Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@02:07:18 GMT

قطر میزبان بازی‌های آسیایی ۲۰۳۰ شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۵۲۴۱۶

قطر میزبان بازی‌های آسیایی ۲۰۳۰ شد

به گزارش ایرنا، قطررسرانجام پس از رایزنی های گسترده با مقامات ارشد ورزشی کشورهای آسیایی از جمله ایران، موافقت نهایی شورای المپیک آسیا را در سی و نهمین مجمع عمومی او.سی.ای برای میزبانی بازی های آسیایی ۲۰۳۰ کسب کرد.

پس از میزبانی بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ در دوحه، کشورهای شرق آسیا با فراهم کردن زیرساخت‌های قدرتمند و ایجاد شرایط لازم برای ۶ دوره متوالی میزبانی بزرگ‌ترین رویداد ورزشی قاره کهن را در اختیار گرفتند؛ چین، کره‌جنوبی، اندونزی، چین و ژاپن کشورهایی بودند که به ترتیب از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۶ میزبانی بازی‌های آسیایی را به نام خود ثبت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطر که خود را متعهد به برگزاری یک رویداد خاطره انگیز تحت عنوان «تجربه‌ای برای یک عمر » عنوان کرده است از طرفی قرار است در سال ۲۰۲۲ میزبانی جام جهانی فوتبال را برعهده داشته باشد.

پیش تر هیات ۱۲ نفره ورزشی قطر هم هفته گذشته و در آستانه برگزاری نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا به منظور رایزنی بر سر میزبانی بازی‌های آسیایی ۲۰۳۰ آن هم در شرایط پاندومی کرونا به تهران سفر کرده و با مقامات ارشد ورزشی ایران دیدار و گفت و گو کردند.

جاسم البوعنین، مدیر اجرایی کمیته برگزاری بازی‌های۲۰۳۰ و دبیرکل کمیته المپیک قطر هم تاکید کرده است که دوحه فرهنگ و آمیزه‌ای از سنت و مدرنیته را ارایه می‌دهد. ما می‌توانیم اماکن و امکانات آموزشی در سطح جهانی، محل اقامت پنج ستاره و یک شبکه حمل و نقل مدرن بدون ایراد را تضمین کنیم.
اجلاس شورای المپیک آسیا امروز با تصمیم نهایی درباره میزبانی بازی های آسیایی ۲۰۳۰ به کار خود پایان داد.

همچنین بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ به میزبانی چین و ۲۰۲۶ به میزبانی ژاپن برگزار خواهد شد.

از ایران سید رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، سید نصرالله سجادی و پیمان فخری سرپرستان بازی های المپیک و آسیایی ساحلی در این اجلاس سه روزه حضور داشتند.

برچسب‌ها شورای المپیک آسیا قطر عربستان سعودی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای المپیک آسیا قطر عربستان سعودی شورای المپیک آسیا قطر عربستان سعودی اخبار کنکور میزبانی بازی های آسیایی شورای المپیک آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۲۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است

امیرحسین حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به میزبانی همدان در مسابقات قهرمانی کشور اظهار کرد: مسابقات وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان قهرمانی کشور (انتخابی تیم ملی) از ۱۵ لغایت ۲۵ اردیبهشت به میزبانی همدان برگزار می‌شود.

وی افزود: این مسابقات با عنوان گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مبارزه با مواد مخدر در دو بخش پسران و دختران است.

رئیس هیئت وزنه‌برداری استان همدان با اشاره محل برگزاری مسابقات گفت: با توجه به امکانات خوب دانشگاه آزاد اسلامی همدان و کنار هم بودن سالن مسابقات، خوابگاه و سلف سرویس، مسابقات در این مکان برگزار خواهد شد.

حسنی خاطرنشان کرد: از همکاری ریاست دانشگاه آزاد اسلامی همدان جهت میزبانی این رقابت‌ها هم تقدیر می‌کنیم که باعث رونق ورزش استان به واسطه میزبانی‌های متعدد ورزشی شده‌اند.

وی با اشاره به ترکیب تیم وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان همدان در این مسابقات بیان کرد: شورای فنی هیئت وزنه‌برداری همدان انتخاب دختران و پسران اقدام به رأی‌گیری کرد.

رئیس هیئت وزنه‌برداری استان همدان عنوان کرد: بر این اساس عسل کدخدایی در دسته ۷۶ کیلوگرم (نوجوانان)، کیانا قیاسی در وزن به اضافه ۸۷ کیلوگرم (جوانان)، مهسا قیاسی در ۵۵ کیلوگرم (نوجوانان)، فاطمه مالمیر در ۵۵ کیلوگرم (جوانان)، پریسا زرینی در ۴۹ کیلوگرم (جوانان)، نازنین زهرا ملکی در ۸۱ کیلوگرم (نوجوانان)، تارا درویشی ۶۴ کیلوگرم (نوجوانان)، نرگس زرینی ۵۹ کیلوگرم (نوجوانان) و زینب پرتوی فر در دسته ۷۱ کیلوگرم (نوجوانان) با حداکثر آرای کسب شده به قهرمانی کشور راه یافتند.

وی افزود: همچنین مریم می‌آبادی به عنوان سرمربی، سمیه ابوالفتحی مربی و خدیجه محبی راد سرپرست تیم وزنه برداری دختران همدان در مسابقات کشوری انتخاب شدند.

حسنی با اشاره به ترکیب تیم وزنه‌برداری پسران همدان بیان کرد: سینا هدایتی در وزن ۸۶ کیلوگرم (جوانان)، امیرعباس تیموری در ۹۲ کیلوگرم (جوانان)، امیررضا حاتمی در وزن به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم (جوانان)، امیرعلی قره خان باز در ۸۰ کیلوگرم (نوجوانان)، امیرحسین خزایی در ۷۳ کیلوگرم (نوجوانان) و طاها نعمتی در دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم (نوجوانان) برای حضور در مسابقات وزنه برداری قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی برگزیده شدند.

وی افزود: همچنین بر اساس رأی‌گیری انجام شده، محمدرضا شیرزادی به عنوان سرمربی و محسن گودرزی مربی تیم وزنه برداری پسران همدان انتخاب شدند.

کد خبر 6089953

دیگر خبرها

  • ممنوعیت میزبانی سپاهان و گل‌گهر با 2 احتمال
  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • یک گام تا بازگشت جام به خانه / ایران- تایلند؛ فردا ساعت ۱۴:۳۰ در فینال جام‌ملت‌های فوتسال آسیا
  • یک گام تا بازگشت جام به خانه
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان
  • پانزدهمین صعود ایران به فینال فوتسال آسیا با حذف ازبک‌های سمج / تایلندِ میزبان؛ آخرین مانع فتح جام سیزدهم
  • برنده پلی‌آف آخرین مسافر آسیایی جام‌جهانی / افغانستان و قرقیزستان به‌دنبال کسب سهمیه پنجم
  • مهم ترین خبرهای ورزشی فارس
  • میزبانی انتخابی تیم‌ملی برای مسابقات آسیایی پرس‌سینه به مهاباد رسید