Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@11:32:57 GMT

موفقیت خود را مدیون مسجد و قرآن می دانم

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۴۷۹۵۲

موفقیت خود را مدیون مسجد و قرآن می دانم

رمضان نیا گفت: اگر موفقیتی نصیبم می‌شود، همه را مدیون قرآن و مسجد می‌دانم، حضور درفعالیت های مسجدی و تکیه بر قرآن کریم یادگار ارزشمند رسول خدا(ص) مسیر زندگی ام را تغییر داد و یاورم در همه امور است .

خبرگزاری شبستان –مازندران؛ زمانی که از موفقیت صحبت می‌کنیم، مفهوم واقعی کلمه رسیدن به نتیجه دلخواه در پی انجام کاری است، به معنای اینکه فرد با عمل به فعل مورد نظر پیشرفت و ترقی داشته و در جامعه از او با عنوان فردی موفق یاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در جامعه ما در کنار مردان همواره زنان موفق در سطوح مختلف رشد کرده و به جایگاه متعالی رسیدند، برای رسیدن به نقطه کمال نیاز به یک سری ملزومات و شرایط مورد نظر احساس می‌شود، اما پیروزی واقعی در این است که در شرایط محدود به موفقیتی بالا دست پیدا کنیم.

 

می‌خواهیم از بانویی صحبت کنیم، که طلبه سطح ۴ بوده و مدرکش معادل دکتری است، وی حافظ کل قرآن کریم و مدرس تفسیر علوم قرآنی، تجوید و حفظ است، به عنوان داور برتر قرآنی و استعداد برتر کشوری در عرصه تبلیغ در سال ۹۸ انتخاب شده و مولف کتابی با عنوان "متعه" است، این بانو دارای چندین مقاله با موضوعات قرآنی است، بسیجی فعال بوده و از جهادگران عرصه سلامت در امر تغسیل کرونایی است.

 

*قرآن را از روی طاقچه برداشتم

«لیلا رمضان نیا» متولد ۱۳۶۰ متولد بابل و ساکن جویبار، این بانوی موفق می گوید؛ هر چه دارم از قرآن است، من معتقدم قرآن این کتاب الهی که یک برنامه مهم برای زندگی انسان‌ها محسوب می‌شود، نباید روی طاقچه خانه‌ها خاک بخورد یا اینگه مختص مراسمات عزاداری باشد، بر این اساس در ۱۹ سالگی توفقیق داشتم حافظ قرآن شوم.

 

وی اضافه می‌کند؛ مدت دو سال طول کشید تا کل قرآن را از بر کنم، بعد از حفظ تصمیم گرفتم در این مسیر تحصیل کنم از این رو وارد حوزه علمیه ریحانه الرسول جویبار شوم و با عنوان طلبه مشغول تحصیل شوم.

*عبور از دوران تحصیل با تولد سه فرزند

رمضان نیا با اشاره به اینکه در طول دوران تحصیلش توفیق داشت طعم شیرین مادری را حس کند و فرزندانش یکی پس از دیگری متولد شوند، گفت: سال ۱۳۸۵ وارد حوزه علمیه شدم و الان مادر سه فرزند هستم، در حال حاضر دوره دکتری را به پایان رساندم.

 

این بانوی نخبه یادآور می‌شود؛ در طول مدت تحصیل کتابی در خصوص ازدواج موقت در اسلام با عنوان "متعه" را که پایان نامه طلبگی سطح ۲ بود و حاصل تحقیق است به رشته تحریر درآورده، علاقه خاصی به پژوهش در موضوعاتی همانند؛ سبک زندگی، مشاوره خانواده و بستر ازدواج، مبانی تفسیری مذهبی، سبک زندگی قرآنی، امانیسم و اخلاق اجتماعی از منظر قرآن و نهج البلاغه  دارد.

 

*به قرآن به چشم کاتالوگ نگاه کنید حل است

وی بیان می‌کند؛ ناگفته نماند قبل از شیوع کرونا ویروس، فعالیت‌های زیادی در مسجد داشتم، ما در ماه رمضان از صبح ختم قرآن داریم من نکات مهم هر جزء را تفسیر می‌کردم و بانوان استقبال خوبی داشتند، در سال جاری در فضای مجازی هر روز ۲۰ دقیقه تفسیر ارسال می‌کردم، تدریس قرآن یکی از کارهای مهمی است که انجام می‌دهم.

 

رمضان نیا با اشاره به بیان فواید فراوان پیاده کردن دستورات قرآنی در زندگی روزمزه مردم، اظهار می‌کند؛ اگر مردم دستورات این کتاب الهی را وارد زندگی‌شان  کنند سود خواهند برد، قرآن یک برنامه است که حکم کاتالوگ همراه لوازم خریداری شده را دارد باید به دقت نگاه کنیم تا کار اشتباهی نکنیم، اگر انسان‌ها طبق قرآن عمل کنند بدی وجود نخواهد داشت.

*هر چه دارم از قرآن است

این مادر موفق، خاطرنشان می‌کند؛ خروجی‌ای که حفظ قرآن برایم داشت همان جایگاه اجتماعی که برایم ترسیم شد، حفظ قرآن یک امتیاز بود، هر چه دارم از قرآن است، برای رسیدن به این جایگاه توفیق باید شامل حال انسان بشود.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در هنگام پیشامد و بلاهای ناگهانی تنها راه آرامش پناه بردن به قرآن و ائمه اطهار(ع) است، می‌گوید؛ پس از شیوع ویروس منحوس کرونا همه نگران به‌خطر افتادن جانشان بوده و هستند، من به دوستان و آشنایان قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه را برای رفع بلای کرونا پیشنهاد می‌کردم و تاکید دارم در هنگام تلاوت آیات به ترجمه دقت کنید‌.

 

*دوران سه ماهه تغسیل اموات کرونایی

رمضان نیا تصریح می‌کند؛ در فروردین ماه امسال که در موج اول شیوع کرونا ویروس قرار داشتیم و شاهد دفن اموات کرونایی بدون تغسیل بودیم، پس از دستور رهبری مبنی بر ضرورت انجام تغسیل به‌جای تیمم حوزه علیمه جویبار فراخوانی ارسال کرد، از آنجایی که من از اساتید هستم و باید جلوتر از دیگران حرکت کنم در این  شرایط دست به‌کار شدم.

این بانوی جهادگر عنوان می‌کند؛ با وجود ترس ناشی از شیوع این ویروس کشنده دلم را به خدا داده و نام‌نویسی کردم سپس در کلاس آموزشی توجیهی حضور یافتم، با کسب اجازه از همسرم، وارد کار شدم و حدود سه ماه تا آرام شدن اوضاع در  غسال‌خانه فعالیت داشتم، ترس همان روزهای اول از سرم به‌در شد، اموات کرونایی غریب بودند و خانواده‌ها نزدیکشان  نمی‌شدند در عوض از ما خیلی تشکر می‌کردند و ما انگیزه می‌گرفتیم.

 

* پای کارم

وی تاکید می‌کند؛ در هنگام حضور بالای سر اموات با وضو بودیم و دائم ذکر گفته و دعا می‌خواندیم تا اموات در این حال خوب معنوی تغسیل شوند کار تا زمانی که تعداد فوتی‌های کرونایی کمتر شود ادامه داشت، اگر باز هم نیاز باشد پای کار هستم.

 

رمضان نیا اضافه می‌کند؛ اگر امروز موفقیتی نصیبم می‌شود، به جایگاهی رسیدم و مادر سه فرزند هستم، همه را مدیون قرآن و مسجد می‌دانم، قرآن از نسل‌کشی، انزوا، خودخواهی و گناه بیزار است، مسجد پایگاه تربیت مروجین قرآن و عترت است، حضور درفعالیت های مسجدی و تکیه بر قرآن هر انسانی را به موفقیت می‌رساند.

 

* کلام آخر

این بانوی موفق و جهادگر در پایان می‌گوید؛ از همه کسانی که زمینه‌ساز انجام کار جهادی برایم بودند تشکر می‌کنم، این کار توفیقی برایم بود تا در شرایط کرونا که همان میدان عمل بود از آموزش‌های دینی بهره بگیرم.

 

از صحبت‌های این بانوی موفق که همه زندگی خود را زیر سایه قرآن گذراند میتوان فهمید که با پی بردن به معنا و مفهوم کلام الله توانست تصمیمات خوب و به‌جایی اتخاذ کرده و به موفقیت دست پیدا کند.

 

به گزارش شبستان، در حال حاضر بانوانی از این قبیل که همان مادران و تربیت کنندگان آیندگان ما هستند کم نیستند، استفاده از تجربیات و ظرفیت این زنان موفق در مساجد و جبهه‌های فرهنگی می‌تواند تاثیرات بسیار خوبی در جامعه داشته باشد‌.

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: تغسیل اموات کرونایی طلبه جهادگر فرزندآوری حافظ قرآن مربی قرآن کرونا قرآن کریم مسجد رمضان نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۷۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن همه چیز ماست

حسینعلی شریف، موذن، استاد پیشکسوت قرآنی و مولف کتب مختلف آموزش قرآن کریم درباره اقدام صداوسیما در تولید برنامه‌های قرآنی امثال «محفل» گفت: همانطور که امام راحل فرموده بودند انقلاب اسلامی برگرفته از قرآن است، باید تمام شئونات زندگی‌مان با قرآن پیوند بخورد. 

شریف ادامه داد: واقعاً جای برنامه «محفل» در صداوسیما خالی بود. با هرکسی که در محافل قرآنی و حتی غیر قرآنی صحبت می‌کنم، می‌بینم از برنامه رضایت داشتند. آنقدر باید برنامه جذاب باشد، تا مخاطب بعد از دیدن آن گرایشش به قرآن بیشتر شود. 

استاد پیشکسوت قرآنی در پاسخ به هجمه‌های به راه افتاده از سوی دشمنان که می‌گویند قرآن ارتباطی با جامعه ایران ندارد، توضیح داد: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم؟ در گذشته تمام بزرگوارانمان کارشان را با قرآن آغاز می‌کردند و بعد به سایر اولویت‌هایشان می‌پرداختند. ما باید زندگی‌مان را با قرآن تطبیق دهیم. البته ساخت برنامه‌های قرآنی نیازمند حضور کارشناسان و متخصصان قرآنی است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • سریال مشاور و روایتی از باز کردن کلاف‌های پیچیده زندگی
  • قرآن همه چیز ماست
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • نقش اینچه درگاهی در موفقیت تاریخی ژیمناستیک ایران
  • طرح مسطورا موجب دشمن شناسی و تربیت کنشگر عرصه جهاد تبیین می‌شود
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند