Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@04:57:31 GMT

‌التزام به اجرای قانون شرط اول مبارزه با فساد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۴۷۴۱۳

‌التزام به اجرای قانون شرط اول مبارزه با فساد

روزنامه شرق ۲۶ آذر یادداشتی به قلم محمدرضا بهزادیان عضو نمایندگان اتاق تهران منتشر کرد و نوشت:‌ باید ۸۵ درصد درآمد سالانه کشور با اخذ مالیات از اشخاص حقیقی و... تأمین شود. نقل‌قولی هست معروف که «برای اصلاح امور باید اصلاح را از خودمان شروع کنیم». در جلسه روز گذشته که اعضای هیئت‌رئیسه اتاق تهران و سه نفر از اعضای هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی ایران که از اتاق تهران انتخاب شده‌اند، حضور داشتند، این سؤال پرسیده شد اما بدون پاسخ ماند که در هفت سال گذشته، اتاق تهران چند ریال مالیات بر ارزش افزوده به سازمان امور مالیاتی پرداخت کرده است!؟

 این در شرایطی است که اتاق بازرگانی تهران صدها میلیارد تومان از درآمد مازاد سالانه خود را در بانک‌ها سپرده‌گذاری کرده و با داشتن سه برج در مرکز تهران، در حال ساختن برج چهارم در خیابان مطهری است و علاوه بر آن، در جلسه آبان‌ماه هیئت نمایندگان اتاق تهران تصویب کردند اتاق ۷۸۰ میلیارد ریال را برای خرید زمین و ساخت باشگاه بازرگانان در منطقه مرادآباد تهران هزینه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که پیش‌بینی این هزینه در بودجه ۹۹ اتاق تهران وجود نداشت و در یک توضیح پنج‌دقیقه‌ای بدون مخالف و موافق و بدون وجود موضوع در دستور جلسه، هم متمم بودجه و هم انجام هزینه را تصویب کردند. لازم به توضیح است که در قانون مالیات بر ارزش افزوده، هیچ معافیتی برای درآمدهای سه در هزار و چهار در هزار و حق عضویت اتاق تهران دیده نشده است. در هفته گذشته شاهد برگزاری ششمین سمینار مبارزه با فساد در اتاق بودیم. لازم است به این نکته توجه کنیم که شرط اول مبارزه با فساد، التزام به اجرای قانون است نه تبلیغات درباره مفاهیم ارزشمند؛ لطفا از خودمان شروع کنیم.

منبع: روزنامه شرق برچسب‌ها سازمان امور مالیاتی کشور اتاق بازرگانی ایران فساد سیاسی پولشویی قانون اساسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی کشور اتاق بازرگانی ایران فساد سیاسی پولشویی قانون اساسی سازمان امور مالیاتی کشور اتاق بازرگانی ایران فساد سیاسی پولشویی قانون اساسی اخبار کنکور اتاق تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۷۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسات سری ارتش آلمان به صورت آنلاین در دسترس عموم قرار گرفت

ارتش آلمان اعتراف کرد نقصی در ابزار ویدئوکنفرانسی که از آن استفاده می‌کند، هزاران جلسه را به صورت آنلاین در دسترس عموم قرار داده است.

به گزارش ایسنا، Zeit Online گزارش داد که با استفاده از عبارات جستجوی ساده در سیستم Webex ارتش به جلسات بوندس‌ور آلمان (ارتش) دسترسی پیدا کرده است.

این روزنامه نوشت: «بیش از ۶۰۰۰ جلسه را می‌توان به صورت آنلاین یافت،» که برخی از آنها قرار بود طبقه‌بندی شوند.

ارتش گفت که این اشکال در عرض ۲۴ ساعت پس از اطلاع برطرف شد.

سخنگوی ارتش آلمان به خبرگزاری فرانسه گفت: شرکت در کنفرانس‌های ویدئویی بدون اطلاع شرکت‌کنندگان یا بدون مجوز امکان پذیر نبود. بنابراین هیچ محتوای محرمانه‌ای نمی‌تواند از کنفرانس‌ها درز پیدا کرده باشد.»

 پس از آن که روس‌ها در ماه مارس، صدای مقامات نیروی هوایی در مورد دادن موشک‌های دوربرد اوکراین را افشا کردند، این حادثه در حال حاضر توسط دادستان فدرال در حال بررسی است. وزیر دفاع آلمان با اشاره به مکالمات نظامی فاش شده هشدار داد که این همه «بازی پوتین» است.

 Zeit Online اعلام کرد که اتاق‌های ملاقات مورد استفاده ۲۴۸ هزار سرباز آلمانی را شناسایی کرده است. این نقض امنیتی در نسخه Webex خود بوندس‌ور رخ داده است که از نسخه عمومی ایمن‌تر است. خبرنگاران توانستند اتاق جلسه آنلاین اینگو گرهارتز، رئیس نیروی هوایی را که نامش در جریان نقض قبلی مطرح شده بود، پیدا کنند. زیت آنلاین گفت که ارتش تنها پس از آن که برای اظهار نظر به آنها مراجعه شد، از نقص‌های امنیتی آگاه شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • جلسات سری ارتش آلمان به صورت آنلاین در دسترس عموم قرار گرفت
  • شرکت در انتخابات یک حق و تکلیف ملی است
  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
  • صفر شدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • شرکت در انتخابات هم حق است هم وظیفه
  • مبارزه با فساد در الوند پایان نمی‌پذیرد
  • برقراری تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده