Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ابراهیم شکیبا رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به برکات اجرای طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مهار و مدیریت کرونا در استان، گفت : از ۲۰ آبان ماه این طرح در استان اجرایی شده و خوشبختانه از همان روز‌های ابتدای شروع طرح تاکنون شاهد سیر کاهشی کرونا هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : تعداد بستری‌ها و مبتلایان و فوتی‌ها کرونا کاهش چشمگیری داشته و امیدواریم با تداوم اجرای این طرح و تداوم همکاری گسترده مردم، این سیر کاهشی همچنان ادامه داشته باشد.

او با اشاره به تقسیم بندی استان کرمانشاه به ۲۲ منطقه در این طرح، افزود: از این تعداد ۱۰ منطقه مربوط به شهر کرمانشاه است و هر منطقه توسط تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی پوشش داده می‌شود.

او افزود: در حال حاضر ۵۷۵ تیم مراقبتی، ۶۹۶ تیمی حمایتی و ۱۱۸ تیم نظارتی در سطح استان در راستای اجرای این طرح تشکیل شده و امور محوله را اجرا می‌کنند.

شکیبا در تشریح فعالیت تیم‌های مراقبتی ادامه داد: این تیم‌ها تاکنون ۱۰ هزار و ۳۲۶ خانوار را غربالگری کرده و از این تعداد در مجموع از ۴۷۴۴ نفر تست کرونا گرفته و در کنار آن از ۱۰۷۵ نفر هم تست سریع کرونا گرفته شده است.

او افزود: از مجموع‌های تست‌های گرفته شده ۲۰۰۶ نفر و از مجموع تست‌های سریع ۱۶۴ مورد کرونا مثبت بوده است.

شکیبا افزود: این تیم‌ها طی این مدت ۲۵۴۸ نفر را تحت مراقبت و پیگیری قرار داده اند و ۱۰۵۵ مورد ویزیت در منزل هم توسط این تیم‌ها انجام شده است.

شکیبا در تشریح عملکرد تیم‌های نظارتی در این طرح ادامه داد: این تیم‌ها تاکنون ۱۹ هزار و ۹۳۰ مورد بازدید داشته اند که به ۱۲۲۰ واحد صنفی اخطار داده شده و ۴۲۳ واحد به دادگاه معرفی شده و در نهایت ۲۱۹ واحد صنفی تعطیل شده اند.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه در تشریح خدمات تیم‌های حمایتی طرح گفت: این تیم‌ها هم تاکنون ۴۵۱۰ بازدید حمایتی داشته اند و ۱۱۹۵ خانوار آسیب پذیر شناسایی و ۴۵۰۶ بسته معیشتی میان آن‌ها توزیع شده است.

۷۲ درصد قربانیانِ "کرونا" در کرمانشاه افراد بالای ۶۰ سال هستند

شکیبا با اشاره به خطرات چند برابری کرونا برای سالمندان استان گفت: طبق آمار‌های به دست آمده ۷۲ درصد فوتی‌ها کرونا در استان مربوط به افراد بالای ۶۰ است.

او افزود: میزان فوتی‌های کرونا در بیماران بستری بالای ۶۰ سال، بیش از ۷۷ درصد است.

این مسئول ادامه داد: این امر می‌طلبد که خانواده بیش از پیش مراقب سالمندان خود باشند، به ویژه در شب یلدا که عموما دورهمی‌ها در خانه بزرگان فامیل است درخواست داریم برای حفظ جان این عزیزان امسال شب یلدا را بصورت مجازی برگزار کنند.

شکیبا از برگزاری مراسم عروسی و عزا در روستا‌های استان انتقاد کرد و افزود: علی رغم این همه هشدار هنوز هم شاهد برگزاری این آیین‌ها هستیم و در شهر هم در برخی منازل چنین مراسمی برگزار می‌شود.

او افزود: در کنار این موضوع برخی صنوف بویژه در حوزه آرایشگاه‌های زنانه هم دستورالعمل های بهداشتی را آنچنان که باید رعایت نمی‌کنند که باید در این زمینه برخورد‌های لازم صورت گیرد.

او بر ضرورت استفاده هرچه سریعتر و گسترده از اپلیکیشن "ماسک" در ترمینال ها، فرودگاه‌ها و ورودی ادارات تاکید کرد و گفت: افراد با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانند بیماران مبتلا به کرونا را شناسایی و از خدمات رسانی به آن‌ها خودداری کنند. استفاده از این اپلیکیشن می‌تواند نقش موثری در پیشگیری از گسترش بیماری کرونا داشته باشد .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی دستورالعمل های بهداشتی ویروس کرونا تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۱۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه سرنوشت یک نوجوان تغییر کرد/ پاهای هوتن شکیبا در بتن!

دریافت 18 MB

خبرگزاری مهر-گروه هنر-فریبرز دارایی؛ ایوب آقاخانی نویسنده و کارگردان تئاتر و نمایش‌هایی رادیویی که در فعالیت‌های رادیویی خود به سراغ آثار مطرح و تاثیرگذار ادبیات و ادبیات نمایشی جهان می‌رود و این آثار را در قالب نمایش رادیویی کارگردانی و به مخاطب ارایه می‌دهد، به سراغ رمان «بیلی بت‌گیت» ادگار لارنس دکتروف نویسنده آمریکایی رفته است.

«بیلی بت‌گیت» که روایت‌گر ورود پسری ۱۵ ساله به یک باند تبهکاری است، برنده جایزه انجمن ملی منتقدان کتاب آمریکا و جایزه پن/فاکنر برای داستان و همچنین کاندیدای دریافت جایزه ادبی پولیتزر شده است.

در سال ۱۹۹۱ و با کارگردانی رابرت بنتون فیلمی با اقتباس از رمان «بیلی بت‌گیت» ساخته و اکران شد. در این فیلم بازیگرانی چون داستین هافمن، نیکول کیدمن، استیون هیل، استیو بوشمی و بروس ویلیس به ایفای نقش پرداختند.

ایوب آقاخانی علاوه بر کارگردانی، اقتباس و تنظیم برای رادیوی نمایش رادیویی «بیلی بت‌گیت» را بر اساس رمان دکتروف و با ترجمه احسان برکت بر عهده داشته است.

بازیگران حاضر در قسمت اول این نمایش رادیویی به ترتیب ایفای نقش عبارتند از احمد لشینی در نقش داچ شولتز، محمد شریفی مقدم در نقش میکی، هوتن شکیبا در نقش بو واینبرگ، شیرین بیده در نقش بیلی بت‌گیت، بابک داداش‌پور در نقش ایروینگ، پریسا مقتدی در نقش لولا، بهنوش ناصرپور در نقش پسربچه اول، علی زارعی در نقش پسربچه دوم، شیوا رفیعیان در نقش ربکا، محمودرضا رفیعیان در نقش هاروی پرستون.

فرشاد آذرنیا افکتور، رضا طاهری صدابردار، شهلا نیساری تهیه‌کننده، دیگر عوامل نمایش رادیویی «بیلی بت‌گیت» هستند.

در قسمت اول نمایش رادیویی «بیلی بت‌گیت» با مدت‌زمان ۱۹ دقیقه و ۵۰ ثانیه، ماجرا با دستگیری «بو» توسط «شولتز» آغاز می‌شود. شولتز پاهای بو را در بتن قرار داده و منتظر است تا بتن خشک شود. سپس لولا نامزد بو را می‌آورد تا شاهد اتفاقی باشد که سر بو آورده است. بیلی که پسربچه‌ای در خدمت شولتز است، با خود به این موضوع فکر می‌کند که چرا در چنین موقعیتی قرار گرفته است.

برای مشخص‌شدن چگونگی قرارگرفتن بیلی در دار و دسته شولتز، بیلی خاطرات گذشته خود را به یاد می‌آورد.

اولین لحظه آشنایی بیلی و شولتز مربوط به زمانی است که با دوستان خود مشغول بازی است. هنگام بازی خودروی شولتز از راه می‌رسد و بیلی به سمت شولتز می‌رود تا با ترفندی یک ۱۰۰ دلار از او بگیرد. وی در این کار موفق می‌شود و آرزو دارد که روزی مانند شولتز پولدار و معروف شود زیرا شولتز نیز مانند بیلی، دوران کودکی سختی داشته است.

بیلی حاضر است به هر قیمتی که شده وارد دار و دسته شولتز شود.

با هم اولین قسمت از نمایش رادیویی «بیلی بت‌گیت» را بشنویم.

کد خبر 6092214 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • چگونه سرنوشت یک نوجوان تغییر کرد/ پاهای هوتن شکیبا در بتن!
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • استوری تلخ هوتن شکیبا که داغِ نبودِ آتیلا پسیانی را تازه کرد
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • وعده های واردات وسایل نقلیه عمومی عملی می شود؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت