Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علی صالحی رئیس کل دادگستری هرمزگان با حضور در اداره کل بنادر و دریانوردی استان، ضمن ارزیابی کالا‌های اساسی موجود در این مجموعه، دستورات لازم را به منظور تسریع در روند ترخیص و عرضه به موقع اقلام ضروری با هدف کنترل بازار صادر کرد.

او همچنین با حضور در انبار‌های کالا‌های اساسی ضمن بازدید از محموله‌های روغن، برنج، کود شیمیایی و لاستیک خودرو‌های سنگین، وضعیت اقلام دپو شده را مورد ارزیابی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی صالحی در جریان این بازدید تأکید کرد: اداره کل استاندارد باید ظرف پانزده روز نظر خود را در مورد کالا‌های اساسی، خصوصاً لاستیک ماشین آلات سنگین اعلام نماید و این کالا‌ها در مدت زمان کوتاهی از گمرک شهید رجایی بندرعباس ترخیص شوند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه اظهار داشت: افزایش قیمت برخی کالا‌ها و گرانی‌های روز افزون موجب کوچک شدن سفره مردم و کاهش توان خرید کالا‌های اساسی شده است که چاره اندیشی فوری در این خصوص را می‌طلبد.

صالحی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و سیاست‌های ابلاغی از سوی ریاست محترم قوه قضائیه در خصوص لزوم کنترل گرانی ها، خاطر نشان ساخت: در راستای کنترل بازار و مقابله با گرانی‌ها در جلسه‌ای با حضور مسئولین قضائی استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی، تصمیمات لازم به منظور مبارزه با قاچاق و شتاب بخشی به ترخیص کالا‌های اساسی اتخاذ شده است.

رئیس شورای قضائی استان هرمزگان در ادامه افزود: برای آن دسته از صاحبان کالا که اقلام وارداتی آن‌ها در انبار‌ها دپو شده و اقدامی در خصوص ترخیص آن انجام نمی‌دهند نیز مهلت پانزده روزه تعیین شده تا نسبت به ترخیص محموله هایشان اقدام کنند.

او یادآور شد: رویکرد مسئولین قضائی در بازدید از بنادر و گمرکات، تعیین تکلیف سریع کالا‌های اساسی علی الخصوص گندم، برنج، دانه‌های روغنی، لاستیک خودرو، روغن و اقلام ضروری از مرحله ترخیص تا رسیدن به دست مصرف کنندگان است.

صالحی تصریح کرد: با تصمیمات اتخاذ شده همچنین مقرر شده است اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان با تأمین به موقع کامیون‌ها و تانکر‌های مخصوص حمل روغن، نسبت به بارگیری و انتقال محموله‌های روغن وارداتی از انبارها، همکاری و مشارکت فعال نماید.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کالای اساسی ترخیص کالا بندر شهید رجایی کالا های اساسی کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۱۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع اقلام‌ اساسی بین خانوارهای حادثه دیده آتش‌سوزی روستای امام زاده ابراهیم

کمیل پرناک گفت: این اقلام شامل؛ پتو، موکت، نایلون، بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته، انواع کنسرو و چراغ والور است که با توجه به شرایط آنان ورفع نیازهای اولیه این جمعیت توزیع شده است.

 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گیلان افزود: توزیع اقدام زیستی مورد نیاز بین خانواده‌های حادثه دیده از حریق روستای امام زاده ابراهیم شفت ادامه دارد و به خانوارهای جامانده با تایید فرمانداری این شهرستان ارائه می‌شود.

پرناک با بیان اینکه علاوه بر توزیع اقلام زیستی؛ آب معدنی، غذای گرم، بیسکویت و نان نیز بین این خانوارها توزیع شده‌است، افزود: ۲ اردوگاه اسکان اضطراری از جمله حسینه امام‌زاده به ظرفیت ۸۰ نفر و نصب ۱۵ دستگاه چادر در مهمانسرای فرمانداری شفت به ظرفیت ۶۰ نفرو استفاده از مهمانسراهای روستای امام زاده ابراهیم در مجموع به ظرفیت ۲۰۰ نفر آماده شد که تاکنون حدود ۸۰ نفر از خدمات اسکان اضطراری بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: سه تیم امدادی در لحظات نخست حریق در منطقه حضور یافتند و ضمن کنترل ۱۰ مورد فشار خون، حمایت های روانی را انجام دادند و از صبح حادثه (پنجشنبه گذشته) ۶۰ نفر در قالب ۱۲ تیم امدادی و عملیاتی پنج نفره با ۱۰ خودروی امدادی، ۲ خودروی کامیونت و یک دستگاه مینی بوس برای فراهم کردن اماکن اسکان اضطراری از شهرستان شفت، فومن و رشت حضور یافتند.

آتش سوزی بامداد پنجشنبه گذشته در روستای گردشگری امام‌زاده ابراهیم شفت واقع در غرب گیلان که ۴۰ ساختمان شامل بیش از ۱۲۰ واحد مسکونی و غیره را در برگرفت، خسارت جانی نداشت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری
  • بلاتکلیفی هزار و ۶۲ دستگاه ماشین آلات راهسازی در بندرشهید رجایی/ تعیین تکلیف به زودی
  • توقیف ۴۴ هزار تُن روغن غیرقابل مصرف‌ در بندر شهید رجایی
  • استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه
  • نجات راه‌سازی با اقدام به‌موقع دستگاه قضا
  • پیست موتورسواری غیراستاندارد بندرعباس، چالشی جدی
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت
  • توزیع اقلام اساسی بین ۱۳۴ خانوار آسیب دیده در امامزاده ابراهیم
  • توزیع اقلام‌ اساسی بین خانوارهای حادثه دیده آتش‌سوزی روستای امام زاده ابراهیم
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه/ مسیر دسترسی به آبشار مسدود شد