Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا جانباز مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور امروز در یک نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه با توجه به اقتصاد ضعیف صنعت آب و وجود سقف یارانه ای بالا برای این متاع ارزشمند، آیا اجرای طرح آب امید را اقتصادی می‌دانید؟ گفت: این که اقتصاد آب ضعیف است، گزاره صحیحی است و هم اکنون هزینه تمام شده آب با آنچه از مشترکین دریافت می‌کنیم، اختلاف فاحشی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما به طور کلی در هر کشور نرخ گذاری برای خدمات دولتی تابع سیاست گذاری‌های کلان دولت است و در این طرح باید گفت میزان عدم نفعی که در نتیجه این طرح متحمل می‌شویم، حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است اما این مبلغ از هزینه اضافه چند صد میلیارد تومانی سرمایه گذاری به منظور ایجاد ظرفیت برای تولید و تصفیه آب جلوگیری می‌کند.

وی افزود: حدود چهار میلیون نفر شامل طرح آب امید می‌شوند که برای کمک به اجرایی شدن آن تجهیزات کاهنده نیز در نظر گرفته ایم که البته این تجهیزات رایگان نخواهند بود اما کمک‌های ویژه ای برای کاهش هزینه تولید آنها همانند گذشته در نظر گرفته ایم.

این مقام مسئول در پاسخ به اینکه راهکار آبفای کشور برای شناسایی دقیق مشترکین کم مصرف با توجه به مشترک بودن یا نبود بسیاری از کنتورها، توضیح داد: در تهران حدود ۱۱ درصد مشترکین فاقد کنتور مجزا هستند اما در سراسر کشور نیز طی سالهای گذشته تلاش‌هایی برای این مجزا سازی شده است و تلاش داریم با استفاده از کدهای مشترکین بیشترین حد عدالت را اجرا کنیم.

به گفته وی سیاست ما تفکیک انشعابات در صورت امکان است اما به طور کلی به بعد خانوار ورود نمی‌کنیم چرا که مسئله ما مشترکین هستند.

جانباز با اعلام اینکه ۲۶ میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک خانگی در کشور داریم که این تعداد ۴.۷ میلیارد مترمکعب مصرف آب شرب دارند، تصریح کرد: ۶ ماه فرصت در نظر گرفته ایم تا مشترکین به اصلاح الگوی مصرفی خود پرداخته و میزان مصرف خود را به حد الگوی تعیین شده، کاهش دهند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور با تأکید بر اینکه روح حاکم بر این طرح اصلاح الگوی مصرف است، اظهار داشت: بعد از شش ماه در صورتی که هیئت وزرا تأیید کند، تعرفه آب مشترکین پرمصرف را افزایش می‌دهیم.

ادامه دارد...

کد خبر 5097283

منبع: مهر

کلیدواژه: آبرسانی حمیدرضا جانباز شرکت آب و فاضلاب کشور قیمت آب طرح آب امید لایحه بودجه ۱۴۰۰ بانک مرکزی ایران قیمت دلار ویروس کرونا قیمت نفت شاخص کل بورس وزارت جهاد کشاورزی بورس تهران تولید نفت اقتصاد انگلستان نهاده های دامی بازار سهام تولید گاز لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۷۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید

آفتاب‌‌نیوز :

به این ترتیب سطح امید به زندگی در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا نسبت به سال ۲۰۲۲ میلادی ۰.۹ افزایش یافته است.

بنا به اعلام اداره آمار اروپا سطح امید به زندگی در ۱۵ کشور عضو اتحادیه از میانگین کشور‌های عضو بیشتر است. بیشترین سطح امید به زندگی در سال ۲۰۲۳ مربوط به اسپانیا با ۸۴ سال است. 

ایتالیا و مالت به ترتیب با ۸۳.۸ و ۸۳.۶ سال در جایگاه‌های دوم و سوم در میان کشور‌های عضو اتحادیه اروپا قرار دارند. 

در مقابل پائین‌ترین سطح امید به زندگی در میان اعضای اتحادیه در بلغارستان با ۷۵.۸ سال، لتونی با ۷۵.۹ سال و رومانی با ۷۶.۶ سال ثبت شده است. 

سطح امید به زندگی در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در سال گذشته ۰.۲ بیشتر از سطح آن در دوران پیش از همه‌گیری کرونا بود.

این در حالی است که میزان امید به زندگی در ۱۸ کشور عضو اتحادیه اروپا نسبت به دوران پیش از شیوع بیماری «کووید ۱۹» افزایش یافته است.

منبع: یورونیوز

دیگر خبرها

  • تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است
  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • ۸۳درصد مشترکان برق قزوین کم‌مصرف هستند
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به مشترکین کم‌مصرف قزوین
  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟
  • ۱۳ همت مبلغ یک ماه میزان مصرف صنایع بزرگ از گاز کشور