Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه‌های پخش آنلاین دومین روز هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت در بخش‌های صحنه‌ای، دانشجویی، کودک و نوجوان و مهمان به همراه کارگاه آموزشی و نشست‌های تحلیل و بررسی نمایش‌های شرکت‌کننده اعلام شد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت، این رویداد با پخش آنلاین نمایش‌ها در بخش‌های صحنه‌ای، دانشجویی، کودک و نوجوان و مهمان به همراه برپایی کارگاه آموزشی و نشست‌های تحلیل و بررسی نمایش‌های شرکت‌کننده دومین روز خود را امروز چهارشنبه 26 آذرماه پشت سر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش صحنه‌ای دومین روز از برنامه‌های هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت، نمایش‌های «آمده بودیم اینجا بمیریم» به نویسندگی و کارگردانی مریم منصوری از «تهران»، «تن‌ها» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا معروفی از «البرز»، «سردرگمان سرگردان» به نویسندگی و کارگردانی محمدصادق اسدی از «تهران» و نمایش «سرد سرخ تبریز» به نویسندگی نیما حسن‌بیگی و کارگردانی میرحجت حجازی از «تبریز» از سایت تیوال پخش می‌شوند.

همچنین در بخش دانشجویی امروز، نمایش‌های «ترقب» به نویسندگی مسعود شامی خاتونی و کارگردانی میلاد خرمن بیز از «دانشگاه علمی کاربردی 47 تهران» و نمایش «قصد» به نویسندگی عزت‌الله مهرآوران و کارگردانی امیرارسلان خالویی از «دانشگاه تهران» به صورت آنلاین پخش می‌شوند.

در ادامه برنامه‌های دومین روز هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت نیز نمایش «رگ» به نویسندگی و کارگردانی «ایوب آقاخانی» از «تهران» در بخش مهمان پخش می‌شود.
نمایش «دزد لالایی‌ها» به نویسندگی بهرام جلالی‌پور و فائزه فیض و کارگردانی آرش شریف‌زاده از «تهران» هم در بخش کودک و نوجوان پخش خواهد شد.
علاقه‌مندان برای تماشای آثار می‌توانند از ساعت 12 تا 24 هر روز در روزهای برگزاری جشنواره به سایت تیوال مراجعه کنند.

همچنین کارگاه آموزشی دومین روز از برگزاری این جشنواره با موضوع نمایش‌نامه‌نویسی با تدریس ایوب آقاخانی از ساعت 19:30 تا 20:30 پخش می‌شود. این کارگاه دومین جلسه از کارگاه نمایشنامه‌نویسی ایوب آقاخانی در هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت است.

دومین جلسه از نشست‌های تحلیل و بررسی نمایش‌های شرکت‌کننده در هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت نیز به‌صورت آنلاین (برخط) در روزهای برگزاری جشنواره، از ساعت ۲۱ تا ۲۳ با حضور منتقدان و کارشناسان تئاتر کشور برگزار می‌شود.

هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت با دبیری حمید نیلی و به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح از ۲۵ آذر تا دوم دی‌ماه به دو شیوه زنده و آنلاین برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جشنواره تئاتر مقاومت هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت نویسندگی و کارگردانی دومین روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۱۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ نمایش «آلاء» به نویسندگی و کارگردانی محمد کاظم تبار، پیش از این در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی دائجون کره جنوبی، چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، تئاتر شهر و همچنین سالن اصلی تالار مولوی به روی صحنه رفته بود اینبار در هفته دوم اردیبهشت ماه با حمایت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در ششمین جشنواره مونودراما در شهر نابل تونس به روی صحنه می‌رود. شیما جعفرزاده به عنوان بازیگر و همچنین فرهاد قائمیان و محمدرضا آزادفرد با صدای خود در این نمایش محمد کاظم‌تبار را یاری خواهند داد.  

کاظم تبار در گفت‌وگو با خبرنگار آنا گفت: نمایش آلاء در سال ۱۴۰۰ تولید شد که از آن به بعد در سالن اصلی مولوی، جشنواره‌ فتح خرمشهر، جشنواره‌ بین المللی تئاتر فجر، سالن قشقایی تئاتر شهر، جشنواره دائجون کره جنوبی به اجرا درآمد و در حال انجام تمرینات نهایی جهت اجرا در تونس هستیم.

آلاء در ادامه افزود: در هر مرحله‌ اجرایی تغییراتی چه در متن، چه در میزانسن و حرکات داشته که این اجرا نیز از این امر مستثنی نبوده است. به طور کل می‌توان گفت این اجرا ۳۰ درصد با اجرای اول آلاء در تالار مولوی تفاوت کرده است. آلاء دعوتنامه‌های مختلفی از شرق آسیا و اروپا نیز دریافت کرده که در حال رایزنی با جشنواره‌های مبدا هستیم.

وی اظهار داشت: البته درباره اجرای تونس باید عرض کنم قرار بود پارسال در این جشنواره حاضر باشیم، اما به دلایلی این اتفاق ممکن نشد تا امسال که مجددا نمایش در این جشنواره پذیرفته شد. البته این اتفاق بدون حمایت‌های کوروش زارعی که برادرانه و دلسوزانه حامی این نمایش بودند و رایزن فرهنگی ایران در تونس، امکان پذیر نبود.

آلاء اظهار داشت: به لحاظ توانمندی تئاتر ایران ظرفیت‌های خوب و نابی دارد که ظرفیت ارائه‌ آن در سراسر دنیا وجود دارد که این امر نیاز حمایت‌های همه جانبه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد است تا توانایی و استعداد‌های ایرانی در سراسر دنیا به منصه‌ ظهور برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقاد بازیگر قدیمی به جیغ و دست و هورا در شب آخر عروسک‌خونه
  • اختتامیه دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه»
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم