Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پرستاری وزیر بهداشت از کمبود شدید پرستار خبر داد و گفت:‌ مجوز جذب ۳۰ هزار پرستار گرفته شده است.

به گزارش ایمنا، مریم حضرتی معاون پرستاری وزیر بهداشت در نشست خبری با اشاره به کمبود شدید پرستار در مراکز درمانی، اظهار کرد: بیش از ۴۵ هزار پرستار به کرونا مبتلا شدند اما به کار برگشته‌اند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سال ۹۸ تا ۹۹، ۱۰ هزار نیرو جذب کردیم و مجوز ۳۰ هزار نیرو نیز اخذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پرستاری وزیر بهداشت با بیان اینکه اکنون ۴۰ پرستار در قرنطینه و ۲۱ نفر در مرخصی استعلاجی ناشی از کرونا قرار دارند، گفت: تقریبًا تمام جامعه ۲۰۰ هزار نفری پرستاری درگیر خدمات به بیماران کرونایی هستند و تنها شاید ۳ تا ۴ نفر از پرستاران ترک خدمت کرده اند.

حضرتی با بیان اینکه پرستاران دارای بیماری زمینه‌ای، باردار و های ریسک از فعالیت در بیمارستان‌های کرونایی منع شده اند، گفت: فوق العاده ویژه پرستاران به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و باید آنها اعتبار لازم را تأمین کنند و پرداخت شود.

وی با بیان اینکه کارانه پرستاران کاهش یافته است، افزود: در اسفند ۹۸ ابلاغی به دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت گرفت و انجام شد.

معاون پرستاری وزیر بهداشت با اشاره به ارائه خدمات مراقبت در منزل در دوران کرونا به بیماران، بیان داشت: ۴۵ هزار خانواده در دوران کرونا تحت پوشش خدمات مراقبت در منزل قرار گرفتند؛ ضمن اینکه موضوع پوشش خدمات مراقبت در منزل در شورای عالی بیمه در حال پیگیری است.

وی با اشاره به آسیب‌های روحی روانی پرستاران در دوران کرونایی، تصریح کرد: مشاوره رایگان روانی به پرستاران در دانشگا های علوم پزشکی ارائه می‌شود.

حضرتی با اشاره به ایننکه نرم اشتغال و فعالیت پرستاری در مراکز درمانی ما ۱.۱ است، افزود: باید این عدد به ۲.۲ برسد. همچنین برنامه‌ریزی توانمند سازی ۵ هزار پرستار برای فعالیت در بخش آی سی یو عمومی و تخصصی صورت گرفته است.

معاون پرستاری وزیر بهداشت با اشاره به تمدید فعالیت طرح کادر پرستاری از ۲۴ ماه به ۳۶ ماه، خاطرنشان کرد: پرداخت معوقات به پرستاران به ۴ ماه کاهش یافته است.

وی درباره مسؤولیت در شرکت آوای سلامت، افزود: در سال ۹۶ به دلیل اینکه هیأت مدیره این شرکت عوض شده بود و فردی نبود تا جایگزین شده و چک‌های مربوط به پرستاران را امضا کند بنده به مدت چهار ماه حضور پیدا کردم تا بتوانم این کار را انجام داده و حقوق نیروهای شرکتی پرستار عقب نیفتد.

حضرتی اضافه کرد: بنده اکنون در هیات مدیره این شرکت نیستم. همجنین اکنون ۱۲ هزار نیروی پرستاری در قالب این شرکت فعالیت دارند.

معاون پرستاری وزیر بهداشت تاکید کرد: اگر در مرکز درمانی به جای نیروی پرستاری از نیروی غیر تخصصی استفاده شود این کار خلاف قانون بوده و برخورد خواهد شد.

وی یادآور شد: ۶۵ درصد کادر سلامت کشور را پرستاران تشکیل می‌دهند و پرستاران بزرگترین گروه نظام سلامت هستند.

بنابه گزارش فارس، حضرتی علت کاهش کارانه پرستاران در مراکز درمانی را کاهش انجام عمل‌های الکتیو بیماران عنوان کرد و افزود: در نتیجه این کاهش عمل جراحی درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها کاهش پیدا کرده است.

کد خبر 462009

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پرستار وزیر بهداشت سلامت قرنطینه کمبود پرستاران مطالبات پرستاران معاون پرستاری وزیر بهداشت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق معاون پرستاری وزیر بهداشت هزار پرستار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۸۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاملات تجاری همدان با حضور در اکسپو افزایش یافت

معاون صنایع کوچک، شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: اثرگذاری مذاکرات و افزایش تعاملات تجاری همدان از دستاوردهای حضور در نمایشگاه اکسپو است. - اخبار استانها -

مسعود ایمانی در حاشیه برگزاری نمایشگاه اکسپو 2024 در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار‌ داشت: افزایش تعاملات تجاری، مذاکرات مختلف در دو محور صادرات و سرمایه‌گذاری، تقویت و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش از دستاوردهای مهم حضور استان همدان در نمایشگاه امسال به شمار می‌رود که در چند روز گذشته رقم خورده است.

وی افزود: در این ایام با هیئت‌های مختلف از جمله افغانستان، مغولستان، پاکستان، ترکیه و غیره نشست‌هایی برگزار و گفت‌وگوهایی انجام شده تا علاوه بر تقویت مراودات، شاهد افزایش ارتباطات صادراتی استان با سایر کشورها باشیم.

ایمانی با بیان اینکه نمایندگان و تولیدکنندگان استان با حضور در نمایشگاه جایگاه استان را تثبیت کردند، گفت: امیدواریم با حمایت‌های دولت و پیگیری‌ها در آینده شاهد رفع موانع و تسهیل روند تولید و افزایش محصولات صادراتی استان همدان باشیم.

معاون صنایع کوچک، شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان همچنین گفت: اکنون برخی محصولات از جمله کشمش و سفال که برند محصولات ما در دو بخش صنایع دستی و کشاورزی هستند بازارهای صادراتی مطلوبی را به‌دست آورده‌اند که در تلاشیم از این فرصت استفاده کنیم و بازارهای هدف و تنوع محصولات صادراتی را افزایش دهیم.

ایمانی افزود: تشکیل زنجیره ارزش به عنوان یکی از مدل‌های اقتصادی نه تنها در ایران بلکه در دنیا شناخته می‌شود،بر همین اساس باتوجه به شرایطی که کشور در آن قرار دارد توسعه این ظرفیت و زنجیره‌ها از جمله برنامه‌های مهم سازمان صنایع کوچک به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: نمایشگاه ایران اکسپو فضای مناسبی برای افزایش مقاصد صادراتی، گروه‌های کالایی و تنوع بخشی به بازارهای صادراتی است و خوشبختانه امسال سطح حضور مقامات تجاری در نمایشگاه ارتقاء یافته است.

معاون صنایع کوچک، شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان همچنین با اشاره به اینکه کیفیت نشست‌های B2B برای ارتقاء پیشبرد اهداف تجاری مناسب است، بیان کردی تقویت مشوق‌های صادراتی با هدف تکریم بخش خصوصی می‌تواند باعث افزایش چشم انداز صادراتی و مقاصد صادراتی محصولات ما شود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • تعاملات تجاری همدان با حضور در اکسپو افزایش یافت
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • تکلیف دوئل حسن یزدانی و قاسمپور مشخص شد
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!