Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» حسین نوش آبادی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۶ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت:با سلام به محضر ملت شریف ایران، مردم عزیز انقلابی و شهیدپرور حوزه انتخابی شهرستان ورامین، قرچک، پیشوا و بخش‌های جوادآباد و جلیل آباد؛ مردم دیار ۱۵ خرداد که با قیام پرشور و آگاهانه خود در سال ۴۲ در اوج استبداد داخلی سرآغاز نهضت اسلامی و خیزش ملت بزرگ ایران در برابر نظام ستمشاهی شدند و سهم ویژه ای در پیروزی انقلاب اسلامی و شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خون پاک شهید فخری زاده باعث رونق و بالندگی کشور در حوزه علم و فناوری خواهد شد

نوش آبادی با یان اینکه دشمن صهیونیستی بداند ترور دانشمندان هسته‌ای ایران خللی در عزم ملت ایران در پیمودن راهی که از آن به جهاد علمی تعبیر می‌شود به وجود نخواهد آورد، افزود: در ابتدا درود می فرستم به روح پرفتوح سرداردلها سرلشکر سپاه اسلام، مظهر اقتدار ایران، فرمانده سرافراز سپاه قدس شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید عرصه علم و پژوهش شهید فخری زاده که بی‌تردید خون پاکش باعث رونق و بالندگی کشور در حوزه علم و فناوری و دانش هسته‌ای خواهد شد.

مجلس یازدهم نقطه امید و مظهر انتظار مردم ایران

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس خطاب به نمایندگان مطرح کرد: مجلس یازدهم نقطه امید و مظهر انتظار مردم ایران است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ مجلس یازدهم یکی از قویترین و انقلابی ترین مجالس دوران انقلاب و سرشار از نیروهای پر از انگیزه، پرتوان و با ایمان است که می تواند تاثیرات بسیار زیادی در حل مشکلات جامعه و پیشرفت کشور و آینده نظام داشته باشد.

وی افزود: در میان همه مشکلات کشور، مشکل اقتصادی و معیشتی مردم از مهمترین مشکلاتی است که مردم را رنج می‌دهد؛ مشکل تورم و گرانی بی‌منطق، کاهش ارزش پول ملی، مشکلات بنگاه‌های تولیدی و افزایش نرخ بیکاری؛ زندگی طبقات پایین و متوسط کشور را روز به روز سخت تر و نگرانی نسبت به آینده فرزندان خود را بیشتر کرده است، این در حالی است که ظرفیت های فراوان مادی و معنوی، منابع مالی گسترده برای رونق کسب و کار و حل مشکلات اقتصادی کشور وجود دارد.

نوش آبادی ادامه داد: سوال این است که چرا با  وجود ظرفیت‌های بالای کشور، تنوع اقلیمی، موقعیت ممتاز جغرافیایی و منابع و معادن سرشار و برخورداری از فرهنگ تاریخ و تمدن و هویت ملی و سایر ظرفیت‌های مهم و اساسی،  مردم همچنان با فقر و بی‌عدالتی دست و پنجه نرم می کنند.

شکاف‌های وسیع اقتصادی جوانان را با چالش‌های اساسی برای تشکیل خانواده مواجه کرده است

وی در ادامه افزود: پاسخ این سوال را باید در کم کاری، سهل انگاری و سوء مدیریت مسئولان کشور دانست. بی اعتنایی و غفلت از اقتصاد مقاومتی، بی‌توجهی به تولید و سرمایه‌گذاری داخلی، دورشدن از تفکر انقلابی و روحیه جهادی، رو آوردن به زندگی اشرافی برخی مسئولان و مدیران کشور و فراموش کردن درد طبقات پایین و ضعیف جامعه از جمله عوامل افزایش مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم رنج کشیده ایران است.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه رشد روزافزون بیکاری، فقدان درآمد حداقلی و شکاف های وسیع اقتصادی بخش وسیعی از جامعه به ویژه جوانان را با چالش‌های اساسی برای تامین مسکن و تشکیل خانواده مواجه کرده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه برنامه ریزی و همکاری دولت و مجلس برای مقابله با بحران مسکن، ازدواج و اشتغال جوانان یک امر ضروری و اجتناب‌ناپذیر است، مطرح کرد: هرگونه غفلت، آینده کشور را با چالش جدی مواجه خواهد ساخت. انتظار مردم از همه مسئولان به ویژه دولت و مجلس سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی است.

لزوم حداکثر توجه بودجه به تامین مسکن و افزایش سقف وام ازدواج برای جوانان 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بررسی بودجه در مجلس ادامه داد: در این روزها که مجلس شورای اسلامی، لایحه بودجه ۱۴۰۰ را در دستور کار دارد؛ لازم است حداکثر توجه به تامین بودجه های مورد نظر در حوزه اقتصادی و معیشتی مردم خصوصا تامین زمین و مسکن و افزایش سقف وام ازدواج برای جوانان درنظر گرفته شود.

نوش آبادی در  ادامه خاطرنشان کرد: تاکید بنده به وضعیت نابسامان صدها هزار نیروی شرکتی و پیمانکاری در دستگاه‌های مختلف کشور است که هیچ آینده شغلی و تامین اجتماعی مناسب برای آنها متصور نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: بی‌توجهی مسئولان و مدیران کشور به اصول بیست و هفتم، بیست و هشتم و بیست و نهم قانون اساسی که دولت را مکلف کرده طبق قوانین از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم؛ خدمات و حمایت‌های مالی لازم را برای آحاد کشور فراهم و تامین کند. تکلیف میلیون ها نفر از کسانی که در این کشور از خدمات اجتماعی و خدمات بازنشستگی، خدمات ازکار افتادگی و درماندگی و بهداشتی و درمانی بهره مند نیستند؛  چیست؟

منبع: نماینده

کلیدواژه: مجلس نماینده نوش آبادی مجلس یازدهم نوش آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۸۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم امنیت شغلی جامعه کارگری با قرارداد های شرکتی و کوتاه مدت

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید جواد سلیمانی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته لاهیجان با بیان اینکه یمنی‌ها همچنان محکم و استوار ایستاده‌اند، اظهار کرد: مردان مقاوم یمنی دو روز گذشته دو کشتی آمریکایی را در دریای سرخ و به فاصله ۲ هزار کیلومتر یک کشتی در اقیانوس هند زدند.

وی با بیان اینکه مقاومت و نیروهای مقاومت فعال‌تر از گذشته بوده و به فاصله دو هزار کیلومتری موشک‌های خود را روانه تجاوز دشمن می‌کنند، افزود: خیزش دانشگاه‌های آمریکایی و غربی نشان از بیداری وجدان‌ها و باطن حقیقی انسان‌ها در برابر جرم و جنایت است.

امام جمعه لاهیجان با اشاره به اوضاع دردناک غزه تصریح کرد: دنیا از مسیحیت دروغین به سمت مسیحیت راستین در حال حرکت است مسیحیت راستینی همراه مهدویت ظهور خواهند کرد و اینگونه فلسطین دنیا را تکان داده است.

وی با بیان اینکه رژیم منحوس صهیونیستی در وضعیت استیصال و در باتلاق فرو رفته و در حال تاوان دادن جنایات خود در دنیا است، افزود: بنا به وعده الهی و رهبر معظم انقلاب ما مردم نابودی رژیم منحوس صهیونیستی را با چشم خود خواهیم دید.

سلیمانی با تاکید بر اینکه سفر رئیس جمهور به پاکستان دارای اهمیت است چرا که دو کشور مهم غرب آسیا به هم متصل شود، افزود: روابط برادرانه ایران و پاکستان تنش‌ها را از بین برد و بعد از تنبیه رژیم منحوس صهیونیستی از طرف ایران، شاهد استقبال پاکستانی‌ها بودیم.

به گفته سلیمانی زینبیون پاکستان مورد کم لطفی دولت پاکستان قرار گرفته و در لیست تروریست‌ها معرفی شدند که انتظار می‌رود دولت پاکستان متأثر از رسانه‌ها و تبلیغات سلفی‌ها قرار نگیرد و این گروه مقاوم را از لیست گروه تروریستی پاک کند.

نیروی انتظامی با اقتدار در قالب طرح نور فعالیت می‌کند

سلیمانی با اشاره به اینکه دشمن در تلاش بود تا مساله حجاب را در تیتر اول رسانه‌های دنیا قرار دهد، افزود: بعد از تاکید رهبر انقلاب در خصوص حجاب و عفاف اقداماتی صورت گرفته و با توجه به اینکه بیش از ٣٠ دستگاه باید پای کار آمده که نیامدند، نیروی انتظامی با اقتدار در قالب طرح نور در حال فعالیت است که انتظار می‌رود دیگر دستگاه‌ها هم وظایف خود را به مرحله عمل برسانند.

خطیب جمعه لاهیجان با بیان اینکه از بانوان لاهیجانی انتظار داریم تا پای کار بوده و از عفاف و حجاب دفاع کنند، افزود: حکومت، اسلامی است و وظیفه داریم تا اقداماتی تبیینی و امر به معروف انجام دهیم تا سوغات غربی یعنی بی حجابی در این شهر و کشور نفوذ نکند.

وی با بیان اینکه اگر چه فضای عفاف و حجاب در مسیر بهبودی است اما کافی نبوده و با دو ساعت در شبانه روز کار پیش نمی‌رود، تصریح کرد: احکام قضائی بازدارنده نیست و نیاز به اصلاح دارد، البته ما نیز با تشکیل پرونده و کیفر خواست موافق نیستیم اما طرح نور باید ادامه پیدا کند و با پای کار آمدن همه افراد و مسؤولان طرح نور با قوت استمرار یابد.

سلیمانی با بیان اینکه طرح نور باید وارد آموزش و پرورش، اصناف و دانشگاه‌ها شود، افزود: عفاف و حجاب قانون الهی و فرهنگ ملی و دینی است و باید استمرار داشته باشد.

وی با تبریک روز کار و کارگر و ابراز تأسف از اینکه جامعه کارگری از عدم امنیت شغلی رنج می‌برد خطاب به متولیان و مسئولین امر گفت: چرا هنوز در لاهیجان قرارداد سه ماهه و یک ماهه می‌بندند، این مساله باید حل شود و ما برای این موضوع نباید کوتاه بیاییم.

امام جمعه لاهیجان با انتقاد از عملکرد شرکت‌ها تصریح کرد: شرکت‌ها ١٢ میلیون از دولت می‌گیرد اما ۷ میلیون به کارگر می‌دهند، این آسیب است، اصلاً فلسفه وجودی این شرکت‌ها بی معناست، صرفاً لیدر اقتصادی بوده و با ایجاد فساد اقتصادی، جامعه کارگری را دچار آسیب می‌کنند و قرار بود این مساله در مجلس به سرانجام برسد که متأسفانه هنوز به نتیجه نرسیده است.

سلیمانی با اشاره به هزینه‌ها و بودجه‌های نامتعارف برخی سازمان‌ها، تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه هزینه‌های نامتعارفی را برای برخی دستگاه‌ها تخصیص داده، وزارت اقتصاد ٢١٧ درصد بیشتر از گذشته سازمان استخدامی ١۵٠ درصد افزایش داشته این در حالی است که برای آموزش و پرورش با آن میزان گستردگی تنها ٢٠ درصد و وزارت بهداشت ١۶و هشت دهم درصد افزایش بودجه تخصیص دادند، بنابراین سازمان برنامه و بودجه باید پاسخ گو باشد.

کد خبر 6089199

دیگر خبرها

  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان قزوین
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان
  • انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها
  • نمایندگان مجلس دوازدهم «یقه‌گیری» نخواهند کرد
  • شاهد «یقه‌گیری» نمایندگان مجلس دوازدهم نخواهیم بود
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • جوانی جمعیت نجات دهنده کشور از آینده هولناک کهنسالی است
  • عدم امنیت شغلی جامعه کارگری با قرارداد های شرکتی و کوتاه مدت
  • تصاویری گویاتر از صدها مقاله : فرمانده انتظامی از طرح "کاملاً فرهنگی و اجتماعی" می گوید و روحانیون "لباس چریکی" پوشیده اند!
  • تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر انقلاب به مسئولان