Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در روز گرامیداشت روز ملی حمل و نقل گفت:  اینکه رانندگان در طول سال‌های جنگ با اقدامات سختکوشانه خود جهت حمل کالا فعالیت گسترده‌ای انجام داده اند و هم اکنون هم هم زمان با شیوع ویروس کرونا در تمامی جاده‌های کشور اقدام به جا به جایی و حمل کالا کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز روز بسیاری مبارکی برای رانندگان است چرا که آن‌ها به دستور رهبر کبیری انقلاب در سال ۶۱  عاشقانه و مردانه اقدام به جا به جایی و حمل کالا از بنادر کشور کردند و خانواده جامعه حمل و نقل هم در سال‌های گذشته سختی‌های بسیاری به دلیل دور بودن از خانواده تحمل کرده اند.

همچنین در این برنامه عبدالهاشم حسن نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز ما سعی کرده ایم از مجموعه فعالان اقتصادی و جامعه رانندگان کشور تقدیر و تشکر کنیمف گفت: تاکنون ۸۰۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای جابه جا شده است و حدود ۱۲ تا ۲۰ هزار راهدار در سراسر کشور حضور دارند.  

در این مراسم امروز از سند نقشه راه معماری سامانه‌های حمل و نقل هوشمند که نقش موثری در بهبود وضعیت تردد و افزایش ایمنی ترافیک دارد و زمینه ساز ارتقای بهره وری اقتصادی و شاخص‌های بهره وری سبز می‌شود، توسط وزیر راه وشهرسازی رونمایی می‌شود.

همچنین از ۲ شرکت حمل ونقل بزرگ مقیاس هوشمند جاده کالا که نقش موثری در افزایش بهره وری و تسریع در چرخه حمل کالا دارد و زمینه ساز استفاده از ظرفیت‌های کشور در حوزه فناوری اطلاعات دارد و با بهره برداری از این دو شرکت حمل ونقل شاهد تقویت فعالیت لجستیک و کاهش واسطه گری و دلالی در حوزه حمل و نقل کالا می‌شویم. همچنین دسترسی رانندگان به صاحبان کالا از طریق شرکت‌ها آسان می‌شود.

در پایان وزیر راه و شهرسازی از نمایشگاه آنلاین نخستین رویداد تخصصی راهداری رونمایی کرد و در این نمایشگاه ۷۸ ظرح در قالب ۷ محور شامل روش‌های نوین نگهداری راه ها، افزایش دوام و خط کشی راه‌ها و پایش هوشمند شبکه راه‌های کشور و همچنین تامین مالی راهداری راه‌های روستایی را به نمایش می‌گذارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی حمل و نقل راه و شهرسازی وزیر راه حمل کالا راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۰۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی و مجازی‌سازی فرآیند حمل و نقل کالا در یزد

محمد رستگاری  مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزدگفت: هوشمندسازی و مجازی‌سازی فرآیند حمل‌ونقل کالا یکی از سیاست‌های اصلی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد است که طی سال‌های اخیر این مهم در شهرستان‌های ابرکوه، مروست، بافق و معادن متمرکز بخش ندوشن اجرا، مراحل آزمون‌وخطا را پشت سر گذاشته و پس از تست‌های اولیه به تکامل مطلوب رسیده است.

وی افزود: با توجه به حواشی متعدد حاکم بر ساختار حمل‌ونقل محمولات کاشی و سرامیک، برنامه‌ریزی‌های مختلف برای اجرای این طرح در صنایع نامبرده نیز در دستور کار مجموعه راهداری قرار گرفت که به لطف خدا پس از انجام هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های اجرایی مرتبط، تشکل‌های صنفی و واحد‌های تولیدی، طرح ساختاری اعلام بار مجازی از ۹ اردیبهشت‌ماه سال جاری در رابطه با حمل محمولات کاشی و سرامیک سراسر استان پیاده‌سازی شد.

رستگاری با بیان اینکه در اولین روز اجرا بیش از هزار و ۱۰۰ بارنامه برای محمولات کاشی و سرامیک استان مبتنی بر سامانه هوشمند صادر شد، تصریح کرد: همزمان با آغاز اجرای این طرح، کلیه فعالان حوزه حمل‌ونقل و شرکت نرم‌افزاری سازنده و کنترل کننده این سامانه نیز آماده‌باش بودند تا در صورت وجود هرگونه نقص و ایجاد اختلال، به سرعت مشکل را برطرف نمایند که به لطف خداوند هیچ‌گونه مشکلی گزارش نشد.

وی اظهار داشت: شفافیت، عدالت محوری و چابک سازی در فرآیند حمل‌ونقل از جمله مزایای طرح هوشمند سازی و مجازی‌سازی است که در حوزه حمل‌ونقل استان بروز کرده و منشأ برکات بسیاری خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از پیاده‌سازی ساختار مجازی در فرایند حمل‌ونقل در صنایع کاشی و سرامیک به عنوان یک تحول بزرگ یاد کرد و گفت: مهم‌ترین دستاورد این طرح که پس از ۲ سال برنامه‌ریزی و کار کارشناسی قابلیت اجرا یافت، برقراری عدالت بین رانندگان و رضایت کامل آنان، سهولت و چابک سازی در امر حمل‌ونقل برای همه ارکان فعال در این حوزه است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه رانندگان احتیاط کنند
  • جاده‌های کرمانشاه از امروز شلوغ می‌شود/رانندگان احتیاط کنند
  • جاده‌های استان کرمانشاه لغزنده اند رانندگان احتیاط کنند
  • ◄ انتقاد رانندگان کامیون با سابقه از حذف مدرک دیپلم برای دریافت کارت هوشمند رانندگی
  • محورهای کرمانشاه لغزنده است
  • هوشمندسازی و مجازی‌سازی فرآیند حمل و نقل کالا در یزد
  • گلایه رانندگان از روکش فرسوده آسفالت جاده سبزوار - بردسکن + تصاویر
  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس
  • دوربین‌ های جدید راهنمایی رانندگی، داخل خودرو شما را می‌بینند (+عکس)
  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس در سال گذشته