Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، صبح مراسم تکریم از فعالان رسانه‌ای در انعکاس یادمان خلبان شهید پرویز ذبیحی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

 فعالیت رسانه‌ای برای معرفی این شهید بسیار اثرگذار بوده است و تلاش‌ها و اقدامات شهید ذبیحی در دوران دفاع مقدس پیش از برگزاری این یادواره کمترمعرفی شده بود که برگزاری این یادواره و تلاش‌های فعالان رسانه‌ای به اذعان متولیان امر زمینه معرفی مناسب این شهید را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید خلبان پرویز ذبیحی سرتیپ خلبان شهید پرویز ذبیحی اترکله در اسفندماه ۱۳۲۲ در سوادکوه چشم به جهان گشود، وی مراحل تحصیلی ابتدایی را در شهرستان جویبار و دبیرستان را در قائم‌شهر و بابل گذراند.

در سال ۱۳۵۰ وارد نیروی هوایی شد و بعد از آموزش دوره افسری و زبان انگلیسی جهت آموزش عملیات پروازی هواپیماهای رزمی شکاری F-۵ از طرف نیروی هوایی ایران به ایالات اوکلاهامای آمریکا اعزام شد و پس از طی مراحل عالیه خلبانی به دریافت گواهی مهندسی پرواز نایل شد. در سال ۱۳۵۴ به ایران بازگشت و در پایگاه‌های تهران، دزفول، بوشهر وسپس تبریز مشغول به کار شد.

در سال ۱۳۵۷ با شروع انقلاب اسلامی ملت ایران به رهبری امام خمینی (قدس السّره) با توجه به پست حساسش به طور مخفیانه بر علیه رژیم ستم‌شاهی فعالیت می‌کرد. در طی این مدت پیام‌های محرمانه امام خمینی(ره) را در رابطه با ارشاد ملت ایران دریافت و بدان عمل می‌کرد. پس از پیروزی انقلاب با تلاش مستمر در فعالیت‌های مختلف شرکت می‌کرد.

با پیام امام(ره) و سخنرانی آیت‌الله بهشتی در سالن اجتماعات پایگاه تبریز به ندای رهبر و امام خویش لبیک گفت و در عملیات پاکسازی کردستان از اشرار و افراد خائن به اسلام و ایران فعالیت‌های گسترده داشت.

با شروع جنگ تحمیلی به همراه ۱۴۰ فروند هواپیماهای شکاری دیگر نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران به پایگاه‌ها و مراکز حساس و استراتژیک کشور عراق حمله کرده که موفقیت‌های زیادی در سرکوبی دشمن کسب کرد.

در صبح روز دوم اسفند ماه ۱۳۵۹ دوازده فروند از هواپیماهای عراقی برای جبران عملیات‌های خلبانان شجاع ایران به پایگاه هوایی تبریز حمله کرده بودند که ۶ فروند در آسمان به مانور پرداخته و ۶ فروند دیگر به پایگاه تبریز حمله کردند. در حین عملیات و هدف‌گیری آنان به پایگاه، هواپیمایش در هنگام پرواز بر روی باند فرودگاه بود که مورد اصابت ترکش راکت یک فروند هواپیمای میگ عراقی قرار گرفته، که به کابین هواپیمای شکاری F-۵ برخورد کرد و آن را شکست و قسمتی از ناحیه سر، وی را زخمی نمود، وی با مشاهده چنین وضعی که به هواپیمای بعدی می‌بایست با او هم پرواز باشد اطلاع داد که متوقف شود ولی خود به تنهایی پروازش را ادامه داد و با انجام عملیات تاکتیکی هر شش فروند هواپیما دشمن را به آسمان دریاچه ارومیه هدایت کرد و با آن‌ها که به بمب‌های ناپال مجهز بودند، نبرد کرده و خلبانان آن‌ها را وادار به تخلیه بمب‌ها بر روی دریاچه کرد و سپس با هدف‌گیری آن‌ها دو فروند را در دریاچه ساقط کرد و چهار فروند دیگر به ناچار فرار کردند. خودش هم به علت کم شدن بنزین در فرودگاه ارومیه به زمین نشست و پس از ارتباط تلفنی با پایگاه تبریز و اطمینان از وضع پایگاه با بنزین گیری مجدد به پایگاه تبریز برگشت، به خاطر رشادت‌هایی که انجام داد مورد تشویق قرار گرفت و به ۲ درجه افتخاری ارتقاء یافت ولی از گرفتن آن امتناع کرد و آن را وظیفه‌ای می‌دانست در برابر اسلام و انقلاب که باید انجام می‌داد. در طی این مدت ایشان هم چنان به فعالیت‌های درون و برون مرزی ادامه داد و به گردان عملیاتی خود اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت آماده خدمت است. ایشان در طی ۵۲ روز شروع جنگ تحمیلی ۷۶ مأموریت پروازی داشتند که در تاریخ ۲۲ آبان ۱۳۵۹در پرواز برون مرزی خود بعد از انجام مأموریت موفقیت آمیز در برگشت به خاک کشور عزیز خود مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

سید قاسم هاشمی نماینده بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در شهرستان جویبار در مراسم تجلیل از فعالان رسانه‌ای استان مازندران در این مراسم اظهار کرد: اجرای پروژه یادمان خلبان شهید ذبیحی که از ۱۰ سال گذشته آغاز شده بود با حمایت‌های ویژه‌ مسؤولان شهرستانی، اقدامات شهرداری و همکاری اعضای شورا این پروژه عملیاتی شده است.

 

وی اضافه کرد: چهار پروژه دیگری در شهرستان جویبار در دستور کار است که آزادراه شهید سلیمانی که المان محور مقاومت، المان سه بردار شهید فقیهی و سه المان دفاع مقدسی دیگر را در دستور کار داریم.

فرماندار جویبار نیز در این مراسم، اظهار کرد: شهدا به خاطر حفظ دین از همه خواسته‌های خویش گذشتند تا خاک پاک ایران اسلامی محفوظ بماند.

وی خاطر نشان کرد: با برگزاری یادواره شهدا زمینه تبیین ارزش‌های دفاع مقدس را فراهم می‌کنیم و تلاش می‌کنیم که این فرهنگ به نسل‌های بعدی منتقل شود.

علی اسد با اشاره به همکاری فعالان رسانه‌ای در برگزاری این یادواره شهدا، گفت: فعالان رسانه‌ای افسران جنگ نرم هستند که در حوزه‌های مختلف نقش اثرگذار خویش را به خوبی ایفا کردند.

وی اضافه کرد: فعالان رسانه‌ای در همه حوزه‌های اگر بتوانیم از ظرفیت این قشر استفاده کنیم بیشترین نفع را مدیران می‌برند و نتایج آن اثربخشی برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی در جامعه می‌شود.

همت محمدنژاد شهردار جویبار در این مراسم، اظهار کرد: فعالان رسانه‌ای نقش اثرگذاری در تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی دارند که در مراسم یادواره شهید ذبیحی تلاش‌های زیادی از این قشر شاهد بودیم.

 

وی اضافه کرد: با پیگیری نماینده بنیاد حفط و آثار دفاع مقدس زمینه ایجاد این المان در شهر جویبار ایجاد شده است، این پروژه ماندگار در استان مازندران محسوب می‌شود که در زمان کوتاهی به اتمام رسیده است.

عبدالمهدی‌ حق‌شناس مسؤول بسیج رسانه مازندران در این مراسم، اظهار کرد: توجه به موضوع شهدا یکی از کارکردهای اصلی فعالان رسانه‌ای کشور و استان مازندران است.

وی تصریح کرد: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا را یکی از وظیفه فعالان رسانه عنوان کرد و این موضوع به خوبی در بین فعالان رسانه‌ای استان دیده می‌شود.

حق‌شناس با معرفی تعدادی از فعالان رسانه‌ای که به فیض عظیم شهادت رسیدند، گفت: کارکردهای رسانه‌ای برای معرفی تبیین فرهنگ شهادت از خط مقدم مبارزه با کفر و نفاق در دستور کار قرار دارد و این نشان می‌دهد که فعالیت رسانه‌ای بسیار اثرگذار است و نباید از آن غافل شد.

وی با تقدیر از کارکرد فعالان رسانه‌ای مازندران برای انعکاس این مراسم،گفت: بازخوردهای مناسبی از انعکاس این یادوراه را در سطح ملی شاهد بودیم.

 

به گزارش فارس، در این مراسم از مدیر، عکاس و خبرنگار خبرگزاری فارس مازندران نیز در کنار سایر خبرنگاران مراسم گرامیداشت شهید ذبیحی تجلیل شده است.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: باشگاه خبرنگاران جوان فعال یادمان شهید ذبیحی مازندران جویبار پرویز ذبیحی فعالان رسانه ای پایگاه تبریز شهید ذبیحی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۷۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند

استاندار کرمان گفت: متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، با بیان اینکه ضرورت دارد تا اداره کل میراث فرهنگی استان نسبت به ثبت آثار دفاع مقدس اقدام کند، اظهار کرد: در خصوص یادمان شهدای گمنام باید مکان‌یابی خوبی انجام شود. وی با تأکید بر اینکه در صورت درخواست دستگاه‌ها جهت تدفین شهید گمنام، اعتبار لازم برای ساخت یادمان شهید نیز دیده شود، افزود: نمادها باید حفظ شود، لذا در نقاطی که لشکر ۴۱ ثارالله عملیات انجام داده است نیز یادمان‌ها احداث شوند. استاندار کرمان در ادامه با اشاره به ابلاغ اعتبار چاپ و نشر کتاب شهدا از محل شرکت‌ها و بانک‌ها در سال‌جاری، صریح کرد: پیشنهاد می‌شود در این زمینه پروژه‌ها تعریف، مشخص و با مدیریت بنیاد حفظ آثار کار انجام شود. وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی، جلسات مکرر و انجام کارهای حقوقی، تصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا بر عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است؛ البته جایگاه اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در این طرح محفوظ است و شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند. کد خبر 748577

دیگر خبرها

  • تجلیل از فعالان حوزه سلامت روان مهاباد
  • شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل در استان همدان
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • مراسم تجلیل از مقام آوران کشتی اصفهان برگزار شد
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی
  • عکس | بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش اعطا شد
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌ دراز
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز