Web Analytics Made Easy - Statcounter

دونالد ترامپ تمایز ناسالمی به ریاست جمهوری خود اضافه کرده -برای نخستین بار در تاریخ آمریکا، دولت فدرال در عرض یک سال شهروندان غیرنظامی بیشتری را نسبت به مجموع کل ایالت‌ها، اعدام کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه گاردین، طی سال ۲۰۲۰، در اشباع بی‌سابقه‌ای از قتل قضایی، دولت ترامپ در کشتن ۱۰ زندانی عجله به خرج داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دست‌ودل‌بازی در اعدام‌ها، از هنجارهای تاریخی فراتر رفت و تماماً در مقابل رد عمل "مجازات مرگ" قد علم کرد که چندین سال بود در آمریکا سر و صدا به پا کرده بود.

ماهیت پرعطش دولت ترامپ برای خون، در گزارش پایان سال "مرکز اطلاعات مجازات اعدام" (DPIC) عنوان شده است. در سال‌های اخیر، بررسی سالانه، بر روند ثابت اعدام‌ها تأکید کرده که هر یک توسط ایالت منفردی انجام شده است.

این الگو تا سال ۲۰۲۰ با روند ثابتی ادامه داشته و به خاطر همه‌گیری کرونا که تعداد کم اعدام‌های برنامه‌ریزی شده را سرکوب کرد، افزایش یافت. فقط پنج ایالت- آلاباما، جورجیا، میسوری، تنسی و تگزاس- اعدام‌های قضایی را اجرا کردند و فقط تگزاس بود که بیش از یک اعدام را اجرا کرد که این کمترین تعداد اعدام ایالت‌ها از ۱۹۸۳ به این سو بود.

ایالت‌ها در مقایسه با ۱۰ اعدام دولت فدرال، ۷ اعدام را اجرا کردند. با وجود عجله در اعدام‌های فدرال، تعداد آن‌ها هنوز کمترین مقدار در آمریکا از سال ۱۹۹۱ به بعد بود. با وجود این مسیر تنزلی، اقدامات دولت ترامپ یک انحراف ناگوار جلوه می‌کند.

"روبرت دانهام"، مدیر اجرایی مرکز اطلاعات مجازات مرگ و نویسنده گزارش پایان سال آن گفت: سیاست‌های دولت فقط در عدم تطابق با اقدامات تاریخی رئیس جمهوران قبلی نبودند، بلکه کاملاً با اقدامات ایالتی امروز هم بی‌تناسب هستند.

جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا وعده داده مجازات اعدام را حذف کند، اما تا زمانی که او در ۲۰ ژانویه بر سر کار بیاید، ترامپ مسئول خواهد بود. سه زندانی فدرال دیگر- از جمله تنها زن اعدامی فدرال- هم قرار است پیش از پایان کار ترامپ، اعدام شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ دولت فدرال آمریکا اعدام ها ایالت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۰۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان مسیحی دانشگاه اوهایو از دانشجویان مسلمان

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، تظاهرات در حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا به بسیاری از ایالت‌ها گسترش یافت. نزدیک به 600 دانشجو در جریان این تظاهرات‌ها با مداخله شدید پلیس بازداشت شده‌اند.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد، زمانی که پلیس آمریکا سعی کرد از اقامه نماز توسط دانشجویان مسلمان جلوگیری کند، دانشجویان مسیحی با ایجاد زنجیره انسانی از دوستان مسلمان خود محافظت کردند و تصاویر زیبایی را رقم زدند که توسط دوربین‌ها ثبت شد. 

https://www.taghribnews.com/images/docs/files/000633/nf00633296-1.mp4
اعتراضات دانشجویان آمریکا که از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد، به بسیاری از دانشگاه‌ها از جمله جورج تاون، جورج واشنگتن، اموری، هاروارد، میت، ییل، تگزاس، نیویورک، ایالت کالیفرنیا، مینه سوتا و کالیفرنیای جنوبی گسترش یافت. دانشجویان به اعتراضات خود برای حمایت از فلسطین در محوطه دانشگاه‌ها ادامه می‌دهند.
 
پلیس آمریکا با استفاده از خشونت از نمازهای روزانه دانشجویان مسلمان جلوگیری می‌کند.
 
 

دیگر خبرها

  • پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • وقوع گردباد‌ های قدرتمند در ایالت‌ های آمریکا (فیلم)
  • وقوع گردباد‌های قدرتمند در ایالت‌های آمریکا + فیلم
  • حمایت دانشجویان مسیحی دانشگاه اوهایو از دانشجویان مسلمان
  • پیوستن رهبران فناوری دنیا به هیئت فدرال ایمنی هوش مصنوعی آمریکا
  • حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟