Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد لارتی، سید وحید فخرموسوی و سیدعلی موسویان به عنوان هیئت انتخاب آثار بخش صحنه‌ای جشنواره سردار آسمانی انتخاب شدند.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمد لارتی، سید وحید فخرموسوی و سیدعلی موسویان به عنوان هیئت انتخاب آثار بخش صحنه‌ای جشنواره سردار آسمانی انتخاب شدند.

محمد لارتی کارگردان، بازیگر و آهنگساز است و کارگردانی نمایش‌هایی، چون «ناتمام» نوشته محمد چرمشیر، «دوران خوش بازنشستگی» نوشته کامران شهلایی، «ندیدن» نوشته کامران شهلایی، «کمی آنسوتر» نوشته کامران شهلایی، «هفت روز از تیر شصت تئاتر شهر» نوشته کامران شهلایی را برعهده داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی علاوه بر پست‌های مدیریتی و اجرایی، چون رئیس اداره هنر‌های نمایشی و آوایی بنیاد شهید و امور ایثارگران، عضو شورای سیاست گذاری تئاتر و موسیقی ایثار، عضو کمیته هنری همایش بین المللی تجلیل از زندانیان سیاسی، دبیر اجرایی شش دوره جشنواره سراسری تئاتر ایثار سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۷، داور بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر بخش منتخبان ایثارو شهادت و داور نخستین وسومین جشنواره سرودفرزندان شاهد و ایثارگر در مقام آهنگساز عنوانرموسیقی برتر هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر و جشنواره سراسری فیلم شهروند ۱۳۸۳ را از آن خود کرده است.
لارتی همچنین تاکنون مقالاتی با عنوان «اقتصاد تئاتر در آئینه توسعه فرهنگی» و «نشانه شناسی در آثار و نمایشنامه‌های ساموئل بکت» را به نگارش در آورده است.
سید وحید فخرموسوی که در مقام مدرس دانشگاه فعالیت دارد تالیف مقالاتی، چون «شخصیت شناسی در نمایشنامه‌های دفاع مقدس و ایده تا اجرا در خیابان» و «برخورد دو دنیای خیر و شر در آیین‌های تغییر فصل گیلان» را برعهده داشته است.

وی که تاکنون در مقام‌ها و پست‌های اجرایی، چون رئیس شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضو کانون نمایش‌های خیابانی کشور، عضو اتحادیه بین المللی مبارک یونیما، مسئول دبیرخانه بنیاد فرهنگی هنری میرزا کوچک خان جنگلی، دبیری و قائم مقامی چند دوره جشنواره‌های فرهنگی هنری، داوری جشنواره‌های مختلف تئاتر استانی و منطقه‌ای کشور همکاری داشته در حوزه بازیگری و کارگردانی هم جوایز استانی، کشوری و بین المللی را به خود اختصاص داده است.

سیدعلی موسویان نویسنده، کارگردان و بازیگر خوش ذوق تئاتر است که نمایشنامه‌های «ماه در قاب آنم آرزوست»، «میدان مقاومت»، «زخم چزابه»، «سکوت سپید»، «دومینو»، «ایستادن بر فراز یک اتفاق فانوس‌های کور» و «سقوط اضطراری» را به نگارش در آورده و کارگردانی بیش از ۵ نمایش در حوزه دفاع مقدس را برعهده داشته است. وی برنده جوایز متعدد در جشنواره تئاتر دفاع مقدس و مقاومت بوده ودر چندین دوره از جمله دو جایزه اولیه نویسندگی در جشنواره تئاتر مقاومت یک جایزه برگزیده کارگردانی از جشنواره تئاتر دفاع مقدس و سه تندیس بازیگری از جشنواره تئاتر مقاومت را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است، دومین جشنواره سردار آسمانی با حمایت بنیاد فرهنگی روایت فتح، انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و به دبیری امیرحسین شفیعی در قالب سه بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی، بخش صحنه‌ای و خیابانی از ۱۰ تا ۱۵ دی ماه در کرمان برگزار می‌شود.

*برنامه دومین روز پخش آنلاین هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت اعلام شد

برنامه‌های پخش آنلاین دومین روز هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت در بخش‌های صحنه‌ای، دانشجویی، کودک و نوجوان و مهمان به همراه کارگاه آموزشی و نشست‌های تحلیل و بررسی نمایش‌های شرکت‌کننده اعلام شد.

این رویداد با پخش آنلاین نمایش‌ها در بخش‌های صحنه‌ای، دانشجویی، کودک و نوجوان و مهمان به همراه برپایی کارگاه آموزشی و نشست‌های تحلیل و بررسی نمایش‌های شرکت‌کننده دومین روز خود را امروز چهارشنبه ۲۶ آذرماه پشت سر می‌گذارد.

در بخش صحنه‌ای دومین روز از برنامه‌های هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت، نمایش‌های «آمده بودیم اینجا بمیریم» به نویسندگی و کارگردانی مریم منصوری از «تهران»، «تن‌ها» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا معروفی از «البرز»، «سردرگمان سرگردان» به نویسندگی و کارگردانی محمدصادق اسدی از «تهران» و نمایش «سرد سرخ تبریز» به نویسندگی نیما حسن‌بیگی و کارگردانی میرحجت حجازی از «تبریز» از سایت تیوال پخش می‌شوند.

همچنین در بخش دانشجویی امروز، نمایش‌های «ترقب» به نویسندگی مسعود شامی خاتونی و کارگردانی میلاد خرمن بیز از «دانشگاه علمی کاربردی ۴۷ تهران» و نمایش «قصد» به نویسندگی عزت‌الله مهرآوران و کارگردانی امیرارسلان خالویی از «دانشگاه تهران» به صورت آنلاین پخش می‌شوند.

در ادامه برنامه‌های دومین روز هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت نیز نمایش «رگ» به نویسندگی و کارگردانی «ایوب آقاخانی» از «تهران» در بخش مهمان پخش می‌شود.
نمایش «دزد لالایی‌ها» به نویسندگی بهرام جلالی‌پور و فائزه فیض و کارگردانی آرش شریف‌زاده از «تهران» هم در بخش کودک و نوجوان پخش خواهد شد.
علاقه‌مندان برای تماشای آثار می‌توانند از ساعت ۱۲ تا ۲۴ هر روز در روز‌های برگزاری جشنواره به سایت تیوال مراجعه کنند.
همچنین کارگاه آموزشی دومین روز از برگزاری این جشنواره با موضوع نمایش‌نامه‌نویسی با تدریس ایوب آقاخانی از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۰:۳۰ پخش می‌شود. این کارگاه دومین جلسه از کارگاه نمایشنامه‌نویسی ایوب آقاخانی در هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت است.
دومین جلسه از نشست‌های تحلیل و بررسی نمایش‌های شرکت‌کننده در هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت نیز به‌صورت آنلاین (برخط) در روز‌های برگزاری جشنواره، از ساعت ۲۱ تا ۲۳ با حضور منتقدان و کارشناسان تئاتر کشور برگزار می‌شود.
هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت با دبیری حمید نیلی و به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح از ۲۵ آذر تا دوم دی‌ماه به دو شیوه زنده و آنلاین برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جشنواره سردار آسمانی سینما و تئاتر فیلم های ایرانی هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت نویسندگی و کارگردانی جشنواره سردار آسمانی جشنواره تئاتر دفاع مقدس بخش صحنه ای بین المللی دومین روز نمایش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۳۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و اجرای کابوس‌هایتان را به «کابوس‌مند» بسپارید

به گزارش خبرنگار مهر، نمایش «کابوس‌مند» به کارگردانی حسین حیاتی از ۱۱ اردیبهشت ماه در عمارت ارغوان به صحنه می‌رود.

حسین حیاتی پیش از این و در تابستان سال گذشته نمایش «یه گوشه از دایره» را روی صحنه داشت که با استقبال همراه بود. وی نویسندگی و کارگردانی نمایش «کابوس‌مند» را به عهده دارد.

نمایش «کابوس‌مند» در مورد کسانی است که وظیفه ساخت و اجرای کابوس آدمیان را برعهده دارند ...

این نمایش تازه ترین اثر گروه فرهنگی هنری «پارادوکس» است.

بازیگران «کابوس‌مند» عبارتند از مهدی اشرافی، نوید محسنیان، حمید جانانه، کاوه اکبری، مهدی افراسته، سلاله ارغوان، بیتا طایی.

مهدی اشرافی تهیه کننده این نمایش است.

کد خبر 6087985 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • آغاز پیش‌فروش بلیت اجراهای خرداد «امشب به صرف بورش و خون»
  • تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • ساخت و اجرای کابوس‌هایتان را به «کابوس‌مند» بسپارید
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • اختتامیه نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های عروسکی