Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به بارش نسبتا فراوان نزولات آسمانی در سال جاری این سوال در ذهن‌ها ایجاد می‌شود که چرا اهالی شهرستان تنگستان همچنان با معضل بی‌آبی دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ انتظار می‌رود در در سالی که نسبتا پر باران بوده است، کشور دچار بحران کم‌آبی و یا بی‌آبی نباشد. در این بین مجموعه آبفا می‌بایست با برنامه‌ریزی دقیق قطع و سهمیه‌بندی آب را به صفر برساند تا همه هموطنان در نقاط مختلف استانی مانند بوشهر از نعمت آب در همه ساعات بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس مطالب ارسالی مخاطبین پایگاه خبری سپاس همچنان طرح قطع آب شهری و سهمیه بندی در برخی ساعات شبانه روز در شهرستان تنگستان در دستور کار  قرار دارد.

با توجه به بارش فراوان نزولات آسمانی در سال جاری این سوال در ذهن‌ها ایجاد می‌شود که چرا اهالی شهرستان تنگستان همچنان با معضل بی‌آبی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وضعیت آب اصلا خوب نیست، شرمنده مردم هستیم

عبدالحسین رفیعی‌پور فرماندار تنگستان در گفت و گو با رسانه ها اظهار کرد: بالاترین آمار ساخت و ساز غیر مجاز استان بوشهر در شهرستان تنگستان است، فقط در منطقه گورکات، ۵۵۰۰ خانوار آب مورد نیاز ۲۰ هزار نفر را به طور غیرمجاز استفاده می‌کنند.

وی افزود: وضعیت آب اصلا خوب نیست و شرمنده مردم هستیم، طی بازدیدهایی که داشته ایم در شهر اهرم مشکل داریم که با توجه به حلقه چاه هایی که وارد مدار شده امیدواریم در هفته پیش رو اصلاح شود.

رفیعی‌پور بیان کرد: در راستای حل بحران آب نیاز به همّت جمعی وجود دارد، اما مشکل مربوط به سال های طولانی است و نیاز به برنامه‌ریزی طولانی مدتی دارد. اگر آب شیرین کن های ما وارد مدار شود مشکل ۱۵-۱۰ ساله تنگستان حل خواهد شد. اعتبارات آب و فاضلاب پاسخگوی حجم کاری که باید برای توسعه و نوسازی شبکه انجام شود نیست و وضعیت بودجه کشور را نیز همه می دانیم؛ بحران آب، کرونا، تحریم و… تمام تکیه دولت بر مالیات بوده که در این مدت با توجه به تعطیلی ها تامین نشده است.

مردم انتظار دارند سهمیه‌بندی آب حذف شود

منصور رضایی یکی از ساکنین شهر اهرم در گفت و کو با خبرنگار سپاس با اشاره به وضعیت سهمیه بندی آب در اهرم، اظهار کرد: تابستان گذشته مشکلات کمبود آب در شهر اهرم و سایر نقاط تنگستان وجود داشت و مردم انتظار داشتند در زمستان سهمیه بندی حذف شود، اما همچنان ادامه دارد.

رضایی افزود: سهمیه بندی در شهر اهرم نسبت به سال گذشتته بهتر شده است، اما همچنان وجود دارد و کمبود احساس می شود که از مسئولین انتتظار داریم این موضوع را پیگیری و رفع کنند.

در تنگستان آب سهمیه‌بندی شده است

امیر روانشاد رییس اداره آب و فاضلاب تنگستان در گفت و گو با خبرنگار سپاس، اظهار کرد: سهمیه بندی آب در استان بوشهر براساس نیاز در حال اجرا است که مجموعه آبفا استان در تلاش است با برنامه ریزی دقیق بتواند سهمیه بندی را کاهش و به صفر برساند.

روانشاد گفت: برای رفع سهمیه بندی آب در تنگستان افق خوبی تعریف شده است که برای رسیدن به این افق باید آبشیرین کن ها کاملا راه اندازی شود، مخزن‌های ذخیره ایجاد شود و شبکه آبرسانی نوسازی شود. بخشی از این پروژه ها در حال اجرا است که با تکمیل شدن پروژه ها بخش قابل توجهی از مشکلاات آب در استان و تنگستان رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه به روستاها توجه ویژه شده است، عنوان کرد: در تابستان ۹۸ برخی از روستاهای تنگستان هر ۲۰ روز یکبار آبگیری انجام می‌دادند که با پیگیری‌های مکرر، در تابستان ۹۹ همان روستا هر هفته دوبار آبگیری داشت.

رییس ابفا تنگستان افزود: سهمیه بندی وجود دارد و در تلاش هستیم با اجرای پروژه های مختلف سهمیه بندی آب در تنگستان کاهش حداقلی داشته باشد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سهمیه بندی آب شهرستان تنگستان شهر اهرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۸۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحیه دینی مقاومت تنگستانی‌ها را در برابر استکبار رقم زده است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی یکشنبه شب در آئین گرامیداشت روز باغک که با حضور مسئولان استانی و شهرستان و دهیاران، شوراهای اسلامی و اقشار مختلف مردم برگزار شد، عنوان داشت: مفاخر تنگستان نسبت به سایر مناطق برجستگی آنها در هویت مقاومت و مبارزه با استکبار و در واقع با بصیرت دینی نقش بسته است.

فرماندار تنگستان اضافه کرد: بزرگان و مفاخر شهرستان با تبعیت از علمای دینی چون آیت الله علم الهدای اهرمی، آیت الله معتقد اهرمی و مجاهدین، رزمندگان و سرداران سپاه اسلام شهیدان رئیسعلی دلوار؛ زایر خضر خان؛ احمد خان تنگستان؛ باقرخان تنگستانی و سایر افرادی که با آنها بوده‌اند که ویژگی‌های همه آنها بر مبنای مقاومت و مبارزه با استکبار و شعائر اسلامی شکل گرفته است

فرماندار تنگستان تصریح کرد: در طول تاریخ بشر تا به امروز همیشه شاهد حضور استکبار به نوعی بوده و امروز نیز به نوعی شاهد آن هستیم که می‌خواهد انسان‌های دیگر تحت سیطره و غارت اموال قرار دهند.

وی یاد آور شد: استکبار از زمان انبیا تا ائمه و چه در ۲۰۰ سال گذشته عصر مقاومت در برابر استکبار که شکل گرف ته با فرهنگ تنگستان که هشت سال دفاع مقدس و چه امروز در همه دوران استکبار و مستکبرین عالم به دنبال این بودند که بتوانند غارت و چپاول و استفاده ابرازی داشته باشند.

لطفی ادامه داد: دولت انگلیس به همراه پرتقالی‌ها چهار بار به جنوب ایران استان بوشهر حمله کرده که در هر چهار بار شکست خورده است.

فرماندار تنگستان خاطرنشان کرد: حمله دولت انگلیس به استان بوشهر نه فقط یک حمله سخت افزاری استفاده از ظرفیت‌های استان بوشهر بوده است آنها با ایدئولوژی ذهنی، دینی و عقیدتی مسلمانان مشکل داشتند و دنبال آن بودند که این ایدئولوژی دینی و عقیدتی مسلمان که شکل واقعی در جنوب ایران و در تنگستان شکل گرفته بود از بین ببرند که در هر چند بار حمله شکست خوردند.

وی اضافه کرد: علت مقاومت، ایثار و از خود گذشتگی تنگستانی‌ها در واقع تبعیت، روحیه دینی و پیروی از شعائر اسلامی بوده است.

لطفی ادامه داد: باید تاریخ نویسان، موسسین مألفان، پژوهشگران در تبیین موضوع مقاومت مجاهدین و سرداران بزرگ و مفاخران تنگستان که نرم افزار آن تبعیت از دین و مبارزه با استکبار است و جلوگیری از مستکبرین به دنبال از بین بردن ایدئولوژی فرهنگی بودند ناکام گذاشتند بیشتر پرداخت شود.

فرماندار تنگستان افزود: از ۲۰۰ سال گذشت تا به امروز و شهدای عصر امروز که ۱۶ گلگون کفن در روستاهای باغک حضور داشتند و به شهادت رسیدند باید ویژگی‌ها، برجستگی و ایثار گری این عزیزان به نگارش برسد تا نسل امروز بیشتر متوجه فداکاری‌ها و ایثارگری‌های این شهیدان شود.

لطفی اضافه کرد: اگر امروز در حوزه‌های متفاوت دینی، مذهبی؛ اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، خدماتی به نقطه قابل قبولی رسیدیم همه اینها مدیون از خود گذشتگی‌هایی است که اجازه ندادند سرزمین جمهوری اسلامی ایران تحت سیطره استکبار قرار گیرد.

فرماندار تنگستان خاطرنشان کرد: در گذشته دولت استعمار گر انگلیس حوزه امکانات و مستعمرات آن از آمریکای امروز بیشتر بود، مردمی در آن وقت بودند که در برابر این استعمار ایستادند و در تاریخ جاودانه شدند و امروز نیز در برابر قدرتی مانند آمریکا نیز فرزندان ایران در همه ابعاد ایستادند و جرأت هیچ گونه اقدامی به استکبار نمی‌دهند.

وی ادامه داد: در ۹ ماهه گذشته استکبار به همراه رژیم کودک کش صهیونیستی با هجوم گسترده به غزه نشان دادند که استکبار همیشه در پی چپاول و نابودی مقاومت بوده و در این راه همیشه شکست خورده چه در گذشته و چه امروز در غزه نیز شکست خورده‌اند و بزودی شاهد پیروزی مقاومت در غزه خواهیم بود.

لطفی افزود: امروز جنگ غزه دیگر میدانِ رژیم صهیونیستی نبوده، بلکه میدانِ حق و باطل و میدانِ استکبار و ایمان است؛ به‌حق باید گفت که مبارزات این مردم مظلوم غزه که به‌نوعی با تمام کشورهای استکباری دنیا در جنگ هستند و به‌تبع آن اتحاد و بیداری مسلمانان در تمامی جهان در حال عوض کردن صفحه‌های تاریخ و رقم زدن وقایعی شگفت است که پایان عصر استکبار خواهد بود.

کد خبر 6091533

دیگر خبرها

  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند
  • روحیه دینی مقاومت تنگستانی‌ها را در برابر استکبار رقم زده است
  • فرسودگی روکش آسفالت آزادراه فیروزکوه - تهران رانندگان را به دردسر انداخت + فیلم
  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • بازدید اهالی رسانه از بزرگراه آزادگان و نشست عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران
  • پنج راه برای تکمیل «چرخه استرس» و جلوگیری از فرسودگی یا افسردگی
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها