Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-29@13:11:04 GMT

شرایط حذف نام همسر سابق از شناسنامه زن مطلقه

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۴۷۷۹۸

ساعت 24-سخنگوی سازمان ثبت احوال درباره حذف نام همسر سابق از شناسنامه افراد گفت: فقط آخرین ازدواج یعنی آخرین واقعه می‌تواند ثبت شود و بقیه پاک شود. هر چند آقایان تا ۴ ازدواج همزمان را می‌توانند ثبت کنند. ازدواج قبلی زمانی که منجر به طلاق شود، با ازدواج بعدی، حذف می‌شود و این اختصاص به خانم یا آقا ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان ثبت احوال در یک گفتگوی تلویزیونی شرایط حذف طلاق قبلی از شناسنامه را توضیح داد.

 سیف الله ابوترابی در این باره توضیح داد: در ماده ۳۲ قانون ثبت احوال آمده است اگر خانمی که از همسرش جدا شده باشد، در هنگام طلاق بائن غیرمدخوله یعنی دوشیزه باشد، نام همسرش را از شناسنامه حذف می‌کنیم. در غیر این صورت با ازدواج مجدد، واقعه طلاق قبلی حذف می‌شود.

او در ادامه گفت: ما مکلفیم آخرین واقعه ازدواج و طلاق را ثبت کنیم به جز کسی که هنگام طلاق دوشیزه باشد. اگر کسی طلاق گرفته باشد و مجددا ازدواج کند، حتی اگر یک ساعت بعد از ازدواج باشد با سند ازدواج به ثبت احوال مراجعه کند، با ازدواج جدید، واقعه قبلی یعنی طلاق قبلی از شناسنامه او حذف می‌شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال درباره حذف نام همسر سابق از شناسنامه افراد گفت: فقط آخرین ازدواج یعنی آخرین واقعه می‌تواند ثبت شود و بقیه پاک شود. هر چند آقایان تا ۴ ازدواج همزمان را می‌توانند ثبت کنند. ازدواج قبلی زمانی که منجر به طلاق شود، با ازدواج بعدی، حذف می‌شود و این اختصاص به خانم یا آقا ندارد.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: حذف می شود ثبت احوال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۷۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به ضرورت شناسنامه‌دار کردن باغات مازندران گفت: تاکنون ۱۵ هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه‌دار شده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حسن رزاقی در همایش باغداران شهرستان قائم شهر، با اشاره به لزوم اطلاع رسانی به باغداران درباره اهمیت شناسنامه کردن باغ و دریافت پروانه کسب و کار گفت: شناسنامه دار شدن باغات در 22 شهرستان مازندران اجرا می‌شود و هم اکنون با همکاری مسئولان و کارشناسان اتاق اصناف کشاورزی مازندران در حال انجام است.

وی افزود: در طرح شناسنامه دار کردن باغات که در راستای تحقق اصل 44 قانون اساسی و با هدف واگذاری فعالیت کشاورزی و باغی به مردم انجام می‌شود، ساماندهی فعالیت باغداران مازندران و تولید محصول سالم که قابلیت صادراتی داشته باشد، اجرا می‌شود.

رزاقی گفت: تاکنون 15 هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه‌دار شدند.

وی تاکید کرد:  پیش بینی می‌شود قبل از برداشت مرکبات امسال در شهریور، باغات مرکبات شناسنامه دار بشوند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 230 هزار بهره بردار مرکبات در مازندران داریم و در 160هزار هکتار باغات استان سالانه بیش از سه میلیون تن محصول مرکبات برداشت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: میزان تولید در باغات مازندران قابل توجه است و ارتقای کیفیت محصول برای صادرات ضرورتی است که باید به آن توجه شود.

رزاقی گفت: باغداران مازندران با شناسنامه دار کردن باغات می‌توانند در تولید مرکبات نقش ایفا کنند.

وی یادآور شد: عضویت باغداران و کشاورزان در اتاق اصناف کشاورزی هم یک فرصت برای باغداران بوده که می‌توانند در تعیین قیمت عادلانه محصولات مطالبه گری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • (ویدئو) درخشش خیره کننده مهدی قایدی در امارات؛ بی‌توجهی آقای فوتبالیست به مهریه میلیاردی
  • تصاویری از یک واقعه محیرالعقول در بیابان‌های عربستان؛ ابر سقوط کرد؟
  • ۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید
  • فاجعه سیل بلوچستان/ وضع از سیل قبلی بدتر است/ ببینید چطور مردم خودشان به داد همدیگر رسیدند (فیلم)
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • همسر سرمربی سپاهان کیست؟ این دختر ایرانی دل و دین ژوزه مورایس را برد!
  • واکنش تند همسر سابق مهدی قایدی به شایعات