Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@12:33:34 GMT

چمخاله و تالاب انزلی در چنگال گیاه مهاجم سنبل آبی

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۵۲۷۵۶

چمخاله و تالاب انزلی در چنگال گیاه مهاجم سنبل آبی

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، امیر مرادی اظهار کرد: در چاف و چمخاله ۴۰ هکتار از رودخانه‌ها با استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی، شهرداری و محیط زیست از این گیاه پاکسازی شد و تنها ۲۰ درصد باقی مانده است. در تالاب انزلی هم این گیاه پهنه وسیعی از تالاب را اشغال و آسیب بسیار بر گونه‌های جانوری این منطقه وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی تاکید کرد: گیاه سنبل آبی در تمام رودخانه‌ها و تالاب‌هایی که فاضلاب به آنها می‌ریزد، رشد چشمگیری دارد. تالاب انزلی نیز به جهت ورود فاضلاب‌های انسانی، پساب کشاورزی و فاضلاب صنایع متاسفانه در محاصره سنبل آبی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین بخشی از آب‌بندان‌ها و کانال‌های خشکبیجار و برخی نقاط دیگر استان هم که با این گیاه درگیر بودند با دستور استاندار، مدیریت بحران استانداری، هماهنگی فرمانداران و محیط زیست استان مورد پاکسازی قرار گرفته اند.

مدیر کل بحران استانداری گیلان بیان کرد: جذب بسیار بالای آب توسط این گیاه، آن را را به تهدیدی جدی برای حوزه کشاورزی تبدیل کرده است. به‌همین منظور همه دستگاه‌های ذیربط در استان گیلان امکانات خود را برای مبارزه با این گیاه به‌کار گرفته‌اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: لایحه بودجه 1400 الیگیتور فیش لوایح FATF هفته پژوهش اولسان هیوندای امیر مرادی سنبل آبی چمخاله تالاب انزلی لایحه بودجه 1400 الیگیتور فیش لوایح FATF هفته پژوهش اولسان هیوندای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۲۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌ها تا ساعات آینده

معاون اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: با تداوم فعالیت سامانه بارشی طی ساعات آتی تا اوایل امشب گاهی رگبار باران و احتمال رعدوبرق و وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می‌شود و پس از آن سامانه بارشی از استان عبور خواهد کرد.

به گفته مرادی احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها وجود دارد و درصورت وقوع می‌تواند موجب آبگرفتگی معابر، آبراهه‌ها و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها شود.

او افزود: فردا با عبور سامانه بارشی از میزان ناپایداری جو کاسته خواهد شد.

مرادی گفت: رشد ابر و احتمال برخی رگبار‌های خفیف و پراکنده باران در برخی از نواحی استان بویژه نوار غرب و شمال استان دور از انتظار نیست. همچنین به دلیل جابجایی توده‌های هوا طی دو روز ابتدای هفته آتی بویژه در ساعاتی از روز شنبه در اغلب نقاط استان وزش باد نسبتا شدید تا شدید پیش بینی می‌شود.

از یکشنبه سامانه بارشی دیگری از نواحی غربی وارد کشور خواهد شد که این سامانه بر اساس خروجی فعلی مدل‌های پیش یابی طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه موجب افزایش ابر و احتمال رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در استان خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • تخم‌گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین‌المللی انزلی + فیلم
  • تداوم بارش‌ها تا ساعات آینده
  • عیدی علیه آبی‌ها در بازی سرنوشت‌ساز
  • آشیانه سازی و تخم گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین المللی انزلی
  • از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید
  • گزارش زنده: تراکتور 0 - استقلال 0
  • مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد
  • سود تلفیقی وبشهر به ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید
  • عکس/ نمایشگاه گل و گیاه اصفهان
  • فرار بوفالو عظیم الجثه از چنگال شیر‌های گرسنه (فیلم)