Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@10:05:48 GMT

راکت لب یک ماهواره ژاپنی را به فضا فرستاد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۴۸۰۳۳

راکت لب یک ماهواره ژاپنی را به فضا فرستاد

هفدهمین ماموریت شرکت فضایی "راکت لب"(Rocket Lab) و هفتمین پرتاب موشک "الکترون"(Electron) این شرکت در سال جاری با ارسال یک ماهواره ژاپنی برای تصویربرداری از زمین همراه شد.

شرکت فضایی "راکت لب"(Rocket Lab) روز گذشته ماموریت موسوم به "شب جغد آغاز می شود"(Owls Night Begins) را شامل ماهواره تصویربرداری از زمین موسوم به "استریکس-آلفا"(StriX-α) متعلق به شرکت ژاپنی "سینسپکتیو"(Synspective) با موشک "آلکترون"(Electron) به فضا فرستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هفدهمین مأموریت این شرکت مستقر در کالیفرنیا و هفتمین پرتاب موفقیت آمیز موشک "الکترون" در سال جاری بود.

این پرتاب تنها ۳ هفته پس از ششمین پرتاب مهم این موشک در سال جاری رخ داد که اولین بازیابی تقویت کننده "الکترون" در هوا با استفاده از چترهای نجات و بالگردها بود.

ماهواره "استریکس-آلفا" متعلق به شرکت فناوری ژاپنی "سینسپکتیو" که از مجتمع پرتاب "راکت لب ۱" در نیوزیلند به فضا پرتاب شد، بدون در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی زمین و زمان شبانه روز، تغییرات سطح زمین را در حد میلی متری به تصویر می کشد.

"راکت لب" در وبسایت خود توضیح داده است: ماهواره موجود در این مأموریت اولین سری از استقرار فضاپیماهای صورت فلکی برنامه ریزی شده شرکت "سینسپکتیو" با بیش از ۳۰ ماهواره کوچک برای جمع آوری داده های مراکز کلان شهرها در سراسر آسیا به صورت روزانه است که می تواند برای برنامه ریزی توسعه شهری، نظارت بر ساخت و ساز و توسعه زیرساخت ها و واکنش در برابر حوادث استفاده شود.

مرحله دوم موشک "الکترون" پس از رسیدن به سرعت بیش از ۲۸ هزار کیلومتر در ساعت طبق برنامه ریزی خاموش شد و مرحله جدا شدن با موفقیت انجام شد.

اگرچه پخش زنده این پرتاب پس از ورود محموله به مدار قطع شد، اما "راکت لب" تایید کرد که جدایی مرحله دوم موشک و باز شدن چترها با موفقیت انجام شده است.

بزرگترین نقطه عطف "راکت لب" در سال جاری بدون شک نمایش ماه گذشته آن در بازیابی تقویت کننده موشک با استفاده از بالگردها برای بازیابی موشک در هوا بود که به آرامی با کمک یک چتر روی زمین فرود آورده شد.

بدین ترتیب این شرکت در اولین تلاش خود برای بازیابی موشک "الکترون" موفق شد. هدف "راکت لب" مانند "اسپیس ایکس"، استفاده مجدد از تقویت کننده های خود برای استفاده بهینه از موشک و کاهش چشمگیر هزینه ها است.

البته "راکت لب" برای بازیابی تقویت کننده خود در ماموریت روز گذشته به احتمال زیاد به دلیل شرایط تاریکی شبانه تلاش نکرد، اما هنوز دلیل این کار از طرف "راکت لب" به طور رسمی اعلام نشده است./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تقویت کننده سال جاری راکت لب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۸۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله راکتی حزب‌الله به مقر تیپ «حرمون» ارتش اسرائیل

حزب الله لبنان از شلیک دهها راکت به موضع حبوشیت و مقر فرماندهی تیپ حرمون ۸۱۰ ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،حزب الله در بیانیه ای اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی، موضع حبوشیت و مقر فرماندهی تیپ حرمون 810 در پادگان گولانی را با دهها راکت کاتیوشا هدف قرار  دادند.

حمله پهپادی حزب الله به 2 پایگاه نظامی ارتش اسرائیلحزب الله: به هر تجاوز رژیم صهیونیستی پاسخ خواهیم داد

این بیانیه افزود این عملیات ما در حمایت از مردم مقاوم فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی و حمایت از مقاومت شجاع و شریف آن و پاسخ به تجاوزات دشمن به روستاهای مقاوم و مناطق مردم به ویژه حمله تروریستی بزدلانه در جاده السریره انجام شد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعتراف کردند که دستکم 30 راکت از لبنان به سمت منطقه جبل الشیخ در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • فیلم رقص شدید خودرو و منازل ژاپنی‌ها در زمین‌لرزه وحشتناک امروز!
  • بادبان خورشیدی ناسا در فضا باز شد
  • تیراندازی در عروسی دو نفر را به کام مرگ فرستاد
  • هوجیچا ؛ از چای سبز برشته شده ژاپنی تا تقویت عملکرد شناختی!
  • حمله راکتی حزب‌الله به مقر تیپ «حرمون» ارتش اسرائیل
  • کاوشگر سایکی ناسا با لیزر داده فرستاد!
  • جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟