Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@23:39:47 GMT

حفر 150 حلقه چاه جذبی در اردکان

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۵۲۸۷۷

حفر 150 حلقه چاه جذبی در اردکان

به گزارش خبرگزاری فارس در اردکان، مصطفی پوردهقان در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری این شهرستان که به منظور بررسی مسائل و مشکلات پیش‌آمده در این بارندگی‌ها اخیر اردکان برگزار شد، با اشاره به آب‌گرفتگی خیابان‌ها و معابر شهر بر برنامه‌ریزی برای جلوگیری از تکرار مشکلات مشابه تأکید کرد.

وی افزود: از حفر ۱۵۰ حلقه چاه جذبی برای دفع آب‌های سطحی و هدایت آب به لایه‌های زیرزمینی تا پایان سال جاری و با اعتباری افزون بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در اردکان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار اردکان با اشاره به این‌که اکثر نقاط آبگیر شهر شناسایی شده است، گفت: به‌منظور جلوگیری از تجمع آب هنگام بارندگی، عملیات حفر چاه جذبی انجام می‌شود که برای ساماندهی معابر اصلی و فرعی سطح شهر و ایجاد معابر ایمن با تردد مطلوب امری ضروری است تا در فصل بارندگی شهروندان با مشکل مواجه نشوند.

️رئیس ستاد مدیریت بحران شهرداری اردکان با بیان این‌که آب باران نباید به درون شبکه فاضلاب خانگی تخلیه شود، تصریح کرد: آب باران باید به صورت جداگانه به درون چاه‌های جاذب دفع آب باران هدایت شود زیرا ذخیره آبی برخی از این چاه‌ها قابلیت استفاده برای آبیاری فضای سبز نیز دارند.

وی در پایان گفت: در بارندگی چند روز گذشته اردکان، ۳۰۰ عملیات رفع آب‌گرفتگی توسط نیروهای شهرداری انجام شده است.

انتهای پیام/ ۹۰۰۱۰

منبع: فارس

کلیدواژه: اردکان آب مدیریت بحران بارندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۲۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت عادی برق در اهواز / آبگرفتگی معابر به سرعت تخلیه شد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد خانچی باحضور در اتاق پایداری وضعیت و کنترل توزیع برق اهواز درخصوص رفع قطعی برق در این شهر گفت: تقریبا ۳۰ نقطه از شهرستان دچار برق رفتگی و اختلال در برق رسانی شد که این امر موجب بالارفتن زمان ماند آب در این مناطق گردید.

وی افزود: برق مناطق شهرستان اهواز کمتر از ۲ ساعت به حالت عادی بازگشته و دفع آب سطحی نیز در حال انجام است.

خانچی ادامه داد: سقوط ترانس، شکستگی پایه‌ها و همچنین واژگونی درختان به دلیل سرعت و شدت بالای باد از عوامل قطعی برق بوده که با همت و تلاش کارکنان عملیات توزیع برق در کمترین زمان ممکن اشکالات برطرف و برق مناطق وصل شد.

بارش‌های سیل‌آسا، موجب بروز خاموشی‌های پراکنده در شهر‌های دزفول، شوش، شوشتر، اندیمشک و چند شهر دیگر در مناطق شمالی استان خوزستان شد.

تخلیه آبگرفتگی معابر خوزستان در کمتر از ۲۴ ساعت

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده در پی بارندگی‌های اخیر، اضافه کرد: آبگرفتگی اغلب نقاط استان خوزستان در کمتر از ۲۴ ساعت تخلیه شده است.

وی در ادامه گفت: دیروز شاهد بارندگی بالایی در خوزستان بودیم، بطوریکه بعد از ظهر در کمتر از ۱۵ دقیقه بارش بالای ۳۰ میلیمتر با وزش باد شدید در اهواز ثبت شد.

خانچی افزود: بارش شدید باران همراه با وزش باد موجب سقوط درخت، قطع و سقوط پایه برق شد که در روند عملکرد تاثیر گذاشت و ایستگاه پمپاژ لحظاتی دچار مشکل شد البته دیزل ژنراتور تعبیه شده بود.

وی ادامه داد: گروه‌های عملیاتی و نیرو‌های برق، آبفا و شهرداری در شرایط بارندگی و باد حضور یافتند و اکنون شرایط تحت کنترل است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان می‌گوید: آب اغلب نقاط استان تا این لحظه فروکش کرده است، امیدواریم با همت همه مجموعه‌ها تا فردا صبح بخش عمده آب در سطح شهر اهواز تخلیه و تا ظهر مناطقی که سرازیر سایر مناطق است نیز تخلیه شوند.

وی از زحمات افرادی که در حالت آماده‌باش بودند و سرعت واکنش را بالا برد قدردانی کرد و گفت: این حجم از بارندگی در سال‌های قبل کمتر از یک هفته فروکش می‌کرد که الان زمان تخلیه به کمتر از ۲۴ ساعت در بیشتر نقاط استان رسید.

خانچی گفت: نیرو‌های برق تلاش زیادی در طی این عملیات داشتند و برق را پایدار کردند که از زحمات آنها قدردانی می‌شود، همچنین از شهرداری؛ فرمانداری، مدیریت بحران و دستگاه‌هایی که به عنوان معین فعالیت کردند نیز تشکر می‌شود.

بر اساس این گزارش بارش باران از روز سه شنبه در استان خوزستان آغاز شده و همچنان بر شدت این بارش‌ها افزوده می‌شود.

دیگر خبرها

  • خسارت سیلاب به خط انتقال آب ۳ روستای دزفول
  • وضعیت عادی برق در اهواز / آبگرفتگی معابر به سرعت تخلیه شد
  • گزارش تسنیم از آخرین وضعیت آبگرفتگی در دزفول
  • شهردار: بارش‌های دزفول ۳ برابر بیشتر از پیش بینی هواشناسی بود
  • تلاش شبانه‌روزی تیم‌های خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی از معابر
  • آب‌های سطحی معابر به سرعت جمع آوری می‌شود+فیلم
  • بارش‌های دزفول سه برابر بیشتر از پیش بینی هواشناسی بود
  • بارش‌های دزفول ۳ برابر بیشتر از پیش‌بینی هواشناسی بود
  • دزفول غرق شد!
  • بارندگی شدید و آبگرفتگی معابر در گناوه