Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-09@01:30:56 GMT

افتتاح بزرگ ترین تلسکوپ جهان در چین

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۴۷۸۸۲

افتتاح بزرگ ترین تلسکوپ جهان در چین

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در میان کوهستان‌های جنوبی چین، بزرگ‌ترین و قدرتمندترین تلسکوپ رادیویی دنیا قرار گرفته است و مقامات پکن در نظر دارند از این مجموعه استفاده کنند تا برترین دانشمندان دنیا را برای تحقیقات به شهر خود بیاورند. تلسکوپ پانصد متری کروی مورد نظر قرار است به زودی درهای خود را به روی دانشمندان بین‌المللی باز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بزرگ‌ترین تلسکوپ رادیویی در حالی در چین برای دانشمندان بین‌المللی افتتاح می‌شود که دومین تلسکوپ رادیویی بزرگ دنیا در پرتو ریکو تقریبا یک ماه گذشته به دلیل مشکلات فنی نابود شد و ساختمان فیزیکی آن از بین رفت. ونگ کویمینگ، رئیس پروژه تلسکوپ رادیویی چین اظهار داشت: "بخش چشمگیری از پروژه ما برگرفته از تلسکوپ رادیویی پرتو ریکو بود و این امر باعث شد ما در افزایش ابعاد تلسکوپ خود موفق عمل کنیم".

تلسکوپ رادیویی جدید چین نه تنها از لحاظ ابعاد در دنیا حرف اول را می‌زند بلکه در بخش حساسیت جذب داده‌ها سه برابر از بهترین تلسکوپ آمریکایی قدرتمندتر است. این تلسکوپ فوق‌العاده همچنین از یک مدار ۵ کیلومتری سکوت رادیویی بهره‌ می‌برد که افراد قادر نیستند در آن جا از گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی استفاده کنند. مراحل ساخت این تلسکوپ که با عنوان FAST شناخته می‌شود از سال ۲۰۱۱ آغاز شد و اولین فعالیت آن نیز از اوایل ماه ژانویه ۲۰۲۰ صورت گرفت. این تلسکوپ فوق‌العاده به اندازه‌ای است که می‌تواند ۳۰ زمین فوتبال را در خود جای دهد و ساخت آن ۱۷۵ میلیون دلار برای دولت چین هزینه داشته است.

بیشتر بخوانید

ناسا ۳۰ سالگی تلسکوپ هابل را با روشی جالب جشن گرفت اهداف چین تا سال ۲۰۳۵

همان‌طور که به نظر می‌آید کشور چین طی سال‌های اخیر در حال توسعه چشمگیر فناوری‌های علمی و تحقیقات خود بوده و سعی داشته با ابرقدرت‌های دنیا در این زمینه رقابت کند. این کشور همچنین به تازگی توانسته از خاک کره ماه نمونه برداری کند و آن را با استفاده از سفینه Chang E 5 به زمین برگرداند. گفتنی است؛ در کنار فعالیت‌های چین برای توسعه دانش‌های فضایی، این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۳۵ به ابرقدرت در فناوری‌های انرژی پایدار، هوش مصنوعی و ربات‌ها تبدیل شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشور چین دانشمندان جهان تلسکوپ رادیویی تلسکوپ رادیویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۷۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش دانشگاه آزاد در توسعه همکاری‌های استان واسط عراق و ایلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، صباح حسن البدیری ،معاون برنامه‌ریزی استانداری واسط عراق در دیدار با بهروز ناصری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام اظهار کرد:‌ استانداری واسط عراق آمادگی کامل برای راه‌اندازی و تأسیس دفتر مشترک همکاری بین استانداری واسط و دانشگاه آزاد اسلامی ایلام دارد.

وی اضافه کرد: آمادگی کامل برای حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی کشور و ایلام در استان واسط و بازدید از این استان داریم.

دانشگاه آزاد بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام نیز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان با ۲۵ هزار عضو هیئت علمی تمام‌وقت است.

بهروز ناصری اضافه کرد: امکانات و ظرفیت دانشگاه آزاد در کشور و خارج از کشور برای توسعه روابط ایران اسلامی و سایر کشور‌های جهان و به‌ویژه کشور عراق با حوزه‌های مشترک دینی و فرهنگی و تاریخی و... به کار گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ایلام به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور از مقطع کاردانی تا دکتری در بیش از ۱۵۰ کد رشته دانشجو می‌پذیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسم فلیک را نیاورید، برای بایرن بزرگ افت دارد!‏
  • نقش دانشگاه آزاد در توسعه همکاری‌های استان واسط عراق و ایلام
  • افتتاح آرش مال تحولی بزرگ در خدمات متفاوت و تجربه‌های نوین برای گردشگران
  • میدان نقش جهان روز بدون موتورسیکلت را تجربه کرد
  • ۱۰ گنج گمشده بزرگ تاریخ | داستان‌هایی خواندنی از گنج‌های مرموز دنیا
  • از فصل گرما بدون خاموشی تا سرعت گرفتن افتتاح پروژه‌های عمرانی در نصف جهان
  • پروژه‌های عمرانی و زیست محیطی نصف جهان در صف افتتاح
  • افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران به دست هایپراستار
  • کار بزرگ نوشاد عالمیان در عربستان؛ شکست نفر چهارم رنکینگ جهان
  • کلنگ‌زنی و افتتاح ۴ طرح بزرگ کشاورزی و دامپروری در چهارمحال و بختیاری