Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از زومیت، سوخت‌گیری هوایی یکی از پیچیده‌ترین اقداماتی است که می‌تواند در طول پرواز‌ طولانی‌مدت چندین بار صورت بگیرد. هواپیماهای جنگنده‌ پس از هر بار بلند شدن از زمین و به پرواز درآمدن، نیاز به تعویض برخی از قطعات دارند تا برای پرواز بعدی آماده شوند؛ اما سوخت‌گیری هوایی اجازه می‌دهد که جنگنده بدون نیاز به فرود آمدن به عملیات خود ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سوخت‌گیری هوایی اجازه می‌دهد جنگنده‌ها مسیر طولانی‌تری طی کنند و امکان انجام عملیات‌ غیر ممکن داشته باشند. در چنین اقدامی، هواپیمای جنگنده به کمک هواپیمای سوخت‌رسان و بر فراز آسمان، دوباره سوخت‌گیری می‌کند که تمامی این مراحل با همکاری دقیق خلبان‌های هر دو هواپیما صورت می‌گیرد.  
انجام چنین اقدامی خطرات بسیاری دارد و به دلایلی، امکان دارد جان خلبان‌ها و کادر پرواز هواپیمای سوخت‌رسان طی عملیات سوخت‌گیری هوایی به خطر بیافتد. با پیشرفت شرکت‌ها در زمینه تولید پهپاد، بوئینگ در نظر دارد پهپادی با توانایی سوخت‌رسانی هوایی به مرحله اجرایی برساند که نه‌تنها هدایت آن، بلکه مراحل سوخت‌گیری نیز بدون دخالت انسان صورت خواهد گرفت.
به ‌گفته‌ی شرکت هواپیماسازی بوئینگ، این پهپاد که MQ-25 نام دارد، اخیرا  توانسته است پروازی موفقیت‌آمیز به مدت ۲ ساعت و نیم داشته باشد و سپس با موفقیت فرود آید. سوخت‌گیری هوایی با استفاده از پهپاد اقدامی ساده به‌ نظر می‌رسد؛ اما رساندن آن به مرحله اجرایی به زمان، تکنولوژی و منابع بسیاری نیاز دارد.  
هدفی که بوئینگ در پرواز اخیر MQ-25 توانسته است به آن‌ برسد، بررسی شرایط پهپاد در زمانی است که بخش سوخت‌رسانی به پهپاد متصل شده باشد. با توجه به رضایت بوئینگ از پرواز موفقیت‌آمیز مدل آزمایشی T1، به نظر می‌رسد به‌زودی آزمایشی برای سوخت‌گیری هوایی صورت خواهد ‌گرفت و طی آن، پهپاد MQ-25 به جنگنده‌ای سوخت خواهد رساند. البته مشخص نیست که آیا فرایند سوخت‌رسانی توسط انسان و از راه دور صورت می‌گیرد یا بوئینگ یک گام به سمت جلو برمی‌دارد و تمامی مراحل را به هوش مصنوعی خواهد سپرد.
درصورتی‌که پهپاد MQ-25 در آزمون‌های بعدی به موفقیت برسد، انتظار می‌رود ارتش ایالات متحده اولین مشتری ۷۰ فروند پهپاد سوخت‌رسان بوئينگ باشد. گویا هدف اصلی پهپاد MQ-25 سوخت‌رسانی به جنگنده‌های اف/ای-۱۸ هورنت است که ‌اکنون در خدمت نیروی دریایی ایالات متحده قرار دارند. جنگنده‌ی اف/ای-۱۸ هورنت درواقع پرنده‌ای چندمنظوره است که امکان انجام عملیات ‌در شرایط آب‌وهوایی مختلف دارد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: پهپاد جنگنده بوئینگ ارتش سوخت گیری هوایی سوخت رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۳۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه

به دلیل خشم شرکت‌های هواپیمایی، ده‌ها هزار مسافر فرانسوی امروز پنج‌شنبه از پرواز‌های خود محروم خواهند شد، زیرا فرودگاه‌های فرانسه شاهد «پنج‌شنبه سیاه» در نتیجه یک اعتصاب اجتماعی توسط کنترل‌کنندگان ترافیک هوایی در فرودگاه‌های فرانسه، هستند.

براساس گزارش القدس العربی، با وجود توافق در آخرین لحظه با انجمن کنترل کننده‌های ترافیک هوایی فرانسه، انتظار می‌رود امروز در فرانسه و به طور غیرمستقیم در بلژیک و اروپا، ترافیک هوایی به شدت مختل شود.

 سه پرواز از هر چهار پروازی که از فرودگاه اورلی پاریس، دومین فرودگاه بزرگ فرانسه خارج می‌شوند یا به آن می‌رسند، لغو خواهند شد. ۵۵ درصد پرواز‌ها در فرودگاه شارل دوگل، بزرگترین فرودگاه این کشور و ۶۵ درصد پرواز‌ها در مارسی پروونس انجام می‌شود.

بیش از دو هزار پرواز در اروپا لغو شد و هزاران پرواز دیگر مجبور شدند مسیر‌های خود را تغییر دهند تا از حریم هوایی فرانسه رد نشوند. رایان ایر به تنهایی بیش از ۳۰۰ پرواز را لغو کرده است، در حالی که ترانساویا، شرکت هواپیمایی ارزان قیمت وابسته به گروه ایرفرانس-کی ال ام، ۱۹۸ پرواز را لغو کرده است.

انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا) که شامل بیش از ۳۰۰ شرکت است، کنترل‌کننده‌های ترافیک هوایی فرانسه را به «باج‌خواهی» متهم کرد.

 مذاکرات درباره اصلاحات کنترل ترافیک هوایی بین اتحادیه اصلی، SNCTA و اداره کل هوانوردی غیرنظامی (DGAC) در روز چهارشنبه پایان یافت، درست زمانی که شرکت‌ها از قبل لغو بخشی از پرواز‌های خود را به دلیل اعتصاب آغاز کرده بودند.

به گفته رئیس فرودگاه‌های پاریس، این لغو پروازها از حدود بیست سال پیش تاکنون دیده نشده است. این اتفاق توسط اداره کل هوانوردی غیرنظامی (DGAC) به دلیل تعداد اعتصاب کنترل کنندگان اصلی ترافیک هوایی اعمال شده است. 

موضوع اعتصاب اصلاح کنترل ترافیک هوایی فرانسه است. آن‌ها به ویژه به حقوق‌ها اعتراض کرده و خواستار افزایش ۲۵ درصدی دستمزد‌ها در طول پنج سال شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • مورد عجیب فروش کارت سوخت با ۳۰ میلیون تومان
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • ویدیو/ شکار دوباره پهپاد MQ۹؛ وحشت آمریکا از آسمان یمن
  • پهپاد‌ انتحاری ایرانی ، ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین
  • پهپاد‌های انتحاری «شاهد» چگونه به ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین تبدیل شدند؟
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن