Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دکتر شاهویی روز چهارشنبه در گفت و گوی خبری ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار اظهار داشت: فارغ التحصیلان پرستاری یکی از اعضای مهم و کلیدی در تیم مراقبت‌های بهداشتی و درمانی هستند.

وی اضافه کرد: این قشر دارای نقش‌های متعددی از جمله آموزشی، حمایتی، پژوهشی، مدیریتی، عملکردی، هماهنگی، نظارتی و رهبری هستند بنابراین در دوره تحصیل برای فراگیری مهارت‌های لازم جهت ایفای این وظایف در آینده در عرصه‌های مختلف آماده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه هدف اصلی حرفه پرستاری تامین بهبودی و سلامت انسان‌هاست به همین دلیل در خط مقدم نظام سلامت جامعه هستند، افزود: این قشر با مراقبت از تمام افراد جامعه در سه سطح پیشگیری، درمان و توانبخشی ایفای نقش می‌کنند.

شاهویی یادآور شد: در فراگیر شدن بیماری کووید۱۹ که یک معضل برای سلامت همگانی در سطح جهان است و سیستم بهداشتی درمانی اکثر کشورها را دچار شوک کرده نقش برجسته پرستاران به عنوان نیروهای متخصص برای مقابله با این معضل در همه جا نمایان است.

وی تاکید کرد: در این روزهای سخت، پرستاران مجبور به ساعات کار اجباری و طولانی، به عنوان خط مقدم مبارزه با این بیماری درگیر مواردی چون تشخیص، درمان و مراقبت از بیماران مبتلا هستند و فشار کار زیاد و مواجهه با خطرات ناشی از ابتلا به کرونا برای خود و خانواده شان بار روانی مضاعفی همراه داشته که مجموعه اینها نشان دهنده اهمیت حرفه پرستاری و جایگاه فارغ التحصیلان این حرفه است.

رییس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از فعالیت ۲ هزار و ۳۵۰ پرستار شاغل در مراکز درمانی وابسته به دانشگاه کردستان خبر داد.

شاهویی گفت: دانشکده پرستاری و مامایی از سال ۶۵ تحت عنوان «مجموعه آموزشی و پژوهشی بهداری»  با پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی پرستاری و علوم آزمایشگاهی شروع به کار کرد و از سال ۶۷ به صورت دانشکده مستقل به فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه این دانشکده در رشته‌های کارشناسی پرستاری، کاردانی مامایی و علوم آزمایشگاهی اقدام به پذیرفتن دانشجو کرده است، افزود: از سال ۷۵، در رشته اتاق عمل در مقطع کاردانی و از سال‌های ۸۵ و ۸۷ به ترتیب دانشجو در مقطع کارشناسی مامایی و اتاق عمل نیز پذیرش شد.

شاهویی با بیان اینکه از سال ۹۳، دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های پرستاری و مامایی در دانشکده مشغول به تحصیل شدند، اضافه کرد: در حال حاضر چهار رشته پرستاری داخلی جراحی، پرستاری مراقبت‌های ویژه، پرستاری اورژانس و آموزش مامایی در این دانشگاه تدریس می‌شود.

وی اظهار داشت: تعداد کل دانشجویان دانشکده در حال حاضر در سه رشته پرستاری، مامایی و اتاق عمل ۸۹۹ نفر است که از این تعداد ۵۸۵ نفر دانشجوی کارشناسی پرستاری و ۸۱ نفر دانشجوی تحصیلات تکمیلی پرستاری هستند.
وی یادآور شد: در گروه پرستاری ۲۴ نفر عضو هیات علمی در مرتبه‌های دانشیاری، استادیاری و مربی و ۲ نفر کارشناسی ارشد پرستاری مشغول به ارائه خدمت هستند.

رییس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: دانشجویان پرستاری در مقطع کارشناسی دوره تحصیل خود را در هشت ترم تحصیلی به صورت تئوری، عملی، کارآموزی و کارورزی در دانشکده و مراکز آموزشی، بهداشتی و درمانی می‌گذرانند.

۳۰ آذر مصادف با سالروز ولادت حضرت زینب (س) روز پرستار است و از ۲۶ آذر تا دوم دی ماه هفته پرستار نامگذاری شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا کردستان حضرت زینب (س)

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کردستان حضرت زینب س ویروس کرونا کردستان حضرت زینب س اخبار کنکور دانشکده پرستاری و مامایی علوم پزشکی کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۰۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش بیش از ۳ هزار دانشجو در دانشگاه های لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛استاندار لرستان گفت: ۶۳ درصد از داوطلبان کنکور استان امسال در گروه‌های آزمایشی ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان خارجی دختران  بودند..

 ابوطالب شفقت  افزود: ۳۵ هزار و ۵۶۱ نفر در این استان برای کنکور سراسری امسال باهم   رقابت  کردند..

استاندار لرستان با اشاره به اینکه در دانشگاه‌های دولتی استان حدود ۳ هزار نفر پذیرفته می‌شوند افزود: امیدواریم نخبگان و دانشجویان با استعداد لرستانی پس از کسب تحصیلات عالیه جذب شوند.

دیگر خبرها

  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی و بازار کار
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • پذیرش بیش از ۳ هزار دانشجو در دانشگاه های لرستان
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد