Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مجتبی دانشور اظهار کرد: براساس آمار پلیس راهور در حال حاضر بیش از ۱۱ میلیون موتورسیکلت پلاک‌شده درکشور وجود دارد، که بالغ بر ۳۵ درصد کل وسایل نقلیه شماره‌گذاری شده را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: تا سال ۹۶، بالغ بر ۲ میلیون موتورسیکلت تنها در شهر تهران پلاک‌گذاری شده‌است که حدود ۹۶ درصد آن موتورهای کاربراتوری هستند و طبیعتا میزان آلایندگی آن، نسبت به سایر انواع موتورسیکلت (انژکتوری و برقی) بسیار بالاتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مدیرکل آموزش شهروندی شهرداری تهران، علاوه برنقش و سهم بسیار بالا (حدود ۳۰درصد) موتورسیکلت‌ها در آلودگی هوا، یکی دیگر از چالش‌های مبتلابه این وسیله، قانون‌گریزی است؛ بطوریکه آمارها نشان می‌دهد سهم موتورسیکلت‌ها از تصادفات شهر تهران به ۴۵ درصد می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین عامل قانون‌گریزی موتورسیکلت‌ها، عدم هویت بخشی به آنان است، عنوان کرد: در راستای ارتقاء فرهنگ موتورسواری و هویت بخشی مثبت به موتورسواران،  فاز اول «کمپین موتورسوارخوب» از دیماه سال گذشته  و در راستای ماموریت ذاتی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به‌منظور اقدامات ترویجی و آموزشی برگزار شد که در ادامه فاز دوم این کمپین نیز آغاز شده است.

بنا براعلام روابط‌عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، دانشور اهداف عملیاتی این کمپین را عدم حضور موتورسواران در خط ویژه، تونل‌های شهری و مسیرهای ممنوع العبور، عدم حضور در پیاده رو و احترام به حقوق عابران پیاده، ترغیب به استفاده از کلاه ایمنی، تغییر رفتار موتورسواران از طریق هوشیار سازی و آگاه سازی خانواده آنها و رعایت قوانین و مقررات ترافیکی (سر مطمئنه ، عدم حمل بار و...) برشمرد.

پربیننده ترین احتمال وجود تمساح هست آغاز جریمه افراد فاقد ماسک در تهران لغو دستوری محدودیت ارتفاعی جماران، محرمانه به شهرداری تهران ابلاغ شد درگیری در صحن شورا/ سالاری خطاب به اعطا: راهکار شما برای فرار از انتقادات استعفا است! طرح شورای شهر تهران در واکنش به مصوبه غیرقانونی شورای عالی شهرسازی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پلیس راهور شهرداری تهران موتورسیکلت وضعیت ترافیکی تصادفات محدودیت تردد شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۴۹۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۵ درصد تلفات جاده ای گیلان راکب موتورسیکلت و عابران پیاده هستند

علی حدادی در گفت و گو با خبرنگار مهر در حاشیه مراسم طرح افزایش ایمنی تردد موتور سواران و عابران پیاده در روستای هادی کیاشهر بخش کلاچای اظهار کرد: اجرای طرح کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای بسیار مهم و تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه ارائه آموزش‌های ترافیکی به کاربران آسیب پذیر جاده‌ها در دستور کار اداره کل قرار دارد، گفت: طرح آموزش ایمنی تردد عابران و موتور سواران در روستاهای شهرستان‌های رشت، صومعه‌سرا، شفت، آستانه، تالش، بندرانزلی، خمام، لنگرود، و رودسر آموزش ایمنی تردد عابران و موتورسواران برگزار شده است.

حدادی کاهش خطرات حین تردد و جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار ترافیکی را از اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: سالانه تعداد بسیار زیادی از عابران پیاده و موتورسیکلت سواران به علت رعایت نکردن ایمنی عبور و مرور با انجام رفتارهای پرخطر، با معرض خطر قر دادن دیگران، جان خود را در راه‌های برون‌شهری از دست می‌دهند.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح افزایش ایمنی گفت: تلاش بر این است که با اجرای این طرح علاوه بر آموزش به یک فرهنگ در جامعه تبدیل و در نهایت ایمنی در جاده‌های استان افزایش و کشته‌های حوادث کاهش یابد.

حدادی ادامه داد: آشنایی موتورسواران با مقررات راهنمایی و رانندگی، رعایت نکات ایمنی در هنگام موتورسواری، افزایش اطلاعات ترافیکی و پیشگیری از وقوع تصادفات از اهداف اجرای این طرح به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه بیشترین حوادث و تلفات رانندگی در گیلان شامل موتورسیکلت سواران و عابران پیاده است، گفت: ۶۵ درصد تلفات جاده‌ای گیلان را راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده تشکیل می‌دهند.

حدادی با بیان اینکه این طرح از سال ۸۷ به عنوان پایلوت در استان گیلان اجرا گردید که خوشبختانه همچنان مستمر و پایدار است، افزود: امسال این طرح در ۵۰ روستا اجرا و هزار کلاه ایمنی در بین موتورسواران توزیع شد.

معاون حمل و نقل جاده‌ای اداره کل راهداری گیلان آمار کشته شدگان سال گذشته را ۶۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این آمار ۳۵۰ نفر موتور سوار و عابر پیاده بودند که آمار تکان دهنده‌ای است.

کد خبر 6095491

دیگر خبرها

  • سیر تاریخی شناسنامه‌های المثنی استقلال
  • جزییات دریافت گواهینامه یک روزه موتورسواری در تهران
  • جزییات دریافت گواهینامه یک روزه موتورسواری
  • جزییات دریافت گواهینامه یک روزه موتورسواری در تهران | یک میلیون و ۲۵۰ موتورسوار گواهینامه ندارند
  • تصادفات تهران در هفته گذشته
  • ۶۵ درصد تلفات جاده ای گیلان راکب موتورسیکلت و عابران پیاده هستند
  • آماده‌سازی ۲۵ پارکینگ موتورسیکلت درمحدوده بازار اصفهان
  • تشکیل کارگروه مشترک پلیس و شهرداری، برای رفع نواقص نقاط پرتصادف تهران
  • آماده‌سازی ۲۵ پارکینگ در اطراف بازار اصفهان برای پارک موتورسیکلت‌ها + لیست پارکینگ‌ها
  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد