Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارشی حاکی است که اجرای حکم اعدام از سوی دولت فدرال آمریکا در سال جاری میلادی برای اولین بار بیشتر از مجموع کل اعدام‌ها در ایالت‌های این کشور بوده است. به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری دانشجو، همزمان با از سرگیری اعدام‌های فدرال از سوی دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا، صدور حکم اعدام در سراسر ایالات متحده آمریکا در سال جاری میلادی به طرز بی‌سابقه‌ای کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وبگاه خبری-تحلیلی «نیوزویک» بر اساس گزارشی از «مرکز اطلاعات اعدام‌ها» در آمریکا نوشته اجرای حکم اعدام از سوی دولت فدرال در سال جاری میلادی برای اولین بار بیشتر از مجموع کل اعدام‌ها در ۵۰ ایالت این کشور بوده است.

بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۲۰ حکم اعدام ۱۷ نفر در آمریکا اجرا شد که از این تعداد ۱۰ نفر را دولت فدرال این کشور اعدام کرد.

این در حالی است که در سال گذشته مجموعاً ۲۲ حکم اعدام اجرا شد که از این تعداد هیچ اعدامی از سوی دولت فدرال انجام نگرفت.

در واقع، ۱۷ سال است که دولت فدرال آمریکا هیچ حکم اعدامی را اجرا نکرده و امسال دونالد ترامپ این کار را از سر گرفت.

روز پنجشنبه و جمعه هفته گذشته دو حکم اعدام فدرال آمریکا به طور متوالی اجرا شد. این اعدام‌ها به ترتیب نهمین و دهمین مورد از اعدام‌های فدرال بعد از از سرگیری آنان در تابستان امسال بود.

این اعدام‌ها تاکنون با تزریق مواد سمی انجام گرفته، اما وزارت دادگستری آمریکا مجوز استفاده از روش‌های دیگر اعدام را نیز صادر کرده است.

قبل از آنکه ترامپ قدرت را در سال ۲۰۱۷ به دست بگیرد، آخرین اعدام فدرال در سال ۲۰۰۳ انجام گرفته بود، اما دولت ترامپ، تاکنون در سال ۲۰۲۰، حکم اعدام ۱۳ زندانی آمریکا را صادر کرده است که ۱۰ مورد آن انجام گرفته است.

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان، قرار است تا زمان تحلیف جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا حکم دو اعدام فدرال دیگر نیز اجرا شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دولت فدرال آمریکا حکم اعدام ترامپ فدرال آمریکا سوی دولت دولت فدرال حکم اعدام اعدام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۸۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ آیین پهلوانی دو هزار ساله بیل‌گردانی با حضور اقشار مختلف مردم شهرستان محلات و مسولان برای استقبال از کشت‌های بهاره در شهر نیم ور این شهرستان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان مرکزی گفت: بیل گردانی ریشه در فرهنگ مردم نیم ور دارد و مردم این منطقه معتقدند، به برکت و زیادی آب در فصل بهار کمک می‌کند.

مرادی افزود: در این آیین ۱۲۰ نفر از کشاورزان از نیمه اسفند تا نیمه فروردین، مسیر ۱۸ کیلومتری از نهر‌ها و کانال‌های آب شهر را که مملو از گل و لای و گیاهان شده با همکاری هم پاکسازی می‌کنند. پس از لایروبی جوی‌های آب، در آیینی بیل گردانان به نوبت، هفت بیل را در دو دسته چهار و سه تایی به یکدیگر بسته و با مهارت و قدرت در دو جهت مخالف به صورت ضربدری بالای سر می‌چرخانند و قدرت نمایی می‌کنند.

به گفته مرادی ریشه آیین بیل‌گردانی به دلیل اهمیت آبیاری در این شهر و جنگ دیرینه انسان و طبیعت بر سر آب اجرا می‌شود.

این مراسم با اجرای موسیقی محلی و برگزاری غرفه‌های سوغات محلی و صنایع دستی در نیم ور از توابع شهرستان محلات اجرا شد.

آیین بیل گردانی در سال ۱۳۸۹ ثبت معنوی شده است ومقدمات ثبت جهانی آن در حال انجام است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مداخله جویی کاخ سفید درباره خواننده رپ ایرانی
  • اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • نصب پابند الکترونیک برپای ۳۰۰ سارق در غرب تهران
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در طرح «امنیت محله محور» در اسفراین
  • پلیس راهور تهران : طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
  • پیوستن رهبران فناوری دنیا به هیئت فدرال ایمنی هوش مصنوعی آمریکا
  • طرح پایش هوشمند سارقان سابقه‌دار با پابند الکترونیکی در گفت و گو با رئیس پلیس آگاهی پایتخت | ماجرای سرقت دو سارق با پابند الکترونیکی چه بود
  • طرح ملی مسکن در ۱۰۸ شهر استان در حال اجرا
  • اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران