Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از زومیت،اپل تصمیم گرفته است محدوده سنجش و نمایش نتایج تمرینات هوازی در اپل واچ را گسترده‌تر سازد. طبق گزارش‌ها، اکنون اپلیکیشن Health ساعت هوشمند اپل فعالیت‌های هوازی کاربر را در چهار دسته‌ی مختلف قرار می‌دهد و اگر فعالیت‌های کاربر در طول روز بسیار کم باشد، ساعت هوشمند کاربر را از این موضوع باخبر می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهار حالت تعریف‌شده برای سنجش فعالیت هوازی کاربر به ترتیب شامل زیاد، بیش از متوسط، کمتر از متوسط و کم می‌شود.

باخبر ساختن کاربر از کم بودن فعالیت طبیعتا از کم‌تحرکی او و نشستن پشت صندلی (ساکن بودن) برای مدت طولانی جلوگیری می‌کند. برای سنجش فعالیت، اپل واچ از سیستمی به نام VO2 Max استفاده می‌کند که هدف آن سنجش سطح اکسیژن خون هنگام هرگونه ورزش یا تحرک روزانه می‌شود.

درگذشته اپل واچ تنها در شرایطی تحرکات کاربر را می‌سنجید و نمایش می‌داد که مقدار قابل توجهی اکسیژن در خون او وجود داشته باشد. این اقدام برای نمایش نتیجه فعالیت‌های ورزشی و تمرینات هوازی به کاربر بود تا الگوی فعالیت‌ها و تحرکات ورزشی، کالری سوزانده‌شده و شرایط جسمانی ثبت و ذخیره شود. با تغییرات صورت‌گرفته چرخه ۲۴ ساعته فعالیت‌های کاربر مورد بررسی قرار می‌گیرد تا حتی در زمان انجام کم‌ترین تحرکات از جمله پیاده‌روی، امکان مشاهده شرایط جسمانی خود را داشته باشد.

مهندسان اپل توضیح داده‌اند که چنین اقدامی به ‌لطف حسگرهای متعدد اپل واچ مانند حسگر ضربان قلب و شتاب‌سنج صورت می‌گیرد. اصولا برای سنجش اکسیژن خون (VO2 Max) باید به آزمایشگاه‌های پیشرفته مراجعه کرد تا با اتصال حسگرهای مختلف به بدن و انجام تمریناتی مانند دویدن روی تردمیل، سطح اکسیژن خون سنجیده شود. اما اپل واچ و دستگاه‌هایی با قابلیت مشابه انجام چنین کاری را بسیار ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر ساخته‌اند.

با مشاهده و بررسی فعالیت روزانه کاربر که توسط اپل واچ و حسگرهای متعدد آن ثبت می‌شوند، کاربر می‌تواند برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای رسیدن به مقدار فعالیت لازم روزانه داشته باشد. ممکن است دقت سنجش فعالیت توسط اپل واچ مانند آزمایشگاه پیشرفته نباشد؛ اما می‌تواند به کاربر برای رسیدن به تناسب اندام کمک شایانی کند.

بررسی‌های صورت‌گرفته روی ساعت‌های هوشمند گارمین و پلار نشان داده است که در مقایسه با آمارهای واقعی تا حدود ۵ درصد می‌توانند اختلاف داشته باشند. اپل در مورد دقت اپل واچ در ارائه اطلاعات صحیح، گزارشی منتشر نکرده است؛ اما دور از انتظار نیست که آماری مشابه محصولات پلار و گارمین داشته باشد یا حتی در برخی از موارد بهتر عمل کند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: اپل اپل واچ ساعت هوشمند اپل واچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۰۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژه در محاصره معادن

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ردایی عصر شنبه در گفت وگو با خبرنگاران میزان بودجه شهری را ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۵۲ درصد بودجه عمرانی و مابقی جاری است.

وی با اظهار این که در سال جاری شش واحد مغاز ه برای تعریض خیابان مرکز شهر تملک می‌شود، افزود: همچنین بعد از سه دهه توانستیم کل خیابان‌های سطح شهر را آسفالت کنید.

وی از مرزن آباد به عنوان دروازه ورودی استان یاد کرد و معدن مرزن کوه را چالش اصلی در شهر ذکر کرد و گفت: مسؤولان برای آن که جلوی فعالیت کارخانه معدن را بگیرند، وعده داده اند زیرا این مکان برای فعالیت معدنکاری مناسب نیست.

ردایی با اظهار این که معدن از دوره سوم شورای شهر ثبت شده است و همکاران شوراهای قبلی جلوی فعالیت آن را گرفته بودند، گفت: متأسفانه مردم مرزن آباد مظلوم واقع شدند.

رئیس شورای شهر مرزن آباد با بیان این شهر به شهر اکسیژ معروف بود، گفت: به دلیل فعالیت‌های معدنکاری این شهر به شهر گرد وخاک تبدیل شده است.

وی شمار معادن فعال در حاشیه وحریم شهری را ۱۲ واحد ذکر کرد و گفت: هیچ عایدی از معدن به شهر نمی‌رسد.

ردایی به فعالیت ۱۰ باشگاه ورزشی در شهر مرزن آباد اشاره و اضافه کرد: به توجه به شمار بالای ورزشکاران، راه اندازی اداره ورزش مستقل در شهر و بخش مرزن آباد الزامی به نظر می‌رسد.

رئیس شورای شهر مرزن آباد پایین و اندک بودن محدوده شهری را از مشکلات شهر مرزن آباد بیان کرد و گفت: افزایش محدوده شهری الزامی بوده زیرا ۶۰ درصد محدوده شهری خارج از بافت است.

ردایی ترافیک را مهمترین معضل شهر مرزن آباد عنوان کرد وگفت: ترافیک سنگین سبب می‌شود تا بومی‌های منطقه در ایام پایان هفته و تعطیلات گرفتار شوند و برای خروج از شهر با مشکل روبرو شوند.

وی اعتبار موردنیاز برای تملک چهار واحد مغازه را ۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

کد خبر 6090223

دیگر خبرها

  • واکنش علی ربیعی به حملات دولت به مرکز پژوهش های مجلس /نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!
  • اعلام نتایج آزمون ورودی جامعه الزهرا (س)
  • کی اف سی ۱۰۸ شعبه خود را در مالزی تعطیل کرد
  • تصمیم کمیته انضباطی برای حضور مختاری در تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • تصمیم کمیته انضباطی برای حضور مختاری در تمرینات
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژن در محاصره معادن
  • محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژه در محاصره معادن
  • تصاویر آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه بزرگ در تهران |‌ ویدئو