Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار ایلام گفت: با توجه به شرایط شیوع و همه گیری ویروس کرونا، پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی از طریق نرم افزار تاپ در شهر ایلام برای مردم فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، یکی از دغدغه ها و نگرانی های مردم در شرایط شیوع کرونا، پرداخت هزینه و کرایه تاکسی از طریق وجه نقد بوده است که مشکلات زیادی را برای مردم، مسافران و هم تاکسی داران در این شرایط ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بدون شک یکی از راه های انتقال ویروس کرونا در تاکسی ها از طریق تبادل پول نقد بین مسافران و راننده های تاکسی است که برخی از رانندگان تاکسی نیز دست به ابتکار زده و برای جلوگیری از تماس مستقیم با پول نقد راه های جایگزینی از جمله استفاده از ابزار دیگری به جای دست، برای تبادل پول نقد  را انتخاب کرده بودند.

 

اما این راه حل ها منجر به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به وسیله پول نقد در تاکسی ها نمی شد و این روزها شهرداری ایلام  توانسته است از طریق نصب اپلیکشن تاپ زمینه جلوگیری از استفاده و تبادل پول نقد را در تاکسی ها فراهم کند.

 

«طالب صادقیان»، شهردار ایلام در این خصوص در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: پرداخت الکترونیکی وجه کرایه تاکسی به منظور جلوگیری از تبادل کرایه تاکسی و  جابجایی پول خرد در ناوگان حمل و نقل روش بسیار خوبی در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی است.

 

وی خاطرنشان کرد: تلاش می شود که این روش در سطح تمام تاکسی های فعال در شهر ایلام اجرایی شود که نتایج بسیار خوبی را هم به دنبال خواهد داشت و تا کنون نیز موجب رضایتمندی شهروندان در استفاده از تاکسی ها و رعایت پروتکل های بهداشتی بوده است.

 

رئیس سازمان حمل و نقل و بار مسافر شهرداری ایلام نیز با اشاره به آغاز طرح پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی در این شهر، اظهار کرد: این طرح، با هدف جلوگیری از جابجایی اسکناس و کاهش انتقال ویروس کرونا با مشارکت رانندگان تاکسی در ایلام آغاز شده است.

 

«علی هواسی» یادآور شد: در حال حاضر  ۸۰ درصد تاکسی‌های شهری ایلام از این طرح استفاده می کنند و  تاکنون بیش از ۷۳۰ تاکسی در شهر ایلام مجهز به سیستم هوشمند پرداخت الکترونیکی هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: شهروندان برای استفاده از  این سیستم می توانند با نصب نرم افزار تاپ از اپلیکیشن بازار اقدام کنند.

 

هواسی تصریح کرد: بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ راننده در حال حاضر در بخش حمل و نقل جاده‌ای بار و مسافر در استان ایلام به شکل مستقیم فعالیت دارند.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: کرایه تاکسی پرداخت الکترونیکی تاکسی ایلام پرداخت الکترونیکی ویروس کرونا کرایه تاکسی تاکسی ها پول نقد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۸۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام گفت: قاچاقچی کود به دلیل حمل کود شیمیایی برخلاف تشریفات قانونی در مرز مهران به پرداخت شش میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال جریمه محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی استان ایلام، سید مهدی محمدی اظهار کرد: قاچاقچی کود شیمیایی به دلیل حمل کود شیمیایی به قصد خروج از کشور در پایانه مرزی مهران به پرداخت شش میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال جریمه محکوم شد.

وی افزود: شعبه اول بدوی شهرستان مهران به پرونده قاچاق ۴۰۰۰ کیلوگرم انواع کود شیمیایی یارانه‌ای به ارزش سه میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال رسیدگی کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام اضافه کرد: شعبه پس از بررسی، با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام قاچاق کالا را محرز دانست و علاوه بر ضبط کالاهای کشف شده، متهم را به پرداخت جریمه نقدی محکوم کرد.

محمدی تصریح کرد: سربازان گمنام اداره اطلاعات مهران و ماموران گمرکات مستقر در پایانه مرزی مهران حین عبور دو دستگاه کامیونت باری، این کالاها را کشف و گزارش آن را برای بررسی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کد خبر 749579

دیگر خبرها

  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران
  • اجرای طرح سرکشی از تاکسی‌های شهرکرد
  • مرزبانی باید به سیستم‌های رصد و پایش الکترونیک دریا مجهز باشد
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد افزایش یافت
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد ۵۰ درصد افزایش یافت
  • ماشین آلات دهیاری‌های استان بوشهر به ردیاب مجهز می شوند
  • نرخ جدید کرایه تاکسی و اتوبوس در کرمانشاه اعلام شد
  • هوای ایلام از عصر امروز بارانی می‌شود
  • ابطال ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی