Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از دومین جشنواره سردار آسمانی، محمد لارتی، سید وحید فخرموسوی و سیدعلی موسویان به عنوان هیئت انتخاب آثار بخش صحنه‌ای جشنواره سردار آسمانی انتخاب شدند.

محمد لارتی کارگردان، بازیگر و آهنگساز است و کارگردانی نمایش‌هایی چون «ناتمام» نوشته محمد چرمشیر، «دوران خوش بازنشستگی» نوشته کامران شهلایی، «ندیدن» نوشته کامران شهلایی، «کمی آنسوتر» نوشته کامران شهلایی، «هفت روز از تیر شصت تئاتر شهر» نوشته کامران شهلایی را برعهده داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی علاوه بر پست‌های مدیریتی و اجرایی چون رئیس اداره هنرهای نمایشی و آوایی بنیاد شهید و امور ایثارگران، عضو شورای سیاست گذاری تئاتر و موسیقی ایثار، عضو کمیته هنری همایش بین المللی تجلیل از زندانیان سیاسی، دبیر اجرایی شش دوره جشنواره سراسری تئاتر ایثار سال۱۳۸۷ تا ۱۳۹۷ ، داور بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر بخش منتخبان ایثارو شهادت و داور نخستین و سومین جشنواره سرودفرزندان  شاهد و ایثارگر در مقام آهنگساز عنوانرموسیقی برتر هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر و جشنواره سراسری فیلم شهروند ۱۳۸۳ را از آن خود کرده است.

لارتی همچنین تاکنون مقالاتی با عنوان «اقتصاد تئاتر در آئینه توسعه فرهنگی» و «نشانه شناسی در آثار و نمایشنامه های ساموئل بکت» را به نگارش در آورده است.

سید وحید فخرموسوی که در مقام مدرس دانشگاه فعالیت دارد تالیف مقالاتی چون «شخصیت شناسی در نمایشنامه های دفاع مقدس و ایده تا اجرا در خیابان» و «برخورد دو دنیای خیر و شر در آیین های تغییر فصل گیلان» را برعهده داشته است.

وی که تاکنون در مقام‌ها و پست‌های اجرایی چون رئیس شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضو کانون نمایش‌های خیابانی کشور، عضو اتحادیه بین المللی مبارک یونیما، مسئول دبیرخانه بنیاد فرهنگی هنری میرزا کوچک خان جنگلی، دبیری و قائم مقامی چند دوره جشنواره های فرهنگی هنری، داوری جشنواره‌های مختلف تئاتر استانی و منطقه ای کشور همکاری داشته در حوزه بازیگری و کارگردانی هم جوایز استانی، کشوری و بین المللی را به خود اختصاص داده است.

سیدعلی موسویان نویسنده، کارگردان و بازیگر خوش ذوق تئاتر است که نمایشنامه‌های «ماه در قاب آنم آرزوست»، «میدان مقاومت»، «زخم چزابه»، «سکوت سپید»، «دومینو»، «ایستادن بر فراز یک اتفاق فانوس‌های کور» و «سقوط اضطراری» را به نگارش در آورده و کارگردانی بیش از ۵ نمایش در حوزه دفاع مقدس را برعهده داشته است.

وی برنده جوایز متعدد در جشنواره تئاتر دفاع مقدس و مقاومت بوده  ودر چندین دوره از جمله دو جایزه اولیه نویسندگی در جشنواره تئاتر مقاومت یک جایزه برگزیده کارگردانی از جشنواره تئاتر دفاع مقدس و سه تندیس بازیگری از جشنواره تئاتر مقاومت را به خود اختصاص داده است.

دومین جشنواره سردار آسمانی با حمایت بنیاد فرهنگی روایت فتح، انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و به دبیری امیرحسین شفیعی در قالب سه بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی، بخش صحنه‌ای و خیابانی از ۱۰ تا ۱۵ دی ماه در کرمان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها تئاتر دفاع مقدس تئاتر خیابانی تئاتر قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تئاتر دفاع مقدس تئاتر خیابانی تئاتر قاسم سلیمانی تئاتر دفاع مقدس تئاتر خیابانی تئاتر قاسم سلیمانی اخبار کنکور جشنواره سردار آسمانی جشنواره تئاتر دفاع مقدس بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۱۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان کرمان گفت: کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان پیکر مطهر شهدای گمنام است و ۴ شهید گمنام در استان تشییع و تدفین می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سرهنگ محمود مهدوی‌فرد عصر امروز در جلسه مشترک شورای هماهنگی دفاع مقدس و شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کرمان که با حضور محمدمهدی فداکار استاندار و محمدرضا پورابراهیمی رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در محل سالن پیامبراعظم (ص) استانداری برگزار شد با بیان اینکه مجموعه خاطرات عزیز در حوزه دفاع مقدس تولید شده است، اظهار داشت: از سه آزاده کرمانی خاطراتی ضبط شده که به صورت قطعات کوتاه تهیه و در قالب‌های مختلف منتشر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان منزل پدری شهید سلیمانی به‌عنوان یک اثر ملی ثبت شده است، گفت: آثار زیادی در استان کرمان در حوزه دفاع مقدس وجود دارد که ارزش ثبت ملی دارد و باید پیگیری شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با بیان اینکه چهل و دومین سالگرد آزادسازی خرمشهر در پیش است، افزود: امسال بزرگداشت فتح خرمشهر با شعار "در راه فتح قله‌ای" برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان فرماندهی انتظامی استان کرمان میزبان برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان است، ادامه داد: برنامه‌هایی در این زمینه دیده شده که متعاقباً اطلاع‌رسانی می‌شود.

مهدوی‌فرد با بیان اینکه 322 پیکر شهید گمنام در سطح استان کرمان وجود دارد و میزبان پیکر مطهر این شهدا هستیم، گفت: 231 درخواست از مجموعه‌های مختلف از جمله روستاها برای تدفین شهدای گمنام در استان کرمان داریم.

وی با اشاره به اینکه 145 حرم و یادمان شهدای گمنام در سطح استان کرمان داریم که 23 یادمان در دانشگاه‌ها قرار دارد، افزود: 94 یادمان در مجموعه شهری داریم که 241 شهید گمنام در آنها قرار دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با بیان اینکه 14 شهید گمنام نیز در مجموعه‌های نظامی قرار دارند که یادمان آنها تکمیل شده است، ادامه داد: از مجموعه درخواست‌ها 43 مکان که در سال جاری به تهران ارسال شده است 23 مورد در اولویت اول و 20 مورد در اولویت دوم قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه در ایام شهادت امام صادق(ع) کرمان میزبان پیکر مطهر شهدای گمنام است، گفت: با سه مکان موافقت نهایی شده است و در این ایام سه شهید گمنام در سطح استان کرمان تشییع و تدفین می‌شود که کرمان روستای کوهپایه، رفسنجان و سیرجان میزبان پیکر مطهر شهدا هستند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان