Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا، برگزیدگان نخستین مسابقه عکاسی «مهر حسینی» به همت نیروی مقاومت بسیج کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با محوریت عکس های نینوایی در محرم و صفر امسال برگزار شده بود، معرفی شدند.

در بیانیه هیات داوران این مسابقه آمده است: زندگی و تاریخ بشری بدون هنر غیرقابل تجسم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنر در سازگاری و ارتقای معرفت جوامع در همه جوانب زندگی بشر و در همه دوره‌ها و اعصار نفوذ و حضور داشته است در این میان، هنر مانا و نوین عکاسی جلوه ای دیگر از روح لطیف و اندیشه تابناک بشری به جهان هستی است. مسابقه عکاسی سراسری خانه مهر حسینی با توجه به اهمیت و نقش هنر در ترویج و تعمیق فرهنگ دینی و اشاعه نگاه معنوی در نسل نو همزمان با دهه اول ماه محرم تا هجدهم ماه صفر برگزار و با استقبال خوب اعضا و مربیان مواجه شد.

تصاویر، گویای محدودیت های ناشی از ویروس کرونا در منازل، حسینیه ها، هیئت ها و جمع عزاداران است، همچنین نشان از دلبستگی عمیق مردم ایران زمین به شهدای کربلا و به وِیژه شخصیت بلندمرتبه امام حسین (ع) دارند. عکس ها، تابلویی بزرگ و اثر گذار از دریچه نگاه نسل نو به سوگواران حسینی و تکریم این نهضت بزرگ انسانی است و نشان می دهد که نسل نو به خوبی این آئین دینی را درک و با عکسبرداری هدفمند در پی ثبت و انتقال این مفاهیم و پیام ها به دیگرانند.

۵۹۰ عکس مزین به نام امام حسین (ع) به دبیرخانه رسید

فرمانده مقاومت بسیج کانون پرورش فکری کودکان به خبرنگار ایرنا گفت:  هیئت داوران این مسابقه ضمن سپاس از تمامی هنرمندان شرکت کننده و قابل ستایش دانستن تمام آثار متقاضی شرکت در مسابقه با در نظر گرفتن ارزش های تکنیکی و برخورداری از قدرت بیان هنری در بیان مهر و شور حسینی در آثار از میان قریب به ۵۹۰ عکس مزین به نام امام حسین (ع) و نام و یاد شهدای نینوا که به ثبت دبیرخانه رسیده عکس ها را در چهار موضوع؛ خانه و محیط پیرامونی، نقش آفرینی کودکان و نوجوانان، عکس های آئینی (آداب و رسوم)، خانواده و هم سالان، دسته بندی و داوری نمودند.

قاسم تنها افزود: بیشترین عکس ها به ترتیب در موضوع عکس های آئینی، نقش آفرینی کودکان و نوجوانان، خانه و محیط پیرامونی و سرانجام خانواده و هم سالان بود.

وی ادامه داد: هیئت داوران تعداد ۴۵ اثر را برای نمایش عمومی شایسته دانست و از آن میان ۱۲ اثر را به عنوان آثار شاخص انتخاب و از بین آن ها سه عکس را به عنوان آثار برگزیده در اولین مسابقه مهر حسینی و سه اثر را شایسته تقدیر دانست. همچنین دبیرخانه و هیئت داوران نقش و تلاش مربیان را در اجرای این مسابقه بسیار موثر قلمداد نموده و مقرر گردید از ۲۳ نفر از فعالان این اقدام فرهنگی اثربخش به نحو شایسته تقدیر به عمل آمد.

توزیع ۸۳۰ بسته فرهنگی در ادامه پویش «لبخند مهر و امید»

وی همچنین به خدمت رسانی فرهنگی نیروهای بسیجی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: در ادامه پویش «لبخند مهر و امید» و در ایامی که مردم و جامعه بدلیل شیوع بیماری کرونا در قرنطینه به سر می برند خادمان پیرو منویات مقام معظم رهبری در دستگیری و اقدام مؤمنانه در خصوص ارتقاء و پیشرفت فرهنگی کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار و رفع محرومیت تحصیلی آنان و خانواده هایی که اولیا آنها بدلیل نوع خدمت و اشتغال موظفی در جامعه کمتر می توانند در کنار  فرزندانشان بوده و رسیدگی آموزشی و فرهنگی نمایند، دو برنامه مشترک با بخشداری مرکزی تهران برای روستاهای مسگرآباد، سرخه حصار، هدینس، هاجرآباد، تلو و.... طرحی برای ارائه خدمات به کودکان کارکنان یگان امنیتی تهران ارائه نمودند.

تنها گفت: در این اقدام بالغ بر ۸۳۰ بسته فرهنگی به کودکان و نوجوانان در جهت تسهیل فرآیند تحصیل و پرورش عواطف عالی انسانی و بهروزی فرزندان میهن عزیزمان هدیه گردید.

برچسب‌ها عکاسی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ماه محرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عکاسی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ماه محرم عکاسی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ماه محرم اخبار کنکور کانون پرورش فکری کودکان کودکان و نوجوانان مهر حسینی عکس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۰۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد

زهرا آب‌سوران مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: با تشکیل دبیرخانه استانی جشنواره نوزدهم ۲۰ اثر به این دبیرخانه ارسال شد که پس از پایش، ۱۰ گروه نمایشی طی روز‌های هشتم و نهم اردیبهشت در سالن آمفی تئاتر مجتمع شهید فرخی ارومیه به رقابت می‌پردازند.

وی ادامه داد: مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی با هدف عمومی و مردمی‌سازی نمایش در جامعه و فضا سازی و ارتقای ظرفیت نمایش به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی و با شعار «این صحنه خانه ماست» برگزار خواهد شد.

مدیرکل کانون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: این استان ماه‌ها قبل آمادگی برگزاری این جشنواره را داشت و در این راستا تلاش شد تا داورانی از جنس هنر و تجربه برای داوری این رقابت‌های هنری انتخاب شوند.

وی اضافه کرد: دبیرخانه جشنواره؛ عباس پویان، فاطمه برمال و سمیه حسین نژاد به عنوان داوران مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری معرفی کرده است.

نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی روز‌های هشتم و نهم اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد