Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت از رایگان شدن آب ،برق و گاز ۳۰ میلیون خانوار ایرانی خبرداد.

علی ربیعی در حاشیه‌ جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تصمیمات مهمی در خصوص اصلاح الگوی مصرف گرفته شده است، اظهار کرد: تصمیم این جلسه در خصوص آب و گاز و در جلسه قبلی در زمینه مصرف برق بود. خانوارهای کم‌مصرف که مطالعات ما نشان می‌دهد در دهک‌های پایین اقتصادی هستند، مصرف آب و گاز و برق برای آنان رایگان شد و برای آنان امکان استفاده رایگان فراهم خواهد شد و حدود ۳۰ میلیون نفر شامل این بهره‌مندی رایگان خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مصوبه شامل سکونت گاه‌های دائمی شهری و روستایی و عشایری است. برای اجرای عدالت واحدهای خالی از سکنه و سکونتگاه‌های غیردائمی مثل باغ‌ویلاها و خانه‌باغ‌ها شامل این مصوبه نخواهند بود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه نظام حمل‌ونقل بخشی از فرایند توسعه کشور را بر عهده دارد اظهار کرد: آمارهای زیرساختی برای حمل‌ونقل در کشور ما آمار قابل‌توجهی در چند سال گذشته بوده و ظرفیت اسمی بندرهای تجاری ما رشد ۳۶ درصدی داشته و تا ۲۴۶ میلیون تن افزایش پیدا کرده است. همچنین تا پایان دولت ظرفیت فرودگاه‌های ما با رشد ۱۶ درصد به ۷۰ میلیون مسافر افزایش پیدا خواهد کرد.

ربیعی تاکید کرد: در طول ۹ ماه گذشته با توجه به ضرورت حفظ جریان توزیع کالا در کشور و اطمینان از دسترسی کلیه استان‌ها به کالای اساسی و تجهیزات در بخش صنعت، درمان و سلامت کشور و برای اینکه امکان فاصله‌گذاری اجتماعی هم در اتوبوسرانی شهری ایجاد شود، طرحی آماده شد و در چندین جلسه ستاد اقتصادی دولت بررسی شد و نهایتاً در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شد که در ازای فروش نفت خام و میعانات گازی به غیر از ظرفیت بودجه سال ۹۹، پنج‌هزار اتوبوس برای حمل‌ونقل شهری تهیه شود.

وی افزود: با توجه به این تصمیم وزارت کشور، صمت و نفت با کمک شهرداری‌ها اجرای این مصوبه را برعهده دارند. این پنج‌هزار اتوبوس با اولویت ساخت داخل تامین خواهد شد.

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به اینکه رشد تولید ناخالص داخلی در شش‌ماهه اول سال مثبت شد، ادامه داد: آنانی که می‌گفتند اقتصاد ایران فرومی‌پاشد و منتظر آن بودند اما دیدند که در ۶ ماه اول سال رشد اقتصادی ما همچنان قابل توجه است که با احتساب منفی بودن سه‌ماهه اول ما امروز در شش‌ماهه اول بااحتساب نفت ۱/۳ درصد و بدون نفت ۱/۴ درصد مثبت شد.

ادامه دارد ...

ایسنا

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۷۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه برای کسب و کارمان شناسه یکتا رایگان بگیریم؟

به گزارش همشهری آنلاین، به دلیل عدم آگاهی بسیاری از مردم، برخی افراد با سوء استفاده از این مساله اقدام به دریافت پول از شهروندان می‌کنند. به طوری که در برخی شهرها، افراد وقتی به کافی‌نت مراجعه می‌کنند از آنها مبلغی را مطالبه و عنوان می‌شود که درصد اندکی سهم کافی‌نت و مابقی سهم اتاق اصناف برای صدور مجوز است. این در حالی است که قانون تاکید دارد که دریافت مجوز الکترونیکی یا همان شناسه یکتا رایگان است

برای گرفتن شناسه یکتا به آدرس www.g۴b.ir مراجعه و روی گزینه شناسه یکتا برای مجوزهای قدیمی کلیک کند. پس از آن در منوی جستجو، موضوع فعالیت صنفی‌تان را تایپ کرده و گزینه دریافت شناسه یکتا را فشار دهید. ۳ گزینه پیش روی شماست، اگر کسب و کارتان شخصی است وارد گزینه اشخاص حقیقی شده و از آدرس پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانیsso.my.gov.ir/login شماره موبایل را وارد کرده و رمز ورود را بزنید. در اینجا دیگر شما خودتان می‌توانید در چند ثانیه شناسه یکتا بگیرید. کاملا رایگان.

کد خبر 849412 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها شاخص کسب و کار اصناف دولت الکترونیک

دیگر خبرها

  • ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است
  • لزوم ثبت قرارداد اجاره مسکن در سامانه خودنویس
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • شهریه دانش‌آموزان چهار دهک اول در مدارس سمپاد رایگان است
  • چگونه برای کسب و کارمان شناسه یکتا رایگان بگیریم؟
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!
  • لزوم ثبت قرارداد ‌اجاره‌ مسکن در سامانه خودنویس
  • دریافت متن آهنگ‌ها در اسپاتیفای پولی می‌شود
  • دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند با هزینه تحصیل‌ رایگان!
  • ۱۳ همت مبلغ یک ماه میزان مصرف صنایع بزرگ از گاز کشور