Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، با ارسال نامه‌ای به دبیر اجرایی دفتر مقابله با جرم و موادمخدر سازمان ملل، از کشف بیش از ۷۷۸ تن انواع مواد مخدر توسط ایران در ۱۰ ماهه سال ۲۰۲۰ با تلاش و از جان گذشتگی سربازان و مأموران نهادهای انتظامی و امنیتی در مرزها و داخل کشور خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غریب آبادی در این نامه با بیان اینکه بیشترین میزان این کشفیات مربوط به تریاک با ۶۲۱۳۸۸ کیلوگرم است، اظهار داشت: میزان کشف و ضبط سایر مخدرهای دیگر نیز شامل حشیش ۷۶۶۲۵ کیلوگرم، مرفین ۱۷۵۰۰ کیلوگرم، هروئین ۲۲۸۱۵ کیلوگرم، شیشه ۱۴۴۵۸ کیلوگرم و سایر مواد ۲۵۳۳۶ کیلوگرم بوده است.

* شهادت ۹ نفر از ماموران ایرانی

سفیر و نماینده دائم ایران اضافه کرد: مأموران مبارزه با مواد مخدر ایران در ۱۰ ماهه ۲۰۲۰ میلادی، تعداد ۱۹۱۴ درگیری مسلحانه با قاچاقچیان مواد مخدر داشته‌اند که به انهدام و متلاشی شدن ۱۸۸۶ باند و شبکه ترانزیت و توزیع موادمخدر منجر شده است. در این درگیری‌ها، همچنین ۹ نفر از مأموران ایران نیز به شهادت رسیدند.

غریب آبادی در این نامه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همچنان پرچمدار مبارزه با موادمخدر در سطح جهانی است، از بی توجهی برخی کشورها در عدم پذیرش مسئولیت مشترک در این حوزه انتقاد کرد.

به گزارش فارس، غریب آبادی نماینده دائم ایران در دفتر سازمان ملل در وین همچنین پیش از این از تصمیم کمیسیون مواد مخدر برای خروج کانابیس (شاهدانه) و مشتقات آن (حشیش و ماری‌جوانا) از جدول چهار کنوانسیون ۱۹۶۱ مواد مخدر انتقاد کرد و گفت: نگرانیم این تصمیم باعث افزایش تولید و استفاده از این مواد شود. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کاظم غریب آبادی مواد مخدر نماینده دائم ایران هروئین حشیش تریاک سازمان ملل غریب آبادی مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۰۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه، دستگیری ۱۰ نفر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد.

سردار مهدی حاجیان در این خصوص اظهارداشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از اطلاع از اینکه اعضای دو باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستورکار قرار دادند.

وی ادامه داد: ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی چهار دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان دو باند مواد مخدر شده و آنها را در عملیات هایی جداگانه توقیف کردند.

حاجیان تصریح کرد: در بازرسی های انجام گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

رئیس پلیس استان همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

وی در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهمترین برنامه های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • کشف ۲۴۵ کیلوگرم حشیش و تریاک در هرمزگان
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه