Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: تحقیق و پژوهش بسترساز توسعه همه‌جانبه کشور است که متاسفانه تاکنون توجه چندانی به این مهم نشده و اغلب برخورد با مسائل به شکل سطحی بوده که اگر این روند ادامه پیدا کند ظلم به کشور و منافع ملی است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک ، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی پیش از ظهر امروز در نشست درس اخلاق مدیران استان مرکزی با اشاره به موفقیت‌های انقلاب اسلامی در طی این سال‌ها اظهار داشت: پایه‌گذاری انقلاب اسلامی از سال 41 بر اساس موازین علوم اسلامی توسط امام خمینی(ره) انجام شد و از همان موقع طبق همین علوم و معارف موفقیت‌های چشمگیری را در مسیر خود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با تکیه بر الگوها و اسوه‌های فراوانی که در دین مبین اسلام و فرهنگ اسلامی وجود دارد می‌توان از بروز و ظهور بسیاری از چالش‌های فرهنگی در جامعه جلوگیری کرد و گسترس علوم و معارف اسلامی به نوعی بیمه‌کننده نسل جوان در برابر تهاجم‌های فرهنگی دشمنان است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون توطئه‌های فراوانی از سوی آمریکای خبیث و جنایتکار علیه ایران اسلامی برنامه‌ریزی شده که به برکت نهضت اسلام، مکتب اهل بیت(ع) و خون شهدا تاکنون هیچ یک از این توطئه‌ها تاثیرگذار نبوده و یکی پس از دیگری نقش بر آب شده است.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: علی‌رغم تبلیغات منفی دشمنان مذهب تشیع، این مذهب و اسلام واقعی با شکل‌گیری انقلاب اسلامی از سوی امام خمینی(ره) احیا شد که باید با تمام توان و ظرفیت موجود از این مهم حفظ و حراست کرد.

وی ادامه داد: با توجه به تبلیغات سوء دشمن در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، مسئولان نظام باید بیش از پیش در حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب تلاش کنند چراکه وظیفه انها در این راستا سنگین‌تر از سایر اقشار جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به 27 آذر سالروز شهادت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه هم گفت: حوزه علمیه خاتم‌الانبیاء(ص) اراک با ظرفیت مطلوبی که دارد آماده برقراری تعامل با دانشگاه‌های مختلف اعم از آزاد و دولتی بوده و در زمینه مسائل مختلف می‌توانند تبادل نظر داشته باشند و اساتید مجرب و بزرگی حاضر در این مجموعه می‌توانند به دانشگاه‌های استان هم ارائه خدمت داشته باشند.

دری نجف‌آبادی عنوان کرد: توجه به مباحث علمی از جمله مواردی بوده که از همان ابتدای انقلاب مورد تاکید حضرت امام(ره) و  مقام معظم رهبری بوده است و با توجه به اینکه حوزه و دانشگاه، عرصه‌ای برای تبادل افکار، اندیشه‌ها و جریانات علمی هستند، وحدت میان این دو کانون و تقویت این وحدت از جمله موارد مورد تاکید حضرت امام(ره) بود.

تولید محصول متناسب با شرایط گیلان از طریق پژوهش‌محوری در دستور کار است درآمد یک درصدی دانشگاه‌های ایران از پژوهش!/ سایه سنگین دولت بر پژوهش‌های کاربردی دانشگاه فرمانده سپاه قدس گیلان: چشم امید انقلاب اسلامی به نسل جوان پژوهشگر است

وی افزود: دو بازوی قوی برای برقراری وحدت بین حوزه و دانشگاه را می‌توان اندیشه‌های بلند معمار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری دانست که حاصل آن رشد و توسعه همه‌جانبه کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: از این رو علمای حوزه‌های علمیه و اساتید دانشگاه‌ها نباید خود را از یکدیگر جدا بدانند چراکه زیربنای فکری، علمی و اعتقادی ایران اسلامی وابسته به دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه است.

دری نجف‌آبادی با اشاره به 25 آذر و روز پژوهش هم بیان کرد: در دنیای امروز پژوهش و تحقیقات کارآمد و اثرگذار در کشورهای توسعه‌یافته و صاحب علم و فناوری جایگاه ویژه‌ای دارد و منبع اصلی تولید اطلاعات و دانش نوین برخاسته از فعالیت‌های پژوهشی است.

وی ادامه داد: تحقیق و پژوهش در عرصه‌های مختلف بسترساز توسعه همه‌جانبه کشور است که متاسفانه تاکنون در کشور توجه چندانی به این مهم نشده و اغلب برخورد با مسائل به شکل سطحی بوده که اگر این روند ادامه پیدا کند ظلم به کشور و منافع ملی محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: در تمامی عرصه‌ها از جمله بخش صنعت، پزشکی، کشاورزی و امنیت، مراکز تحقیق و پژوهش باید فعال شوند تا با تحقیقات و پژوهش‌های کارآمد و اثرگذار بتوان زمینه توسعه همه‌جانبه کشور را فراهم کرد.

دری نجف‌آبادی افزود: از آنجا که استان مرکزی یک استان صنعتی به شمار می‌رود توجه به امر ایجاد و راه‌اندازی واحدهای تحقیق و توسعه و پارک‌های علم و فناوری در کنار صنایع و دانشگاه‌ها هم اهمیت بیشتر دارد.

انتهای پیام/712/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی توسعه همه جانبه کشور انقلاب اسلامی دری نجف آبادی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۸۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت ثبت‌نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد تا ۱۲ اردیبهشت

مهلت ثبت‌نام بدون آزمون (ویژه استعدادهای درخشان) دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مهلت ثبت نام بدون آزمون (ویژه استعدادهای درخشان) دکتری تخصصی سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت تمدید شد.

داوطلبان با مراجعه به سامانه ثبت نام الکترونیکی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی به نشانی www.azmoon.org پس از مطالعه دفترچه راهنما و در صورت داشتن شرایط ویژه استعدادهای درخشان مقطع دکتری تخصصی ابتدا نسبت به خرید کارت اعتباری اقدام و سپس با ورود به سامانه نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته / محل های درخواستی اقدام کنند.

داوطلبان لازم است پس از انتخاب رشته / محل، کد رهگیری و نسخه چاپی ثبت نام خود را تهیه و تا زمان اعلام نتایج نزد خود حفظ کنند.

کد خبر 749293

دیگر خبرها

  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند
  • آب می‌تواند بدون حرارت و فقط با نور تبخیر شود
  • حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • سینما بدون چهره کارگر ایرانی
  • روح تمدنی انقلاب اسلامی در مباحث علمی جاری شود
  • تمدید مهلت ثبت‌نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد تا ۱۲ اردیبهشت
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند