Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان ملل هشدار داده است که حدود 2.3 میلیون کودک در منطقه "تیغرای" (تیگرای) در شمال اتیوپی به دلیل ادامه خشونت‌ها در این ناحیه بی‌پناه مانده و از کمک‌های بشردوستانه محروم شده‌اند.

به گزارش عصرایران به نقل از وب‌سایت خبری سازمان ملل، علی‌رغم توافق با دولت اتیوپی آژانس‌های بشردوستانه از دسترسی به منطقه تیغرای بازمانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک کودک پناه‌جوی اتیوپیایی خواهر یا برادرش در "ام راکوبه" سودان کول کرده و حمل می‌کند/ عکس: رویترز

آژانس کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد: "حمایت از این کودکان که بسیاری از آنها پناهنده و آواره داخلی هستند، باید در اولویت باشد".

نیروهای دولتی اتیوپی از 4 نوامبر در حال جنگ با مبارزان محلی تیغرای هستند.

دولت می‌گوید که کنترل منطق را در دست دارد و درگیری در ناحیه شمالی اتیوپی پایان یافته است اما جبهه آزادی‌بخش مردم تیغرای (TPLF) می‌گوید جنگ همچنان در جبهه‌های مختلف ادامه دارد.

تصور می‌شود صدها و حتی هزاران نفر در جنگ مبارزان دولت محلی تیغرای با دولت فدرال اتیوپی کشته شده‌اند و حدود 50 هزار نفر به کشور سودان گریخته‌اند.

"یونیسف" در بیانیه‌ای اعلام کرد: هرچه دسترسی به کودکان به تاخیر بیفتد، وضعیت آنها برای تامین مواد غذایی، دارو، آب تمیز و سوخت و غذاهای مکمل برای درمان سوء تغذیه وخیم‌تر خواهد شد. سایر امکانات نیز برای رسیدگی به این کودکان بسیار کم است.

این بیانیه می‌افزاید: ما خواستار دسترسی فوری، پایدار، بدون قید و شرط، بی‌طرفانه و انسان دوستانه به همه خانواده‌های نیازمند در هر کجا هستیم.

به گزارش بی‌بی‌سی، این درگیری پس از دستور "آبی احمد" نخست‌وزیر اتیوپی برای حمله نظامی به نیروهای منطقه‌ای تیغرای تشدید شد.

آبی احمد، جایزه برنده صلح سال 2019 این اقدام را پاسخی برای حمله نیروهای نظامی دولت در منطقه تیغرای عنوان کرد.

پناه‌جویان مناطق اتیوپی در سودان در حال جمع‌آوری وسایل مورد نیاز خود برای زندگی در کمپ‌ پناهجویان/ عکس: UNFPA

رهبران تیغرای سال‌ها بر اتیوپی تسلط داشته‌اند تا اینکه آبی در سال 2018 و پس از تظاهرات ضددولتی به قدرت رسید و نفوذ تیغرای‌ها را محدود کرد.

رهبران و مقامات تیغرای می‌گویند به شکلی ناعادلانه و با اتهامات فساد مالی پاکسازی شده‌اند و "آبی" رهبری نامشروع است. آنها بر این باورند دوران رهبری آبی تمام شده و او به دلیل تعویق انتخابات بر این سمت باقی مانده است. دلیل تاخیر انتخابات در اتیوپی شیوع ویروس کرونا عنوان شده است.

جنجال کنونی حدود 3 ما پیش و پس از سرپیچی حزب تیجری از منع انتخاباتی در سراسر کشور آغاز شد. آنها انتخاباتی را راه انداختند که از سوی دولت مرکزی غیرقانونی اعلام شد.

 

لینک کوتاه: asriran.com/003BxJ

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کودکان 2 میلیون کودک اتیوپی سودان سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۷۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور

محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه، از حادثه‌خیز بودن کشور ایران و به تبع آن استان‌های کشور یاد کرد و گفت : از ۶۶ مخاطره طبیعی و ساخته دست انسان که در جهان شناسایی شده، ۴۴ مورد آن در کشور ما نیز رخ می‌دهد.

وی سیلاب، زلزله، فرونشست زمین، آتش‌سوزی، سرمازدگی، خشکسالی، رانش زمین و ریزگرد‌ها را چند مخاطره اصلی و مهم در کشور اعلام کرد که از بین آنها سیل و زلزله اهمیت دو چندانی دارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور یاد کرد که حدود یک پنجم آنها بزرگی بیش از چهار ریشتر دارد و افزود: در برخی سال‌ها که شاهد وقوع زلزله‌های بزرگی مثل زلزله بم، زلزله کرمانشاه و... در کشور بودیم، تعداد زلزله‌های سالانه به ۲۰ هزار مورد نیز رسیده است.

نامی با تاکید بر لزوم مقاوم سازی ساختمان‌ها در برابرزلزله با توجه به فراوانی وقوع آن در کشور، اظهار کرد: باید سازه‌ها بگونه‌ای ساخته شود که در برابر زلزله‌های هشت ریشتری مقاوم باشد و اماکن حساس و حیاتی کشور نیز بتوانند در برابر زلزله‌های ۱۰ ریشتری مقاومت کنند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از اهمیت افزایش ضریب بیمه در منازل مسکونی شهری و روستایی برای مقابله با بلایای طبیعی هم یاد کرد و با اشاره به هزینه بالای بیمه یک ساختمان مسکونی در مناطق شهری، افزود: باید به سمت راهکار‌های نوینی برویم که مردم بتوانند با هزینه کمتر منازل خود را بیمه کنند و از سوی دیگر هنگام بروز حادثه و خسارت، یک متولی مشخص برای پرداخت خسارت به آنها وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی ساختمان‌های دولتی نیز باید بیمه داشته باشند و بالاترین رده یک دستگاه در برابر این موضوع مسئول است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه با اشاره به تغییرات آب و هوایی و تاثیرات آن در شکل‌گیری بحران‌ها، اظهارکرد: در این راستا، پیشگیری از وقوع بحران را در همه زمان‌ها و مکان‌ها به عنوان مهمترین اولویت در دستورکار قرار داده‌ایم. 

وی افزود: طی چندسال اخیر بویژه در سالجاری، شاهد وقوع سیلاب در برخی از مناطق کشور بودیم که اصلا انتظار سیلاب را در آن مناطق نداشتیم که این نشان می‌دهد که وقوع بحران‌هایی مانند سیلاب مربوط به زمان و مکان خاصی نیست، چرا که نظم آب و هوایی در جهان به هم ریخته است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • جست‎جو برای یافتن دختر ۴ ساله در کلاله
  • جست‎جو برای یافتن کودک ۴ ساله در کلاله/ نیروهای کمکی اعزام شدند
  • بسیج نیروهای امدادی گلستان برای یافتن کودک ۴ ساله
  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • معرفی کرمانشاه به عنوان هاب مدیریت بحران غرب کشور
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور