Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت بر لزوم توجه به هزینه پوشش بیمه‌ای داروهای کرونا در بودجه ۱۴۰۰ تاکید کرد.

 محمد مهدی ناصحی درباره نیازهای سازمان بیمه سلامت برای بودجه ۱۴۰۰ افزود: ضروری است بودجه سازمان بیمه سلامت بر اساس سرانه ۴۲ میلیون نفر جمعیت باشد. تا زمانی که نظام بیمه ای از جهت اعتبارات و سرانه صحیح اصلاح نشود، مشکلات وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیمه سلامت یکی از بیمه‌های حاکمیتی است و افراد تحت پوشش این بیمه عمدتا از اقشار ضعیف جامعه هستند، نیاز به حمایت و چتر بیمه ای عادلانه برای کاهش مخاطرات مالی ناشی از بیماری ها دارند. به همین دلیل برای پوشش بیمه ای مناسب و امنیت مالی، لازم است که در حوزه های مختلف این اعتبار با توجه به سرانه موجود به خصوص در بیمه روستاییان و پوشش بیمه همگانی بیشتر شود. اصلاح بودجه علاوه بر ارتقای بسته خدمات باعث کاهش پرداخت از جیب مردم نیز می شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت بیان کرد: اعتبارات سازمان بیمه سلامت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ رشد نسبتا خوبی داشته است. امیدواریم مجلس شورای اسلامی در این زمینه با ما همراهی کند تا بودجه مناسبی تخصیص داده شود. باید توجه داشت که برای حمایت بیشتر از بیماران خاص، صعب العلاج و اتیسم لازم است که اعتبارات حداقل دو برابر شود تا نیازهای این حوزه به طور کامل پوشش داده شود.

ناصحی افزود: با توجه به اینکه ارزیابی وسع به دلیل شیوع کرونا و شرایط اقتصادی ناشی از آن متوقف شده و در حال حاضر متقاضیان رایگان بیمه می شوند، ضرورت دارد این موضوع در بودجه سال آینده به نوعی جبران شود. ما نیز برای اینکه مردم در این مدت دچار مشکل نشوند، سعی کردیم این موضوع را طوری ساماندهی کنیم که مردم به راحتی بتوانند خدمات لازم را دریافت کنند.

وی ادامه داد: سازوکارها و آیین نامه‌ها بر اساس دهک ها در آینده باید طوری تنظیم شود تا اقشاری که از بضاعت کافی برخودار هستند، حق بیمه پرداخت کنند و افراد نیازمند به طور رایگان تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

ناصحی اظهار کرد: با توجه به پیگیری های انجام شده، رشد خوبی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ با توجه به وضعیت اقتصادی کشور داشته ایم، ولی تا ایده آل فاصله وجود دارد.

/ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان بیمه سلامت بودجه ۱۴۰۰ پوشش بیمه بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۱۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته خدمتی دندانپزشکی برای بیماران خاص و صعب العلاج

  به گزارش خبرنگار­ خبرگزاری صدا و سیما؛ مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان این مطلب گفت: بیماران هموفیلی، تالاسمی، همو دیالیز، دیالیز صفاقی، بال پروانه‌ای، پیوند، سرطان، اختلالات مزمن روان، اوتیسم و ام اس بابت خدمات دندانپزشکی از مزایای صندوق تا سقف معینی در سال بهره مند می‌شوند.   دکتر ناصحی گفت: در خصوص بیماری تالاسمی از افتخارات ما در سال‌های اخیر کاهش تولد بیمار تالاسمی ماژور و در برخی سال‌ها به صفر رسیده و بیمه سلامت در این مسیر نقش موثری در تامین منابع برای تشخیص بیماری داشته است.   وی افزود: در حال حاضر بیمه سلامت در درمان، تامین دارو و برخی جراحی‌ها نگاه ویژه به بیماران تالاسمی داشته است.   مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: بیماران تالاسمی که به دارو‌های تولید داخل حساسیت داشته باشند با تجویز پزشک معتمد می‌توانند از پوشش بیمه‌ای دارو‌های خارجی بهرمند شوند.

دیگر خبرها

  • لزوم توجه سیاست‌گذاران به انگیزه ماندگاری پزشکان
  • صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر تشکیل شد/پوشش۱۰۷گروه بیماری
  • توجه به اصلاح بودجه سازمان غذا و دارو تا ۱۸۰ همت
  • بودجه مورد نیاز برای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال
  • بیمه سلامت چگونه از بیماران تالاسمی حمایت می کند
  • چرا بیمه سلامت حساب واحد بانکی ندارد
  • ۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال
  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • بسته خدمتی دندانپزشکی برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی