند تا دیروز محسن تنابنده در فضای مجازی و در صفحه اینستاگرام خود با اعلام انصراف از ساخت فصل هفتم «پایتخت» به حواشی اخیر واکنش نشان داد.

تنابنده در صفحه شخصی خود نوشت:

«لطفا دست از تخریب و عقیم سازی بردارید..
پایتخت به عشق مردم ساخته و به خواست مردم ادامه پیدا کرده است و در حد سوادمان ایینه ای بوده در برابرجامعه با تمام کاستی هایش که به آن واقفم ،تلاش شما هم همه این بوده که با مسموم کردن فضا ومعنا سازیهای بیهوده و استخراج مفاهیم عجیب غریب از پایتخت دستاویز و ملعبه ای بسازید برای انتقام گیریهاتون از جناح مخالف یا ابراز وجود آنهم با نسبت دادن نظراتتان به مردم که هیچگاه هم رای با شما نبوده ..بگذریم
هموطنان عزیزم امسال هم علارغم فرصت بسیار کوتاه تا نوروز و به رغم همکاریهای سازمان و توافقات صورت گرفته تلاش کردیم مقدمات پایتختی جدیدو در خور شان شما بسازیم که شرایط مهیا نشد ،یعنی من توانشو نداشتم و از همین جا از محضر همتون عذر خواهی میکنم تا فرصتی دیگر و فضایی پالوده تر،،
(با احترام و تشکر از همه جراید ورسانه های خبری مخالف و موافق و منتقدینی که دغدغه کمال و رشد و پیشرفت آثار را دارند)
کوچک همه شما مردم شریف
محسن تنابنده»

نکاتی در این متن وجود دارد که خود حاشیه برانگیز است؛ نخست اینکه آقای بازیگر درخواست 5 میلیاردی خود برای حضور در فصل هفتم «پایتخت» را تکذیب نکرده و تمام حاشیه های موجود را صرفا سیاسی بازی های رسانه ها عنوان کرده است. دوم اینکه این قهر و آشتی های محسن تنابنده با تلویزیون سریالی تکراری با پایان بندی از پیش تعیین شده است. تنابنده در فصل ششم این مجموعه نیز این بازی قهر و آشتی را شروع کرد و درنهایت با منت گذاشتن بر مردم و اینکه به عشق مردم ادامه می دهیم، دستمزد میلیاردی خود را به جیب زده بود. حالا آینده ای نزدیک مشخص می کند که آقای بازیگر باز حرف خود را پس می گیرد یا نه؟

در همین بین نیز اخباری به گوش می رسید که روند ابتدایی ساخت سریال پایتخت آنچنان که جلوه داده می شود، متوقف نشده و اظهارات آقای نویسنده و بازیگر با آنچه در فضای حقیقی می‌گذرد، متفاوت است.

نکته دیگری که در این میان وجود دارد موضوع همیشگی «عدم شفافیت» در سازمان صدا و سیما است. رسانه ملی برخلاف تمام ارگان ها و سازمان های دولتی که ارقام قراردادهای مالی خود را به صورت شفاف بر خروجی رسانه های خود بارگزاری می کنند؛ تا کنون هیچ شفافیتی نسبت به خروجی مالی برنامه ها و سریال های خود برای مردم نداشته است.

این انتظار از رسانه ملی وجود دارد که خود در به عنوان یکی از نهادهای مهم در زمینه گسترش شفافیت، در چنین موضوعاتی نیز با مخاطب شفاف باشد و عدد و رقم های قراردادهای اینچنینی را در اتاق شیشه ای قرار دهد؛ خواسته ای که شاید در نگاه اول مضراتی داشته باشد اما تجربه ثابت کرده که بازیگرانی که سال ها تلویزیون را رها کرده به شبکه نمایش خانگی پناهنده شدند، در نهایت حیات هنری خود را در بازگشت به پرمخاطب ترین رسانه تصویری کشور دیده اند.

واقعا جای این سوال همیشه وجود داشته که صدا و سیما چه ترسی از اعلام قراردادهای مالی خود با تهیه کنندگان سریال ها و برنامه های خود به مردم دارد؟ مردم حق دارند بدانند با پول بیت المال، چه سریال ها و برنامه هایی برای آن ها ساخته می شود تا با آگاهی بیشتر از سریال و یا برنامه های حمایت و یا انتقاد کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: محسن تنابنده برنامه ها ساخت فصل رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۷۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پیش تولید «پایتخت۷» / تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد

پس از انتشار اخبار مختلفی درباره سرنوشت تولید فصل هفتم سریال «پایتخت» مشخص شد فصل جدید این سریال وارد مرحله پیش تولید شده و بازیگران از مرداد مقابل دوربین خواهند رفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ساخت سری جدید «پایتخت» همیشه مورد بحث بوده است، یک روز خبر از ساخت نسخه سینمایی این سریال در رسانه‌ها و کانال‌های خبری پخش می‌شود و روز دیگر تکذیب این موضوع؛ یک روز نیز خبر از تولید «پایتخت» در قالب همیشگی خود یعنی سریال در رسانه‌ها انتشار پیدا می‌کند.

اخیراً هم خبری در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه فصل «هفتم» پایتخت در مرداد ۱۴۰۳ آغاز می‌شود و پیگیری رسانه‌ها درباره این موضوع حاکی از آن است فصل هفتم سریال «پایتخت» وارد مرحله پیش تولید شده و امید از سوی عوامل پایتخت وجود دارد که فصل هفتم به پخش در نوروز ۱۴۰۴ برسد اما در این فصل سارا و نیکا فرقانی اصل و مهران احمدی حضور نخواهند داشت.

مدتی قبل نیز هومن حاجی عبداللهی بازیگر نقش رحمت در این سریال در نیمه اسفند ۱۴۰۲ با انتشار یک پست در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشته بود: باز داریم می‌آییم، ولی نه برای عید ۱۴۰۳؛ اخیراً نیز مهدی نقویان رئیس سیمافیلم درباره تولید و پخش فصل جدید این سریال بیان کرده بود اگر مشکلی پیش نیاید حتماً سریال «پایتخت» جدید را در ۱۴۰۳ خواهیم دید.

گفتنی است الهام غفوری تهیه‌کننده این سریال درباره ساخت نسخه سینمایی «پایتخت» در گفت‌وگویی گفته بود: مگر قرار بوده نسخه سینمایی «پایتخت» ساخته شود؟ آیا از طرف جایی اعلامی شده است که من بخواهم این را تکذیب کنم؟

منبع: فارس

کد خبر 748105

دیگر خبرها

  • «مست عشق» فیلم قابل قبولی نیست/ فروش بالا نمی‌تواند دلیل بر کامل بودن یک اثر باشد
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • باقری: عملیات وعده صادق انگیزه دانشجویان آمریکا علیه صهیونیست‌ها را افزایش داد
  • تغییر چهره بازیگر «پایتخت» بعد از ۵ سال/ عکس
  • عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی اسرائیل را از بین برد/ معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول است
  • آغاز پیش تولید «پایتخت۷» / تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد
  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم
  • پسر جوانی که متهم به ترغیب زهره فکورصبور به خودکشی بود تبرئه شد
  • عمو کاووس نون خ چگونه بازیگر شد؟!