Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا با اشاره به عدم توجه آمریکا به شکایات متعدد مسکو درباره حمله به خبرنگاران روس، گفت: در سال جاری، ۹۶۰ مورد حمله به روزنامه نگاران و ۱۱۰ مورد بازداشت کارکنان رسانه‌ها در آمریکا ثبت شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "الکساندر لوکاشویچ" نماینده دائمی روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا اعلام کرد که طرف روسی هنوز پاسخی از سوی وزارت امور خارجه آمریکا در رابطه با شکایات مربوط به حملات متعدد به خبرنگاران و روزنامه نگاران روسی در ایالات متحده در طول سال جاری دریافت نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این دیپلمات در مصاحبه‌ای با شبکه "راسیا-24" با اشاره به این مطلب، افزود: «مسکو درخواست‌های رسمی خود درباره حملات افراد شورشی و حتی نیروهای پلیس آمریکا به گروه فیلمبرداران و گزارشگران روس در جریان اعتراضات خیابانی امسال در ایالات متحده را به طرف آمریکایی ارسال کرده است، ولی مقامات واشنگتن عملاً هیچ اقدامی در زمینه دفاع از خبرنگاران روسی انجام نداده و درخواست‌های طرف روسی هم بدون پاسخ مانده است.»

این دیپلمات یادآور شد: «از اول ژانویه سال 2020 تا 7 دسامبر (17 آذر ماه)، 960 مورد حمله به خبرنگاران و روزنامه نگاران و بیش از 110 مورد بازداشت کارکنان رسانه‌ها در ایالات متحده ثبت شده است. در ماه جولای، پلیس آمریکابه تیم گزارشگران روسی که اخبار اعتراضات در شهر پورتلند را پوشش می دادند، حمله کرد که به مجروح شدن چند تن از آنها نیز منجر شد.»

در آن زمان، سفارت روسیه در واشنگتن در رابطه با اقدامات پلیس، یادداشت اعتراض آمیزی را به وزارت امور خارجه آمریکا فرستاد. سخنگوی کرملین نیز تأکید کرد که مسکو انتظار دارد اقدامات واشنگتن برای اطمینان از امنیت فعالیت روزنامه نگاران روسی از سوی واشنگتن انجام شود.

اعتراض رسمی روسیه به ضرب‌وشتم خبرنگاران روسی توسط پلیس آمریکانگرانی روسیه درباره خشونت پلیس آمریکا علیه خبرنگاران/ هشدار به روس‌ها درباره دستگیری توسط آمریکا

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار روسیه روزنامه نگاران پلیس آمریکا نگاران روسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۸۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم

«ماریا زاخارووا» گفت: همزمان با اینکه لفاظی‌ها و آموزش نیروهای ناتو بخشی از «جنگ ترکیبی ناتو علیه روسیه» است، این کشور تمام مانورها و رزمایش‌های این ائتلاف تحت رهبری آمریکا را از نزدیک رصد می‌کند.

به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای عنوان کرد: «بازی‌های جنگی ناتو دقیقا با هدف طراحی سناریوهایی برای رویارویی با روسیه ایجاد می‌شود.»

خبرگزاری تاس به نقل از این دیپلمات روسی نوشت: «طرف روسی تمام مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کند و لفاظی‌ها و آموزش نیروهای این ائتلاف بخشی از جنگ ترکیبی است که غرب جمعی علیه کشور ما به راه انداخته است.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: «ما حواسمان به تعدادی از بیانیه‌های افسران ارشد ناتو به خصوص دریادار تیم هنری است که گفته بود هدف رزمایش پاسخ نوردیک در شمال اروپا ارسال پیامی به روسیه درباره عزم ناتو جهت دفاع از سرزمین‌هایش است.»

زاخارووا در پایان تاکید کرد: «ناتو به دنبال اعمال فشار علیه روسیه، کشاندن آن به مسابقه تسلیحاتی، محدود کردن توانایی‌های رزمی آن و وادار کردنش به کنار گذاشتن اهداف عملیات نظامی ویژه است. آنها شکست خواهند خورد. ما به اندازه کافی توانایی داریم تا از امنیت روسیه اطمینان حاصل و از منافع آن در هر حوزه محافظت کنیم.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • علم گرفتار سانسور و تبعیض رسانه‌ای/ وقتی اسمی از دانشمندان آسیایی و آفریقایی به میان نمی‌آید
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد