Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک‌ کشاورزی در فهرست برترین بانکهای اسلامی، نشست هماهنگی اعضای ایرانی اتحادیه بین‌المللی تعاون، هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۳۷ هزار تومان، دولت تا جایی که امکان داشت بودجه را بر اساس واقعیتها بسته است برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز چهارشنبه ۲۶ آذر شبستان به شرح زیر است:

بانک‌ کشاورزی در فهرست برترین بانک‌های اسلامی

در جدیدترین گزارش بین‌المللی از۱۰ بانک برتر اسلامی از لحاظ رشد دارایی‌ها، ایران با سه بانک رتبه نخست را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش،نشریه بین‌المللی بنکر در جدیدترین گزارش خود از رتبه ‌بندی برترین بانک ها و موسسات مالی اسلامی در جهان به بانک کشاورزی اشاره کرده که در بین۱۰ بانک برتر اسلامی جهان قرار گرفته است.

این گزارش می افزاید، رتبه‌بندی بانک‌های اسلامی جهان از لحاظ بیشترین رشد دارایی‌ها نشان می دهد، کشورمان با بیشترین تعداد بانک در بین ده بانک برتر قرار دارد و بانک کشاورزی با ۳۸۹۷۳ میلیون دلار دارایی‌های منطبق بر شریعت و با تغییرات ۴۶.۵ درصدی، در فهرست برترین بانک های اسلامی قرار دارد.

 

نشست هماهنگی اعضای ایرانی اتحادیه بین‌المللی تعاون

نشست هماهنگی اعضای ایرانی اتحادیه بین المللی تعاون با حضور نمایندگان  اتاق تعاون ایران، سازمان مرکزی تعاون روستایی، بانک توسعه تعاون، اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران، اتحادیه مرکزی شرکت‌های تعاونی تولید روستایی ایران، تعاونی کارخانجات فرآوری روغن و دانه‌های روغنی ایران، شرکت بیمه تعاون، گروه تعاونی پیشگامان و تعاونی راه رشد، در محل اتاق تعاون ایران و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، برگزار شد.

در این نشست محمد ضیغمی معاون اقتصادی و امور بین الملل اتاق تعاون ایران در خصوص عملکرد ICA  و برنامه های آتی آن توضیح داد و بر اهمیت مشارکت هر چه فعالانه‌ی اعضای ایرانی در تعامل با اتحادیه بین المللی تعاون (ICA) و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آن اتحادیه بین المللی تاکید کرد.

در ادامه مدیر امور بین الملل اتاق، گزارش مبسوطی از فعالیت‌های اتاق تعاون ایران در تعامل با ICA و شرکت در جلسات هیئت مدیره ICA-AP طی سال ۲۰۲۰ به سایر اعضا ارائه کرد. در ادامه این نشست به رویدادهای آتی ICA و به طور ویژه به موضوع برگزاری کنگره و انتخابات ICA-AP در دسامبر ۲۰۲۱ اشاره و بر اهمیت برنامه‌ریزی و مشارکت فعالانه‌ی اعضا در آن رویدادها تاکید شد.

 

ریزش ۲۵۳۴۱ واحدی شاخص کل بورس

امروز (چهارشنبه 26 آذر) شاخص کل بورس با ریزش 25341 واحدی در ابتدای معاملات آخرین روز کاری خود در هفته جاری در ارتفاع یک میلیون و 402 هزار واحد ایستاد. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای شستا، فارس، شپنا، تاپیکو، شتران، شبندر و وغدیر به ترتیب با 2493، 2179، 1612، 1494 1237، 1126 و 1093 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، ولپارس - ليزينگ پارسيان، خودرو - ايران‌ خودرو، شپنا - پالايش نفت اصفهان، خساپا – سايپا، وتجارت - بانك تجارت و فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابر این گزارش، امروز (چهارشنبه 26 آذر) شاخص کل فرابورس با ریزش 209 واحدی در ارتفاع 18 هزار و 737 واحد ایستاد. صبح امروز نمادهای وسپهر - سرمايه گذاري مالي سپهرصادرات، بپيوند - برق و انرژي پيوندگستر پارس، شاروم - پتروشيمي اروميه، دي - بانك دي، ذوب - سهامي ذوب آهن اصفهان، بگيلان - توسعه مسير برق گيلان و زملارد - كشاورزي و دامپروري ملارد شير در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

 

هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۳۷ هزار تومان

امروز (چهارشنبه ۲۶ آذر) هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۳۷ هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۸۵۶ دلار، هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۵۱۷ هزار تومان است. سکه بهار آزادی طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۷۴۸ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۲ میلیون و ۲۱۸ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی

 

این در حالی است که روز گذشته (سه شنبه ۲۵ آذر) هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۲۷ هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۸۳۵ دلار، هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۵۰۲ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۲میلیون و ۴۸ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و ربع سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۸۵ هزار تومان بود.

 

روز گذشته (سه شنبه ۲۵ آذر) در بازار ارز دلار ۲۵ هزار و ۶۹۵ تومان، یورو ۳۱ هزار و ۱۹۸ تومان، پوند ۳۴ هزار و ۵۱۰ تومان، درهم امارات ۷۱۳۱ تومان، یوان چین ۳۹۷۰ تومان و لیر ترکیه ۳۲۹۰ تومان بود.

 

دولت تا جایی که امکان داشت بودجه را بر اساس واقعیت‌ها بسته است

مهرداد لاهوتی در گفتگو با تیتر امشب با اشاره به اینکه دولت تا جایی که امکان داشت بودجه را بر اساس واقعیت‌ها بسته است، گفت: دولت با توجه به شرایط حاکم تا جایی که امکان داشت به دنبال حفظ سهمیه اوپک و کم نشدن برداشت نفت در میادین مشترک است.


مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه پیشتر بودجه شرکت‌های دولتی در مجلس رسیدگی نمی‌شد، گفت: یکماه قبل از ارائه بودجه عمومی به مجلس ابتدا بودجه شرکت‌های دولتی (۱ هزار ۵۶۱ هزار میلیارد تومان) مشخص شد که این مقوله یکی از امتیازات خوب اصلاحات ساختاری بودجه ۱۴۰۰ است.


لاهوتی به توجه ویژه بودجه ۱۴۰۰ به استان‌ها اشاره کرد و افزود: ۶۹ درصد اعتبارات استانی افزایش یافته است.


او گفت: بودجه سال گذشته برای دریافت ۱۷۹ هزار میلیارد تومان مالیات پیش بینی شده بود. می‌توان در بودجه مالیات‌ها را افزایش داد و وابستگی به نفت را کاهش داد. اما امسال با افزایش ۴۵ هزار میلیارد تومانی دریافت مالیات را ۲۲۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.


مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه به توان دولت برای صادرات ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه فروش نفت اشاره کرد و گفت: قدرت صادرات و پیش فروش افزایش اوراق نفتی به مبلغ ۷۰ هزار میلیارد تومان از ابتکارات دیگر دولت بود.


لاهوتی افزود: فروش اموال منقول و غیر منقول، فروش نفت و مالیات سه منبع درآمد دولت و تکیه دولت در بودجه ۱۴۰۰ است.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از برخی اقلامی که در بودجه عمومی دولت لحاظ نشده است گفت و افزود: لایحه‌ای که امسال تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است ایرادات جدی دارد، رشد بودجه نسبت به عملکرد که حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است، حدود ۶۰ درصد رشد دارد.

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون اتحادیه بین المللی تعاون تا جایی که امکان هزار میلیارد تومان سکه بهار آزادی طرح اتاق تعاون ایران بانک های اسلامی برترین بانک ها اعضای ایرانی هزار تومان بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۰۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن سیفی در حاشیه رونمایی از نخستین برات الکترونیک کشور توسط این بانک که با حضور سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، مدیران ارشد این وزارت خانه، معاون فناوری اطلاعات بانک مرکزی، خزانه‌دار کل کشور، نمایندگان قوه قضائیه، مدیران عامل بانک‌ها، مدیران ارشد بانک صادرات ایران و اصحاب رسانه در محل تالار جهاد اقتصادی ساختمان وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، با تشریح قابلیت‌های نوین بانک صادرات ایران در زمینه تکمیل بسته تامین مالی غیر نقدی، برای حمایت از بخش‌های مختلف تولیدی اعلام آمادگی کرد.

او با بیان اینکه خوشحالیم که امروز در بانک صادرات ایران موفق شدیم به عنوان اولین بانک بسته اسناد تجاری را تکمیل و از آنها  در جهت تامین مالی زنجیره تأمین در بخش تولید استفاده کنیم، افزود: در سال‌هایی که تأمین مالی نقدی در نظام بانکی کشور اشباع شده  و در عین حال بانک‌ها موظف به تأمین مالی بخش‌های مختلف تولیدی هستند، بانک صادرات ایران با استفاده از ابزارهای مختلف تامین مالی غیر نقدی از تولید حمایت خواهد کرد و برات الکترونیک سهم مهمی از این ماموریت را بر عهده خواهد داشت.

 او افزود: امروز برات الکترونیک بانک صادرات ایران در کنار چک الکترونیک (چکنو) و در کنار سفته الکترونیک و همچنین سامانه توثیق الکترونیک دارایی (ست)، بسته کاملی برای تامین مالی زنجیره تولید فراهم کرده است.

 سیفی از عبور تعداد چکنوهای صادره از مرز 4 میلیون برگه و صدور بیش از 90 هزار برگ سفته الکترونیک  در بانک صادرات ایران خبر داد و افزود: با عملیاتی شدن برات الکترونیک  که حداقل سررسید آن یک ماه و حداکثر 12 ماه است، زنجیره کاملی از ابزارهای تامین مالی غیر نقدی در بانک صادرات ایران فراهم آمده که در خدمت شبکه تولید کشور قرار خواهد گرفت.

بانک صادرات ایران پیشرو در عملیاتی کردن برات الکترونیک سپامی

نخستین برات الکترونیک سپامی توسط بانک صادرات ایران با هدف ارائه خدمت نوین، تسهیل و تسریع در عرصه پرداخت غیرحضوری پول صادر و این ابزار نوین در اختیار فعالان اقتصادی و تولید قرار گرفت.

این محصول خدمت نوین بانک صادرات ایران برای تامین مالی زنجیره تامین واحد‌های تولیدی است و علاوه بر چکنو، خدمت دیگری برای مشتریان بانک به ویژه بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی به حساب می‌آید.

بانک صادرات ایران به عنوان نخستین بانک کشور با هماهنگی بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی با عملیاتی کردن پروژه برات الکترونیک، خدمت نوین دیگری را برای تسریع در پرداخت‌های آنی در نظام بانکی کشور ارائه کرد و در نخستین اقدام پس از دریافت کد سپام از بانک مرکزی و ارسال  درخواست صدور برات به وزارت امور اقتصادی و دارایی، نخستین برات الکترونیک سپامی نظام بانکی کشور با داشتن شناسه خزانه‌داری کل کشور و شناسه سپام بانک مرکزی با امضای بانک صادرات ایران به عنوان برات‌گیر صادر شد. 

بانک صادرات ایران پس از عملیاتی کردن نخستین چک امن الکترونیک با عنوان «چکنو»، در صدور و استفاده از برات الکترونیک نیز  در کشور پیشرو است.

بدین ترتیب واحدهای تولیدی، بنگاه‌های اقتصادی، شبکه فروش و تامین ‌کنندگان می‌توانند با رونمایی این محصول توسط مراجع سیاستگذار، از این خدمت در بانک صادرات ایران استفاده کنند. 

برات الکترونیک به عنوان یکی از ابزارهای تامین مالی زنجیره تامین و بر اساس دستورالعمل ارائه خدمات تامین مالی زنجیره تامین توسط مؤسسات اعتباری طراحی شده و شیوه‌نامه اجرایی آن پس از تصویب در کمیسیون اعتباری به تایید هیئت‌عامل بانک مرکزی رسیده است. این سند تجاری الکترونیکی دارای کلیه ویژگی‌های ذکر شده در ماده 223 قانون تجارت و قانون تجارت الکترونیک است.

برات الکترونیک غیر کاغذی، با سررسید حداقل یک ماه و حداکثر یک سال با درخواست برات‌دهنده (بنگاه خریدار) در وجه یا به حواله‌کرد دارنده برات (بنگاه فروشنده) از طریق سامانه برات صادر و شناسه یکتای آن در سامانه سپام ثبت می‌شود و بانک بر اساس اعتبار برات‌دهنده (بنگاه خریدار) نسبت به قبول برات الکترونیک و تادیه کل مبلغ آن در سررسید اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادامه ورشکستگی بانک‌های آمریکا؛ پنجمین بانک بسته شد
  • چرا ‌حساب‌های شهرداری مشهد بسته شد؟
  • بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • سخنگوی بورل: گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  •  هنگامه بیداری فرهیختگان در غرب
  • هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش