Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@22:09:55 GMT

پژوهشگران برتر دانشگاه علم و صنعت معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۵۲۵۷۴

پژوهشگران برتر دانشگاه علم و صنعت معرفی شدند

مراسم روز پژوهش دانشگاه علم و صنعت ایران با حضور اعضای هیات رئیسه، مدیران معاونت پژوهش و اعضاء هیات علمی دانشگاه به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مراسم روز پژوهش دانشگاه علم و صنعت، توسط معاونت پژوهش و فناوری و با حضور اعضای هیات رئیسه دانشگاه، مدیران معاونت پژوهش و فناوری و شرکت مجازی اعضای هیات علمی در سالن مجتمع امام خمینی (ره) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای مراسم دکتر ذاکری، رییس دانشگاه، ضمن تبریک هفته پژوهش، روز حمل و نقل و روز وحدت حوزه و دانشگاه، تاکید کرد: شرایط کرونایی نباید تاثیری در وضعیت علمی و پژوهشی دانشگاه داشته باشد و خدمات علمی چه به صورت مجازی و چه بصورت حقیقی در حوزه علمی و آزمایشگاهی ادامه دارد.

وی گفت: با قبول شرایطی که برای کل جوامع پیش آمده است، باید با جدیت پیشرفت های علمی را ادامه داد و نباید اجازه داد محدودیتی برای اساتید، دانشجویان و پیشرفت علمی صورت گیرد.

رییس دانشگاه در ادامه با اشاره به افتتاح پژوهشکده محیط زیست و مرکز مقابله با آلودگی های نفتی در پردیس کیش، از آنها به عنوان بستر مناسبی برای انجام ماموریت‌های ملی یاد کرد و اظهار امیدواری کرد که این مراکز به مراکز پژوهشی خوب برای موضوعات زیست محیطی و به عنوان بستری برای ارتقای فعالیت های پژوهشی دانشگاه در ارایه خدمات علمی و پژوهشی تبدیل شود.

وی به ارتقای رتبه علمی دانشگاه در سال ۹۸ در رتبه بندی های علمی بین المللی و کسب رتبه سوم کشور توسط دانشگاه اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد که همین روند برای سال ۹۹ ادامه داشته باشد.

در ادامه مراسم، دکتر دوایی، معاون پژوهش و فناوری، ضمن تبریک هفته پژوهش و تقدیر از معاون و مدیران ستادی سابق معاونت پژوهشی، تاکید کرد: پژوهش اصیل و ارتباط با صنعت واقعی، شرط لازم ولی غیرکافی برای تربیت نیروی شایسته برای کشور است.

وی افزود: طی هشت سال گذشته، حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم آغاز و تداوم یافته است و دانشگاهیان علم و صنعت ایران می کوشند تا با عنایت الهی، این راه پربرکت را به کمک یکدیگر و با سرافرازی طی کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سپس گزارش عملکرد سال ۱۳۹۸ حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران را در سه محور آمارهای پژوهشی، آمارهای ارتباط با صنعت و فناوری و زیست بوم نوآوری در دانشگاه ارایه کرد.

وی در خصوص وضعیت دانشگاه علم و صنعت ایران در نظام های جهانی رتبه بندی گفت: در سال ۲۰۲۰ ، در نظام رتبه بندی shanghai  رتبه دانشگاه، ۶۰۱ الی ۱۰۰۰، بر اساس رتبه بندی Times در رتبه ۵۰۱ الی ۶۰۰ و بر اساس رتبه بندی QS در رتبه های ۶۰۱ الی ۶۵۰ بوده است.

وی افزود: از منظر آمار پژوهشی، دانشگاه علم و صنعت ایران در رتبه بندی نظام های ارزیابی جهانی در مقایسه با سایر دانشگاه ها در رتبه نسبتا مناسبی است.

وی همچنین در خصوص وضعیت دانشگاه علم و صنعت ایران در رتبه بندی موضوعی شانگهای افزود: در رتبه بندی موضوعی در سال ۲۰۲۰ درحوزه موضوعات مرتبط با متالورژی، بالاترین رتبه را داشته ایم و در رتبه بندی موضوعی۲۰۲۰ NTU، در موضوعات مرتبط با مهندسی مکانیک، بالاترین رتبه را کسب کردیم.

وی به وجود ۱۸ محقق پراستناد از دانشگاه بر اساس اعلام پایگاه ESI اشاره کرد و گفت: ۱۴ محقق در حوزه موضوعی مهندسی، ۲ نفر در حوزه موضوعی ریاضی، ۲ نفر در حوزه موضوعی شیمی، یک نفر در حوزه موضوعی علم مواد و یک نفر نیز در حوزه موضوعی کامپیوتر هستند.

دکتر دوایی در ادامه به راه اندازی سامانه علم سنجی و اطلاعات تفصیلی فعالیت های پژوهشی اساتید دانشگاه به آدرس: http://scimet.iust.ac.ir   اشاره کرد. در این سامانه کارنامه پژوهشی کلیه اساتید از منظر scopus و  web of science قابل دسترسی است.

وی در خصوص معرفی مولف برتر در تالیف کتاب بین المللی به دکتر علی کاوه با ۱۱ کتاب که دو کتاب آن مربوط به سال ۲۰۲۰ است، اشاره کرد.

دوایی آمار سرانه مقالات در سال ۹۸ را ۴.۱۱ مقاله و تعداد ارجاعات تجمیعی به مقالات در wos را بیش از ۱۸۸۰۰۰ مورد اعلام کرد. همچنین میانگین h-index اعضای هیات علمی در سال ۹۸ را ۹ و h-index دانشگاه در web of science را ۱۱۹ دانست.

وی در ادامه به میانگین امتیازات گرنت به تفکیک مواد پژوهشی و صنعتی اشاره کرد و گفت: میانگین امتیاز پژوهشی دانشگاه ۱۷۳، در ماده پژوهش و بین المللی، ۱۴۱ و در ماده صنعتی، ۳۳ است.

وی بیشترین سرانه امتیاز پژوهشی به تفکیک دانشکده ها را مربوط به دانشکده شیمی، مهندسی مکانیک و مهندسی شیمی اعلام کرد و افزود: در فراوانی محققین پراستناد به تفکیک دانشکده ها نیز دانشکده مهندسی مکانیک، مهندسی برق و مهندسی شیمی به ترتیب بالاترین رتبه را دارا هستند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در خصوص رتبه دانشگاه در شاخص تعداد انتشار مقالات در مجلات یک درصد برتر (۲۰۱۵-۲۰۱۹) گفت: در این شاخص با عدد ۱۷۳، رتبه چهارم را در بین دانشگاه های فنی و مهندسی داریم.

دوایی در گزارش خود در حوزه چاپ و نشر مجلات، به ارتقای مجله بین المللی مهندسی عمران با کسب ضریب تاثیر ۱.۴۴۶، ارتقای فصلنامه علم و مهندسی مواد ایران، نمایه شدن مجله بین المللی مهندسی صنایع و تحقیقات تولید در سامانه scopus و عضویت مجله بین المللی مهندسی صنایع و تحقیقات تولید در Cope اشاره کرد.

وی در خصوص تعاملات صنعتی دانشگاه اظهار کرد: در سال ۹۸، در کل ۱۷۳ مورد قرارداد به ارزش ۷۱.۷ میلیارد تومان منعقد شد که وصولی آن مبلغ ۲۶.۵ میلیارد تومان است. همچنین در این قراردادها، ۳۳ درصد از اساتید دانشگاه درگیر بوده اند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه عل و صنعت در رابطه با زیست بوم نوآوری دانشگاه، به عنوان مجموعه هماهنگ و به هم پیوسته از کارفرمایان بزرگ، اساتید، انستیتوهای فناوری، آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، دانشجویان، مراکز پشتیبانی، مراکز نوآوری و رشد اشاره کرد و گفت: انستیتوهای فناوری در واقع مراکزی هستند که عمدتا برای انجام ماموریت‌های ملی ایجاد می‌شوند، مانند انستیتو ازدیاد برداشت از مخازن و بهره برداری بهینه از منابع هیدروکربوری که اخیرا ایجاد شده و یا انستیتو توربین گاز و انستیتو اندازه گیری هوشمند گاز که در طی هشت سال گذشته ایجاد شده‌اند.

در همین راستا مراکز پشتیبانی مانند سرویس های صنعتی، آپارات صنعتی، شبکه گسترده آزمایشگاه مرکزی، مرکز خدمات فناوری (فن راه)، کتابخانه و مرکز اسناد، شرکت های سرمایه گذاری و صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه ایجاد، هماهنگ و یا فعال شده اند.

وی در خصوص ضلع سوم زیست بوم نوآوری دانشگاه به مراکز نوآوری و اقداماتی که در چند سال اخیر در این خصوص صورت گرفته، اشاره کرد و گفت: فضاهای با کیفیت برای استقرار تیم‌ها و شرکت‌های دانش‌پایه، با توان هدایت و اقتصادی‌ کردن نوآوری‌ها، از طریق تغییر کاربری فضاهای قدیمی و توسط بخش خصوصی و با حمایت نهادهای بیرونی ایجاد شده است.

دوایی با اشاره به ایجاد سامانه مدیریت آزمایشگاهی به برخی از مراکز نوآوری و دانش بنیانی که طی سه سال اخیر در این دانشگاه تاسیس شده اشاره کرد و در پایان، کلیدی ترین وظیفه دانشگاه را تربیت نیروی انسانی متعهد، درستکار و توانمند در حل مسائل پیچیده، دارای تفکر انتقادی، خلاقیت، مهارت مدیریت انسانی، هماهنگی و سازگاری اجتماعی، برخوردار از هوش احساسی/عاطفی، قدرت قضاوت، قدرت تصمیم گیری، مهارت مذاکره و انعطاف پذیر ادراکی برشمرد.

سخنران بعدی این مراسم، دکتر سلطانیه، مدیر امور پژوهش دانشگاه بود که ضمن تبریک هفته پژوهش، به معرفی پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه در سال ۹۸ پرداخت.

وی با اعلام ضوابط و معیارهای انتخاب پژوهشگر برتر در سال ۹۸، نسبت به معرفی پژوهشگران و فناوران دانشگاه و دانشکده ها براساس عملکرد سال ۹۸ اقدام کرد.

پایان بخش مراسم روز پژوهش دانشگاه، برگزاری جلسه مجازی پرسش و پاسخ اعضاء هیات علمی از رئیس دانشگاه، معاون و مدیران معاونت پژوهش و فناوری بود.

طبق اعلام روابط عمومی دانشگاه علم و صنعت؛ اسامی برگزیدگان برتر پژوهشی دانشگاه به شرح زیر است:

نفرات برتر امتیاز کل در دانشگاه:

دکترمجیدرضا آیت اللهی (دانشکده مهندسی مکانیک)

دکتر علی ملکی (دانشکده شیمی)

دکتر تورج محمدی (دانشکده مهندسی شیمی، نفت وگاز)

نفرات برتر امتیاز ماده صنعتی در دانشگاه:

دکتر حسین بلندی (دانشکده مهندسی برق)

دکتر سیدحسن هاشم آبادی (دانشکده مهندسی شیمی، نفت وگاز)

دکتر افشین شریعت مهیمنی (دانشکده مهندسی عمران)

نفر برتر تالیف کتب بین المللی:

دکتر علی کاوه (دانشکده مهندسی عمران)  

نفرات برتر دانشکده مهندسی مکانیک:

دکتر مجیدرضا آیت اللهی (نفر اول امتیاز کل دانشگاه و دانشکده)

دکترمحمودمهرداد شکریه، دکتر مجید سیاوشی و دکتر فتح الله طاهری بهروز (فعالیت قابل تقدیر)

دکتر مرتضی منتظری قهجاورستانی (نفر اول امتیاز ماده صنعتی دانشکده)  

نفرات برتر دانشکده شیمی:

دکتر علی ملکی (نفر دوم  امتیازکل دانشگاه و اول امتیاز کل دانشکده)

دکتر منصور انبیاء (نفراول امتیاز ماده صنعتی دانشکده)

نفرات برتر دانشکده مهندسی شیمی، نفت وگاز

دکترتورج محمدی (نفر سوم  امتیاز کل دانشگاه و اول امتیاز کل دانشکده)

دکتر سیدحسن هاشم آبادی (نفردوم امتیاز ماده صنعتی دانشگاه و اول دانشکده)

دکتر مهران رضایی (فعالیت قابل تقدیر)

نفرات برتر دانشکده مهندسی عمران

دکتر علی کاوه (نفر اول امتیاز کل و امتیاز ماده پژوهشی دانشکده)

دکتر افشین شریعت مهیمنی (نفرسوم امتیاز ماده صنعتی دانشگاه و اول دانشکده)  

نفر برتر دانشکده مهندسی صنایع:

دکتر محمدرضا محمدعلیها (نفر اول امتیاز کل و امتیاز ماده پژوهشی دانشکده)  

نفرات برتر دانشکده مهندسی برق:

دکتر حسین بلندی (نفراول امتیاز ماده صنعتی دانشگاه و امتیاز کل دانشکده)

دکتر شهرام جدید (نفر اول امتیاز ماده پژوهشی دانشکده)

نفر برتر دانشکده مهندسی کامپیوتر:

دکتر بهروز مینایی (نفر اول امتیاز کل و امتیاز ماده صنعتی دانشکده)

نفرات برتر دانشکده مهندسی راه آهن:

دکتر سید جواد میرمحمد صادقی (نفر اول امتیاز کل و امتیاز ماده صنعتی دانشکده)

دکتر داود یونسیان (نفر اول امتیاز ماده پژوهشی دانشکده)

نفر برتر دانشکده ریاضی:

دکتر رضا سعادتی (نفر اول امتیاز کل و امتیاز ماده پژوهشی)  

نفر برتر دانشکده مهندسی مواد و متالورژی:

دکتر حمیدرضا جعفریان (نفر اول امتیاز کل و امتیاز ماده پژوهشی دانشکده)

نفر برتر دانشکده فناوری های نوین:

دکتر سیدمرتضی نقیب (نفر اول امتیاز کل و امتیاز ماده پژوهشی)

نفر برتر دانشکده مدیریت، اقتصاد و مهندسی پیشرفت:

دکتر علی بنیادی نائینی (نفر اول امتیاز کل و امتیاز ماده صنعتی دانشکده

نفر برتر دانشکده مهندسی خودرو:

دکتر حامد سعیدی گوگرچین (نفر اول امتیاز کل و امتیاز ماده پژوهشی دانشکده)

نفر برتر دانشکده معماری و شهرسازی:

دکتر سمانه جلیلی صدرآبادی (نفر اول امتیاز ماده پژوهشی دانشکده)  

پژوهشگر برتر خانم:

دکتر سوسن روشن ضمیر

پژوهشگر برتر جوان با سابقه کمتر از چهار سال:

دکترآیت قره قانی

کارکنان برتر معاونت پژوهش و فناوری:

محبوبه کیهانی فر (کارشناس نمونه دفتر امور پژوهش)

مریم جعفری (کارشناس نمونه دفتر امور پژوهش)

مریم فروتن (کارشناس نمونه دفتر همکاری‌های علمی و صنعتی)

 اسداله رحمانی (کارشناس نمونه دفتر همکاری‌های علمی و صنعتی)

معصومه انصاری (کارشناس نمونه دفتر همکاری‌های علمی و صنعتی)

زهره مقیسه (کارشناس نمونه مرکز اسناد علمی و اطلاع رسانی)

منیره روحی (کارشناس نمونه مرکز اسناد علمی و اطلاع رسانی)

معصومه ابراهیمی (کارشناس نمونه دفتر توسعه فناوری)

ابراهیم رضایی (کارشناس نمونه اداره انتشارات)

فائزه شادالویی (کارشناس نمونه دانشکده مهندسی صنایع)

مریم اسدی (کارشناس نمونه دانشکده مهندسی برق)

مهدیه فصاحت (کارشناس نمونه آزمایشگاه مرجع مرکزی)

احترام سادات توکلی (کارشناس نمونه دفتر مجلات)

نادر گودینی (کارشناس نمونه مرکز رشد)

عذرا ملکی (کارشناس حوزه کار آموزی از داشکده مهندسی راه آهن)

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هفته پژوهش 99 دانشگاه علم و صنعت دانشگاه علم و صنعت ایران نفر برتر دانشکده مهندسی پژوهش و فناوری دانشگاه معاون پژوهش و فناوری اشاره کرد و گفت پژوهشی دانشگاه معاونت پژوهش حوزه موضوعی پژوهش دانشگاه مهندسی مکانیک صنعتی دانشگاه دانشگاه و اول مهندسی صنایع مهندسی عمران رتبه بندی مهندسی شیمی مهندسی برق اعضای هیات بین المللی هیات علمی سال ۹۸ دکتر علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۲۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران

دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران به عنوان اولین دانشکده علوم خانواده ایران، روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه با حضور دکتر انسیه خزعلی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده و دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر منصوره کرمی همسر شهید مسعود علیمحمدی استاد شهید دانشگاه تهران که با دستور رئیس دانشگاه تهران به عنوان مشاور دانشکده علوم خانواده فعالیت می‌کند، در آئین بهره‌برداری از اولین ساختمان این دانشکده که همزمان با روز معلم و استاد برگزار شد، حضور داشت و روبان این افتتاحیه را قیچی کرد. دکتر الهام امین‌زاده معاون بین‌الملل دانشگاه تهران، دکتر زهرا ناظم بکایی رئیس دانشگاه الزهرا (س) و دکتر فخرالسادات نصیری مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده نیز در این مراسم حضور داشتند.

دکتر انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده، امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در آئین افتتاح ساختمان دانشکده علوم خانواده که با حضور رئیس دانشگاه تهران و معاون آموزشی وزیر علوم برگزار شد، به اهمیت مسئله خانواده اشاره کرد و گفت: بسیاری از تهاجم‌های دشمن در راستای حذف و انحراف خانواده و فردگرایی و فاصله گرفتن از یک زندگی جمعی و مشارکتی و طبیعی در خانواده است؛ بنابراین رئیس‌جمهور کشورمان عنوان «جنبش تعهد به خانواده» را در سازمان ملل مطرح کردند.

استاد دانشگاه الزهرا (س) با بیان اینکه حرکت غرب در سه حیطه «با نفی جنسیت در سند ۲۰۳۰»، «رواج خانواده‌های تک واحدی» و «با به رسمیت شناختن خانواده‌های انحرافی و هم‌جنس» به خانواده ضربه می‌زند، تاکید کرد: وظیفه داریم مبانی و زیرساخت‌های شناساندن خانواده‌های فطری و طبیعی که اساس تربیت انسان‌ها در آن شکل می‌گیرد را مورد توجه قرار دهیم، بر این مبنا ایستادگی کنیم و پایداری نشان دهیم و در حیطه علمی قوی پیش برویم و تاکید بر خانواده گسترده در فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی را معرفی کنیم.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با ابراز امیدواری نسبت به اینکه دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران به عنوان مرکزیت و محوریت شناساندن خانواده، پشتیبانی از خانواده و انتشار و گسترش فکر در حوزه خانواده عمل کند، گفت: سند تعهد به خانواده آماده شده است و این سند در روز بین‌المللی خانواده رونمایی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر قاسم عموعابدینی، معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم گفت: در دوره جاری مدیریتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موفق شدیم تا در شورای گسترش آموزش عالی مصوب کنیم که دانشکده علوم خانواده در سه دانشگاه تهران، شهید بهشتی و الزهرا (س) ایجاد شود.

دکتر عمو عابدینی، گسترش فعالیت‌های علمی بین رشته‌ای در قالب دانشکده علوم خانواده را مسیر درستی در راستای تقویت خانواده در پرتو تعلیم و تربیت دانست و خاطرنشان کرد: در برنامه تحولی وزارت علوم که سال گذشته به دانشگاه‌ها اعلام شد، ایجاد ۱۵ رشته مرتبط با خانواده مورد تاکید قرار گرفت.

در آغاز این برنامه نیز دکتر فاطمه یزدیان، رئیس دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران، گزارشی از روند تأسیس و راه‌اندازی این دانشکده ارائه کرد و گفت: نیاز بود مبنای تأسیس این دانشکده بر پایه توسعه زیست‌بوم، گفتمان‌سازی، اجتماع‌سازی و ارائه راه حل‌های بر پایه نوآوری اجتماعی داشته باشیم؛ چراکه ضرورت تأسیس دانشکده علوم خانواده بر پایه برخی شاخص‌ها نظیر جمعیت، سلامت اجتماعی، سلامت فیزیکی و توانمندسازی و مباحثی در زمینه حکمرانی است.

وی در ادامه سخنان خود به معرفی ارکان دانشکده تازه تأسیس علوم خانواده پرداخت و گفت: دانشکده دارای چندین رکن از جمله بخش آموزش و پژوهش، اندیشکده کسب‌وکار خانوادگی، مرکز مطالعات زنان و خانواده و خانه خلاق و نوآوری، آزمایشگاه تأثیر، اندیشکده تأثیر و نوآوری اجتماعی و مرکز جامع تعلیم و تربیت خانواده‌محور است.

رئیس دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران همچنین به همکاری دانشگاه علوم پزشکی در این دانشکده اشاره کرد و گفت: این دانشکده با گروه سلامت و خانواده دانشگاه علوم پزشکی تهران همکاری دارد و یکی از گروه‌های مستقر در این دانشکده به صورت مشترک با دانشگاه علوم پزشکی اجرا می‌شود.

دکتر یزدیان به اهداف راه‌اندازی اندیشکده کسب‌وکار این دانشکده نیز پرداخت و گفت: هدف از راه‌اندازی این اندیشکده، افزایش توانمندی در حوزه کسب‌وکار خانوادگی و کنشگری سالم بین صنعت، دانشگاه و حاکمیت است.

رئیس دانشکده تازه تأسیس علوم خانواده دانشگاه تهران، ضمن معرفی و بیان اهداف مرکز مطالعات زنان و خانه خلاق و نوآوری، از راه‌اندازی آزمایشگاه تأثیر از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد و گفت: این آزمایشگاه جامع، نخستین آزمایشگاه در حوزه علوم انسانی است و یک ابرپروژه و یک پروژه پیشران و یک هم‌آفرینی برای آینده است که عملاً فعالیت‌ها، طرح‌ها و سیاست‌ها و برنامه‌هایی که در حوزه زنان انجام خواهد شد را از نظر تأثیرگذاری بررسی می‌کند.

وی هدف از تأسیس اندیشکده بانکداری و نوآوری اجتماعی را ارتقای پژوهش‌ها در زمینه بانکداری و مالی بر پایه نوآوری اجتماعی ولی برای ارتقای تعالی خانواده دانست و در بخش دیگری از سخنان خود به نحوه جذب دانشجو در این دانشکده پرداخت و پذیرش از طریق آزمون سراسری، استاد محوری و معرفی از طریق سازمان‌ها و ارگان‌ها را از جمله روش‌های جذب دانشجو در این دانشکده برشمرد.

وی در پایان به راه‌اندازی سایت دانشکده علوم خانواده به سه زبان فارسی، انگلیسی و فرانسه اشاره کرد و گفت: به زودی زبان عربی نیز به این زبان‌ها افزوده می‌شود.

کد خبر 749969

دیگر خبرها

  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی
  • واکنش رئیس دانشگاه تهران به انحرافات پژوهشی در حوزه زنان در دنیا
  • افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران
  • افتتاح اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران
  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد / معرفی جوان‌ترین و پیرترین استاد
  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد/معرفی جوان ترین و پیرترین استاد