Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، خالد جعفری روز چهارشنبه در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر کردستان اظهار داشت: شعار امسال هفته پژوهش «پژوهش و فناوری در خدمت جهش تولید» است که نشان می‌دهد پژوهش در عرصه تولید باید مورد توجه بوده و تقویت شود.

وی افزود: شرایط چند سال اخیر کشور در زمینه جنگ اقتصادی و تحریم‌ها و در یکسال اخیر شیوع ویروس کرونا، نشان می‌دهد تنها راه ثبات اقتصادی توجه به پژوهش‌های بنیادی است که بتواند به تاب آوری جامعه در برابر مشکلات کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با بیان اینکه پژوهش‌های امروز دنیا کاربردی و جامعه محور است، اضافه کرد: در کشور ما نیز در سال‌های اخیر تغییر رویکردی را شاهد هستیم که به پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نوآوری دانشگاه اهمیت داده شده و می‌توان گفت دوران بیداری پژوهش در کشور است.

جعفری با بیان اینکه باید از طرفیت نخبگان و توان علمی دانشگاه‌ها استفاده بیشتری شود تا سرمایه‌گذاری با خطر کمتر شاهد باشیم، یادآور شد: برخی واحدهای صنعتی اهمیتی برای واحد تحقیق و توسعه قائل نبوده و حتی به اهمیت پژوهش در تولید نیز واقف نیستند در حالیکه باید این بخش به فرهنگ تبدیل و موجب افزایش بهره‌وری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با بیان اینکه از معدود استان‌های کشور هستیم که یک درصد اعتبارات پژوهشی را هزینه کرده‌ایم، گفت: سال گذشته برای اولین بار این سهم از اعتبارات استانی به انجام پژوهش‌های کاربردی و جامعه محور اختصاص یافت.

جعفری کرونا و تحریم‌ها را ۲ عامل فشار بر اقتصاد کشور دانست و تاکید کرد: با این وجود، فرصتی فراهم شده تا نقش تاثیرگذار دانشگاه‌ها برای عبور از این محدودیت‌ها بیشتر تبیین شود.

وی افزود: در سایه فناوری‌های ایجاد شده، تولیدات استان در بازارهای ملی معرفی شد و از محدوده استان فرا تر رفت و اگر تحریم‌ها به پایان برسد، دسترسی به بازارهای خارجی دور از انتظار نخواهد بود.

جعفری اقتصادی کردن پژوهش‌ها را انگیزه‌ای قوی برای پژوهشگران دانست و اظهار داشت: ایجاد انگیزه و پشتوانه قوی برای پژوهش از منظر اقتصادی شدن آن مُیسر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان به راه‌اندازی شورای مدیریت آموزش عالی در استان‌ها هم اشاره و آن را گامی مهم برای تقویت بهره‌وری علمی اعلام کرد.

برچسب‌ها هفته پژوهش دانشگاه کردستان استانداری کردستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته پژوهش دانشگاه کردستان استانداری کردستان هفته پژوهش دانشگاه کردستان استانداری کردستان اخبار کنکور استاندار کردستان پژوهش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۷۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: وظیفه همه دستگاه‌ها است که شرایط لازم را برای سفر زائران مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) فراهم کرده است و انتظار داریم که به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، عبدالله رشیدی‌پور امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جلسه قرارگاه راهیان نور کردستان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: احساس تکلیف و حضور امروز ادارات در جلسه هماهنگی برنامه‌های ستاد ارتحال امام خمینی (ره) نشان دهنده این است که همه دل در گرو انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران دارند.

وی افزود: امروز امام خمینی (ره) جهانی شده است و با وجودی که ۳۵ سال از تاریخ وفات ایشان می‌گذرد همچنان در دنیا محبوب هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: در طول ۴۵ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی دشمنان نظام هر آنچه که از توطئه بود را انجام دادند اما نتوانستند راه به جایی ببرند.

رشیدی‌پور ادامه داد: یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران همین تجمعات و بیعت‌هایی است که سالانه نمونه آن را در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) می‌بینیم.

وی اضافه کرد: امسال چهار هزار نفر عاشق امام خمینی (ره) در استان کردستان به زیارت ایشان می‌روند و وظیفه همه دستگاه‌ها است که شرایط لازم را برای آنها فراهم کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: کمیته‌های هفتگانه سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) تشکیل شده است و از دستگاه‌ها انتظار داریم که به تعهدات خود در این مورد عمل کنند.

رشیدی‌پور تصریح کرد: چهار هزار بسته فرهنگی نیز توسط ادارات برای تمام زائران استان تهیه خواهد شد و ایاب و ذهاب زائران نیز فراهم می‌شود.

کد خبر 751053

دیگر خبرها

  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • تشکر معاون استاندار خوزستان از شرکت توسعه نیشکر برای کمک به کشاورزان منطقه