Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سایه بحران‌های سیاسی و اقتصادی حاکم بر جامعه صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو عادی‌سازی روابط اعراب یا تل‌آویو را دستاویزی برای فرار از محاکمه و تلاش برای ابقا در صحنه سیاسی اسرائیل قرار داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مرکز تحقیقات فلسطین تحولات سیاسی و امنیتی اسرائیل را مورد بررسی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تحقیق شامل 5 فصل است که هر فصل این تحقیق بحران‌های سیاسی و امنیتی فلسطین اشغالی را در سایه بحران شیوع اپیدمی کرونا و عملکرد ضعیف نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و اختلافات داخلی پرداخته است. از اهداف این تحقیق بازگرداندن فلسطین به جایگاه واقعی خود به عنوان مسئله اصلی ملت اسلامی، ترویج ارزشهای جهادی و مبارزه در چارچوب استراتژی آزادی فلسطین، ایجاد یک رابطه محکم با نخبگان و شخصیت‌های مرتبط با آرمان فلسطین است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید))

فصل پنجم:

سازش اسرائیل-امارات؛ تاکتیک نتانیاهو برای فرار از محاکمه

نتانیاهو سخت‌ترین لحظات زندگی سیاسی خود را پشت سر می‌گذارد؛ چراکه دچار بحران‌های حقوقی، سیاسی و اقتصادی بی‌سابقه‌ای به ویژه در زمینه اقتصادی که نتانیاهو از آن مباهات می‌کرد، شده است. اسرائیل طی سال جاری، از نظر اقتصادی، بسیار رو به افول بوده که نرخ بیکاری افزایش و تولید ناخالص داخلی کاهش یافته و بسیاری از منافع اقتصادی اسرائیل آسیب دیده است. از سوی دیگر ، نتانیاهو در تلاش است تا یک برنامه سیاسی را به اسرائیل تحمیل کند. به عنوان مثال او توافق نامه‌هایی را که با برخی کشورهای عربی امضا کرده، موفقیت سیاسی و استراتژیکی برای خود می‌داند؛ اما بحران اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و آموزشی بر این برنامه‌های سیاسی حاکم است و شکی نیست که همه این بحران‌ها نتانیاهو را در مقابل سناریوها و گزینه‌های محدود قرار می‌دهد که برجسته ترین آنها دو مورد است:

نخست ادامه کار در کابینه فعلی و تلاش برای توزیع مسئولیت وضعیت فعلی به شرکای ائتلافی‌اش است.

دوم این که کابینه را متلاشی کرده و به سوی انتخابات عمومی در ماه مارس برود ، به این امید که بیماری ویروس کرونا به طرز چشمگیری کاهش یابد.

از سوی دیگر، می‌توان توصیفات زیادی در مورد توافق عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و امارات متحده عربی ارائه داد. در تاریخ 13 آگوست 2020، ترامپ «توافقنامه صلح» را اعلام کرد. نتانیاهو نیز با انتشار پیامی در رسانه‌های اجتماعی امضای توافق‌نامه عادی سازی روابط با امارات متحده عربی را «یک گام تاریخی» خواند. در راستای این توافق اسرائیل موافقت کرده که در ازای توافق‌ عادی‌سازی روابط با امارات متحده عربی، برنامه‌های الحاق کرانه باختری را به حالت تعلیق درآورد.

روزنامه « اسرائیل هیوم» در خصوص توافق امارات با رژیم صهیونیستی نوشت: امارات بیش از دو دهه عاشق پنهانی اسرائیل بوده و این توافق‌نامه وضعیت آن را به همسری رسمی در ملا عام تبدیل کرده است. توافق امارات و رژیم اسرائیل را نباید توافق یک شبه و نتیجه چند ماه رایزنی دانست. شکی نیست که نتانیاهو در راستای منافع خود به سوی عادی سازی رفته است به ویژه در این ایامی که با بسیاری از واکنش‌ها در خصوص پرونده فساد، اتهام و رشوه از یک سو مواجه شده و از سوی دیگر با بحران‌های اقتصادی ناشی از ویروس کرونا دست‌و پنجه نرم می‌کند و او به دنبال فرار از محاکمه است.

در مورد موضوع به تعویق انداختن طرح الحاق کرانه باختری که مهمترین شعار نتانیاهو در سه انتخابات یک سال اخیر بود به دلیل موقعیت دولت آمریکا به تعویق افتاد. پیشتر سران اماراتی در جریان عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی بارها تاکید کرده بودند که انجام این اقدام خیانتکارانه مشروط به توقف اشغال اراضی کرانه باختری به اراضی تحت سیطره رژیم صهیونیستی بوده است؛ این ادعای مقامات ابوظبی بارها توسط سران اسرائیلی چه در ارتش و چه در دستگاه سیاسی نقض و تاکید گردید که توافق صلح با امارات هیچ ربطی به طرح الحاق ندارد؛ بلکه به موقعیت آمریکا مربوط بود. بنابراین در کنار اختلافات داخلی، نخست وزیر اسرائیل با مانع جدیدی از سوی آمریکا روبرو شد. الغای طرح کرانه باختری به توافق‌نامه ننگین امارات مربوط نیست و اسرائیل اهداف استعمارگرانه‌ای را پشت طرح سازش با بحرین و امارات دارد و تلاش می‌کند تا مسئله فلسطین را پایمال کند. به نظر می‌رسد نخست وزیر رژیم صهیونیستی معتقد است با تصرف کرانه باختری سنگر جدیدی در هر مذاکره احتمالی با فلسطینی‌ها خواهد ساخت که از آن عقب نشینی نخواهد کرد.

ترس از ایران و توافق امارات با رژیم صهیونیستی

آنچه نتانیاهو در متن سخنرانی خود در نشست سالانه مجمع عمومی سالانه در سازمان ملل در نیویورک در تاریخ 29/9/2014 تأیید کرد، دوباره منتشر می‌کنیم. نتانیاهو درخواست کرد که ایران را فراموش نکند و به حال خود رها نگذارد و ادعا کرد: با وجود بحران‌ها و چالش‌هایی که اسرائیل با آن رو به روست من معتقدم که فرصت تاریخی در آینده اسرائیل وجود دارد و برخی کشورهای عرب در جهان که با ما دشمنی داشته‌اند به حقیقتی واحد در خصوص دستیابی ایران به انرژی هسته‌ای با ما توافق دارند. ما می‌توانیم با ایجاد یک مشارکت پربار برای ثبات و امنیت در خاورمیانه تلاش کنیم و برای ارتقا امنیت منطقه‌ای و پیشبرد پروژه‌هایی در زمینه‌های آب، کشاورزی، حمل و نقل، انرژی و بسیاری از زمینه‌های دیگر، مشارکت کنیم.

وی در ادامه ادعاهای واهی خود گفت: «من همچنین معتقدم که مشارکت میان ما ممکن است به پیشرفت سازش میان اسرائیل و فلسطینیان کمک کند و بسیاری معتقدند که سازش اسرائیل و فلسطین در پیشبرد منافع گسترده‌ترمیان اسرائیل و جهان عرب کمک خواهد کرد بنابراین رابطه محکم میان اسرائیل و جهان عرب ممکن است به پیشرفت سازش اسرائیل و فلسطین کمک کند و دستیابی به این سازش نه تنها به بیت المقدس و رام الله بلکه به قاهره و امان و ریاض و سایر پایتخت‌ها نیاز دارد و از طریق کشورهای عربی یا کشورهای مختلف می‌توان کمک‌های سیاسی و مادی و سایر مشارکت‌های حیاتی را دست آورد».

ایده دستیابی به سازش با کشورهای عربی قبل از یافتن راه حلی برای درگیری با فلسطینیان در تفکر سیاسی اسرائیل چیز جدیدی نیست. به عنوان مثال ، «تزیپی لیونی» در جلسه‌ای که هنگام تصدی به سمت وزیرخارجه اسرائیل در دوره «ایهود اولمرت» نخست وزیر پیشین اسرائیل در سال 2007 با فرستاده ویژه چین در خاورمیانه برگزار کرد ، پیشنهاد داد که کشورهای عربی منتظر پایان درگیری نباشند ویک افق سیاسی را به اسرائیل پیشنهاد دهند، همانطور که به فلسطین پیشنهاد دادند. اظهارات لیونی نشان می‌دهد که وی به سرعت فهمید که این ایده سازش با کشورهای عربی در خصوص یافتن راه‌حلی برای درگیری اسرائیل با فلسطینیان عملی نیست و بر اساس آخرین تحولات، امارات با توافق نامه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی این ایده را عملی ساخته آن‌ هم زمانی که وحشی‌ترین فرد تاریخ در خصوص حقوق و آرمان‌های فلسطین زمام امور فلسطین اشغالی را برعهده دارد.

اعتراضات، نخستین نشانه پایان کار نتانیاهو

دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد روزهای کنونی، نخستین نشانه‌های پایان دوره نتانیاهو را رقم می‌زند. نتانیاهو بیش از یک دهه در قدرت بوده و در حال حاضر انتقادات علیه وی در اراضی اشغالی و پیامدهای اقتصادی و اجتماعی ناشی از بحران‌ اپیدمی ویروس کرونا نیز شدت گرفته است. روزنامه صهیونیستی «هاآرتس» نیز نوشت که نمی‌توان اعتراضات در اراضی اشغالی را به وسیله پلیس و خشونت، خاموش کرد. صهیونیست‌ها معتقدند که نتانیاهو بیش از هر چیز دیگری تمرکز و توجه خود را به دادگاه‌های مربوط به پرونده‌های فساد خود معطوف کرده است. گسترش ویروس کرونا بهانه‌ای به دست مقامات رژیم صهیونیستی داده تا استبداد سیاسی خود را در اراضی اشغالی از طریق اعلام حالت فوق العاده افزایش دهند به طوری که سرویس‌های امنیتی به صورت بی‌سابقه‌ای اقدام به رصد صهیونیست‌ها و یا سرکوب هرگونه تجمعی می‌کنند.

فروپاشی از درون -1| تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در اراضی اشغالی، زمینه‌ها و علت آناسرائیل و فروپاشی از درون2-| بحران‌های داخلی نتانیاهو و ترس از دوران پساترامپاسرائیل و فروپاشی از درون-3| شاخص‌های جنگ داخلی در سایه تشدید اختلافاتاسرائیل و فروپاشی از درون -4| پیامدهای اعتراضات خیابانی بر زندگی سیاسی نتانیاهو

شرایط کنونی نشان می‌دهد که نتانیاهو بسیار دستپاچه شده است به طوری که وزارت امور دارایی رژیم صهیونیستی با نظارت نتانیاهو تصمیم گرفته است میلیاردها دلار را در میان اقشار مختلف صهیونیست‌ها توزیع کند. این اقدام نتانیاهو نوعی تلاش برای رشوه دادن به صهیونیست‌ها با هدف ساکت کردن اعتراضات در اراضی اشغالی به شمار می‌رود.

روزنامه صهیونیستی « یدیعوت آحارانوت» نوشت که «مانوئل تراختنبرگ» رئیس کمیته عمومی که نتانیاهو بعد از اعتراضات 2011 آن را تشکیل داد، اعلام کرد که بحران‌های موجود در اسرائیل، تل‌آویو را در لبه پرتگاهی قرار داده و بدون شک روشن است که بحران‌ها توسط کابینه ایجاد شده و احتمالا پایان کار حاکم اسرائیل است. تراختنبرگ نتانیاهو را وحشی توصیف کرد که تمام وقت خود را صرف یک هدف می‌کند: تلاش برای بقای قدرتش به هر قیمتی که باشد و به نظر وی، هیچ چیز خطرناک‌تر از نتانیاهو وجود ندارد. این شخص اصرار دارد سکان کشتی را در موج‌های ناهموار بچرخاند و باید آنچه که به امنیت اسرائیل ضربه می‌زند را دور کند.

نتانیاهو از ویروس کرونا بهره‌گیری کرد و هوشمندانه به استفاده از آن برای تشدید سلطه خود و فرار از محاکمه ادامه داد. اینجا مشخص می‌شود که نتانیاهو فقط فاسد نیست بلکه مفسد است. وی با اعلام وضعیت اضطراری در سرتاسر اسرائیل و اعمال محدودیت‌های منع آمد‌وشد سعی در محاصره آزادی‌های دموکراتیک و تقویت کنترل استبدادی سیاسی را دارد. کنست رژیم صهیونیستی با تصویب طرحی ضمن ایجاد محدودیت برای برگزاری اعتراضات به دنبال خاموشی تظاهرات هفتگی گسترده است. نتانیاهو بارها با شیوه‌های مختلف به دنبال ایجاد مانعی برای برگزاری اعتراض‌ها شد که یا از طریق ایجاد محدودیت‌های منع آمدوشد یا از طریق دستگاه جاسوسی رژیم اسرائیل «شاباک» در عملیات رصد و ردیابی الکترونیکی کلیه معترضان و یا با فشارآوردن بر پلیس‌ها برای سرکوب بیشتر معترضان سعی دارد تا اعترضات را خاموش کند. نتانیاهو در راستای تحقق اهداف خود در خصوص سرکوب معترضان تنها نیست بلکه مجموعه‌ای از وزراء و اعضای کنست از حزب للیکود با وی همراه هستند.

همانطور که «زئیف الکین» وزیر آموزش عالی رژیم صهیونیستی اخیرا مجموعه اقداماتی را با هدف جلوگیری از استقلال موسسات دانشگاهی اسرائیل در مسیر تعمیق سیاسی شدن جناح راست گرا انجام داد و این امر موجب درگیری مداوم میان مقامات ارشد اداری دانشگاه‌های اسرائیل و این وزیر شد.

تشدید نژادپرستی در جامعه صهیونیستی

از سوی دیگر اسرائیل با موضوع نژادپرستی بازیگر صهیونیستی علیه اعراب مواجه شده است. در واقع اوج نژادپرستی را می‌توان در دوره حاکمیت نتانیاهو دانست، اما آغاز آن در دوره « ایهود باراک» بوده است.

بیش از شش سال پیش « ایفا ایلوز» جامعه شناس اسرائیلی مقاله‌ای طولانی نوشت و در آن دلایل تشدید نژادپرستی را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد . ایلوز گفت نژادپرستی یک اصل نهادینه شده در قوانین این رژیم و جزئی از قوانینی است که ریشه در آموزه‌های صهیونیستی دارد. صهیونیستها اندیشه‌های نژادپرستی خویش را از یهودیت و نژادپرستی اروپا گرفته‌اند به نحوی که بنیانگذاران صهیونیسم تحت تأثیر نژادپرستی آلمانی قرار داشتند. در واقع نژادپرستی بر حسب تصادف در اسرائیل به وجود نیامده و یک جنبه موقتی و گذرا در حیات اجتماعی اسرائیل نیست، بلکه این پدیده جزء جدایی ناپذیر و ثابت اسرائیل است .

نتانیاهو در طول حاکمیت خود در اسرائیل یکی از سخت‌ترین لحظات فعالیت سیاسی خود را تجربه می‌کند؛ چراکه انتظار می‌رود بعد از تلاش‌هایش برای فرار از محاکمه شدن، محاکمه وی به اتهام فساد، رشوه و خیانت آغاز شود. بنیامین نتانیاهو و حزب لیکود به طور کلی مقامات اجرای قانون ، به ویژه «آفیحای مندلبلیت» مشاور قضایی رژیم صهیونیستی، را تهدید کردند که اعلام کرد نتانیاهو برای حکومت در رژیم اسرائیل صلاحیت ندارد.

نتانیاهو به تلاش برای ماندن در سیاست معروف است و با وجود موانع بزرگ و کوچکی که در زندگی سیاسی خود با آن روبرو بوده، در صحنه اسرائیل حضور دارد و از زمان انتصاب وی به عنوان رئیس کابینه در صحنه سیاسی در سال2009، بیشتر اسرائیلی‌ها معتقدند که این مرد با ویژگی جاه‌طلبی توانسته تا امروز حکومت کند و اولین رئیس کابینه رژیم صهیونیستی است که حدود 12 سال به طور مداوم و بدون وقفه حاکمیت می‌کند و رکورد « داوید بن غوریون» اولین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را شکسته است. خرد سیاسی ، توانایی بلاغی ، ابر پوپولیسم و سیاستی مبتنی بر تقویت نفرت و ایجاد ترس در میان شهرک‌نشینان صهیونیستی، توانسته است ادامه حاکمیت خود را از سال 2009 حفظ کند؛ سیاستی که با سوارشدن بر موج نارضایتی‌ها قصد به چنگ آوردن قدرت هر چه بیشتر دارد.

هزاران اسرائیلی به صورت هفتگی و ماهانه در تل‌آویو علیه عملکرد ضعیف و بحران سیاسی ناشی از بحران اقتصادی اعتراض کردند. امروز اسرائیل در سایه افزایش تعداد تظاهرات‌هایی که به صورت هفتگی در تل‌آویو برگزار می‌شود، در آستانه بحران عظیمی قرار گرفته تاجایی که اعتراضات علیه رژیم اسرائیل موضوع محبوب رسانه‌های صهیونیستی شده است. دلیل اصلی تظاهرات بحران‌های اقتصادی، اجتماعی و معیشتی و همچنین وضع قانون کرونایی که منجر به بیکاری و بحران معیشتی هزاران نفر در اسرائیل شد، است. درحالی‌که به دنبال وضع قانون کرونا در کنست بیکاری‌ها افزایش یافت بدون اینکه که کابینه از آن‌ها حمایتی کند و نگران وضعیت معیشتی بیکاران باشد.

با این وجود ویروس اپیدمی کرونا تنها دلیل وقوع تظاهرات نبوده و به نظر می‌رسد که بحران کرونا فشارها و احساس ناامیدی را در اسرائیل تشدید کرده است. شهرک‌نشینان صهیونیستی انتقادات و نظرات خود را با پیوستن به برخی نهادهای صهیونیستی در برابر حاکمی مستبد که در تامین امنیت اقتصادی، بهداشتی و اجتماعی کوتاهی کرده، از خلال اعتراضات بیان می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسرائیل و فروپاشی از درون عادی سازی روابط اراضی اشغالی رژیم صهیونیستی میان اسرائیل فرار از محاکمه کشورهای عربی کرانه باختری رژیم اسرائیل صهیونیست ها ویروس کرونا سوی دیگر توافق نامه نخست وزیر سیاسی خود بحران ها تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۲۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: امکان دستیابی به توافق ضعیف است/ وارد رفح می‌شویم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از آسوشیتدپرس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر پیش‌شرط حماس مبنی بر توقف کامل جنگ را رد کرد و به‌این‌ترتیب، امید خانواده‌های اسرای اسرائیلی برای حصول توافق را به باد فنا داد.

وی در تازه‌ترین اظهارات خود، با تکرار ادعای قدیمی، گفت: این فکر که قبل از رسیدن به همه اهدافمان، جنگ را متوقف می‌کنیم، اصلاً قابل‌بحث نیست. با توافق یا بدون توافق، ما وارد رفح می‌شویم و گردان‌های حماس را نابود می‌کنیم تا به پیروزی کامل برسیم.

کانال ۱۴ رژیم صهیونیستی هم گزارش داد که نتانیاهو، در دیدار با خانواده‌های اسرای اسرائیلی گفته است که در حال حاضر شانس دستیابی به توافق آتش‌بس بعید به نظر می‌رسد.

او مدعی شده است که «امکان دستیابی به یک سند تبادل اُسرا ضعیف است و ما عقب‌نشینی مطلق از نوار غزه را نمی‌پذیریم. تخلیه جمعیت از رفح در حال حاضر آغاز شده است و ورود به این منطقه به‌زودی انجام خواهد شد.»

به گزارش آنا، اظهارات نتانیاهو در حالی مطرح می‌شود که پیشنهاد تل‌آویو برای به سرانجام رساندن توافق تبادل اسرا، تعویق یا تعلیق حمله به رفح است و اصلاً بحث انصراف از این تصمیم را پیش نمی‌کشد.

در سوی مقابل، حماس هرگونه توافق آزادی اسرا را به دائمی شدن آتش‌بس و خروج نظامیان صهیونیست از غزه موکول کرده است.

در همین راستا، رسانه صهیونیستی «ماکور ریشون» گزارش داد که «یحیی السنوار» (رهبر حماس در غزه) توافقی را که منجر به توقف جنگ و خروج اشغالگران از غزه نشود، نمی‌پذیرد.

 روز گذشته، هیئتی از حماس برای بررسی پاسخ اسرائیل به طرح آتش‌بس ارائه‌شده از سوی قطر و مصر به قاهره رفت.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که در توافق جدید آزادی ۳۳ گروگان زنده و آتش‌بس در نوار غزه پیشنهاد شده است. گفته می‌شود که هیئت حماس پس از رایزنی‌های روز دوشنبه، قاهره را ترک کرده است و با پاسخ مکتوب بازمی‌گردد.

آمریکا و انگلیس تلاش می‌کنند که پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس را سخاوتمندانه جا بزنند.

«دیوید کامرون» وزیر خارجه انگلیس، درباره پیشنهاد ارائه‌شده به حماس گفت که «به ازای آزادی گروگان‌های اسرائیلی، آتش‌بس ۴۰ روزه و آزادی هزاران اسیر فلسطینی» اجرا خواهد شد.

در همین حال، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، در تماسی تلفنی با رهبران مصر و قطر، از اهرم فشار استفاده کرد و از آنها خواست «برای آزادی گروگان‌های نزد حماس تمام تلاششان را به کار ببرند» و این موضوع را «تنها مانع» امدادرسانی به غیرنظامیان در نوار غزه خواند.

تا دیروز، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر به عنوان یکی از کشور‌های میانجی توافق، درباره حصول آتش‌بس خوش‌بین بود.

او در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد که به میزبانی عربستان برگزار شد، گفته بود: قاهره در خصوص آتش‌بسی جدید میان حماس و اسرائیل خوش‌بین است. اگر راهکار دودولتی را اجرا کنیم، تفکر مقاومت و سلاح ادامه نخواهد یافت.

هم‌زمان، رسانه‌های صهیونیستی مدعی شده‌اند که «هرزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم اسرائیل، آخرین جزئیات طرح حمله به رفح و برپایی اردوگاه پناه‌جویان در مرکز نوار غزه را نهایی کرده است.

«ینت نیوز» از تجمع تانک‌های اسرائیلی در مرز غزه و آمادگی آنها برای ورود به باریکه در صورت گرفتن چراغ سبز برای شروع تهاجم زمینی در رفح خبر داده است.

این رسانه به نقل از ارتش رژیم اشغالگر نوشت که از منظر حصول توافق تبادل اسرا یا آغاز تهاجم زمینی به رفح، ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده، تکلیف مشخص می‌شود.
 
این‌طور برآورد می‏‎شود که رژیم اسرائیل از گزینه «حمله قریب‌الوقوع به رفح» به‌عنوان اهرمی برای ترغیب حماس به قبول تازه‌ترین پیشنهاد آتش‌بس که همین حالا مشغول بررسی آن است، استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • طرح رژیم اسرائیل برای حمله به رفح اعلام شد
  • قول نتانیاهو به بن گویر برای حمله به رفح
  • نتانیاهو: امکان دستیابی به توافق ضعیف است/ وارد رفح می‌شویم
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • بعید است دفاعیات نتانیاهو به جلوگیری از حکم دیوان لاهه کمک کند | پیامدهای حکم لاهه برای نتانیاهو
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • رسانه عبری: نتانیاهو در محاصره ۳ میدان مین است
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • عضو کابینه جنگ اسرائیل : اگر کابینه نتانیاهو توافق تبادل [اسرا] را نپذیرد، سرنگون می‌شود
  • نتانیاهو توافق را نپذیرد سرنگون می‌شود