Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایوان راکیتیچ معتقد است که این فصل لالیگا بسیار سخت است و اتفاقات زیادی ممکن است رخ دهد.

ایوان راکیتیچ، هافبک کروات سویا در مصاحبه جدید خود با لالیگا و لایو اسکور، در مورد بازگشت به سویا و کاپیتانی در این تیم و لیونل مسی صحبت کرده است. به گزارش طرفداری و به نقل از مارکا، ایوان راکیتیچ در مورد بازگشت به سویا و تغییرات این باشگاه گفت:

اول از همه باید بگویم بازگشت به سویا، اتفاق بسیار هیجان انگیزی برای من است و احساس فوق العاده ای دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باشگاه از زمان جدایی من، قدم های رو به جلوی مهمی برداشته است. این که سویا در 14 سال اخیر، شش بار موفق به فتح لیگ اروپا شده، فوق العاده است. این واقعاً یک دستاورد عالی است. امیدوارم که حال بتوانیم قدم های بزرگ تری برداریم. تمام مردم سویا و باشگاه، به این شش جام اروپایی افتخار می کنند و حال می خواهیم تلاش کنیم تا اگر بتوانیم در لالیگا به چیزهای خوبی دست پیدا کنیم.

کدام هم تیمی ات از زمان برگشت به سویا، توجه تو را به خود جلب کرده است؟

من مقابل بسیاری از بازیکنان سویا بازی کرده ام و به خوبی می دانم که آن ها چقدر خوب هستند. من در این مورد که آن ها چقدر به عنوان یک گروه قوی هستند و چقدر سخت در کنار هم تمرین می کنند، سورپرایز شدم. هر آن چه سویا در سال های اخیر کسب کرده است، نتیجه سخت کوشی این تیم است. بازیکنان بااستعداد و خوب زیادی در تیم هستند، بنابراین امیدواریم در آینده بتوانیم قدم های بزرگتری برداریم. فکر می کنم بازیکنان بااستعداد زیادی در سویا هستند و ذکر کردن نام یک فرد کار سختی است. اما اگر بخواهم به چند نفر اشاره داشته باشم، برایان گیل که به صورت قرضی در ایبار بازی می کند را ذکر می کنم. او پسر فوق العاده ای است و مطمئن هستم که آینده درخشانی در پیش دارد.

تو در دوران فوتبالت تحت هدایت سرمربی های فوق العاده ای بازی کردی، لوپتگی را چگونه با آن ها مقایسه می کنی؟

فکر می کنم لوپتگی مربی واقعا عالی ای است. او بسیار روی کار کردن روی جزئیات دقیق متمرکز است و مطمئن می شود که همه چیز روی برنامه و منظم پیش برود. او خیلی کامل آماده می شود و دوست دارد تیمش را برای هر سناریو و اتفاقی آماده ببیند و تاکید دارد که هر ثانیه از هر بازی، اهمیت زیادی دارد. اشتیاق او برای موفقیت به خوبی حس می شود و این بسیار مهم است. لوپتگی و کادر فنی اش 24 ساعت روز را کار می کنند تا ما تمام اطلاعات لازم برای هر بازی را در اختیار داشته باشیم. باعث افتخارم است که با لوپتگی و تیمش کار می کنم.

 لالیگای این فصل؟

فکر می کنم چیزی که مشخص است این است که تمام بازی های این فصل سخت هستند. با توجه به سال های اخیر، تصور این که شاید امسال سال ما باشد کار سختی بود چون بارسلونا یا رئال مادرید معمولاً پس از 10 الی 12 بازی ابتدای فصل، 5 الی 10 امتیاز برتری داشتند. این فصل بسیار طولانی است و مطمئنم اتفاقات زیادی رخ می دهد چون لالیگای این فصل بسیار سخت است. شاید تیمی متفاوت برای جام بجنگد. باید در هر بازی با تمام توان حاضر شد و ریسک کرد.

آنسو فاتی استعداد خارق العاده ای دارد

اگر بتوانی یک بازیکن جوان لالیگا با آینده ای درخشان را نام ببری، او چه کسی خواهد بود و چرا؟

به نظرم آنسو فاتی که اکنون به طرز ناراحت کننده ای مصدوم است. او نسبت به سایرین خارق العاده ترین استعداد را دارد. من یک دوره با او در بارسلونا بازی کردم. او بدشانس بود که دچار این مصدومیت شد اما امیدوارم هر چه زودتر به میادین برگردد. به نظر من، او کسی است که می تواند یک بازیکن بزرگ و فوق العاده برای فوتبال اسپانیا باشد و مطمئنم که افراد زیادی، از جمله من، از تماشای بازی آنسو در بالاترین سطح برای مدتی طولانی لذت خواهند برد.

این که نخستین کاپیتان غیر اسپانیایی سویا بعد از مارادونا باشی، خارق العاده است

تو نخستین بازیکن غیر اسپانیایی پس از مارادونا هستی که بازو بند کاپیتانی سویا را به بازو می بندد. چه احساسی داری؟

اول از همه، شباهت مسیر من به مارادونا از نظر بازی برای هر دو تیم سویا و بارسلونا، خارق العاده است. این که نخستین کاپیتان غیر اسپانیایی سویا بعد از مارادونا باشی، خارق العاده است و من به کاپیتان این باشگاه بودن افتخار می کنم و حس می کنم که باشگاه، هواداران و مردم سویا، به من اعتماد دارند. بخشی از تاریخ این باشگاه بودن، فوق العاده و چشمگیر است.

روبرت پروسینچکی در کودکی الگوی من بود

الگوی فوتبالی دوران کودکی ات؟

بازیکنان خارق العاده زیادی وجود داشتند که من از آن ها الگو می گرفتم اما در نسل مارادونا، الگوی من روبرت پروسینچکی بود. او به نوعی بازیکنی مشابه مارادونا بود و وقتی بازی می کرد، قادر بود با توپ برقصد و تماشای بازی او فوق العاده بود. در تیم ملی کرواسی و زمانی که پروسینچکی دستیار اسلاون بیلیچ بود، من فرصت این را داشتم که چندین سال با او کار کنم و این فوق العاده بود.

امیدوارم مسی سال های زیادی در بارسلونا بماند

فکر می کنی مسی چند فصل دیگر در بارسلونا می ماند؟ اگر از بارسلونا برود، دوست داری به کدام باشگاه بپیوندد؟

امیدوارم مسی سال های زیادی در بارسلونا بماند و آن تصمیمی را که برای خودش و باشگاه بهترین است، بگیرد. من شش سال فوق العاده را با بازی در کنار او در بارسلونا سپری کردم و بازی کردن در کنار او و بودن در یک تیم با او، اتفاق خارق العاده ای بود. پس امیدوارم که او بتواند سال های زیادی را در بارسلونا سپری کند. این که به چه تیمی برود به نظرم تصمیم اوست و او باید چیزی که برای خودش و باشگاه بهترین است را انجام دهد. فکر می کنم تمام مردم بارسلونا و هواداران این باشگاه هنوز از او حمایت می کنند و او باید با خودش، خانواده اش، باشگاه و هواداران روراست باشد. مطمئنم که او تصمیم درستی خواهد گرفت.

از شروع سخت بارسلونا در این فصل سورپرایز شدی؟

فکر می کنم شاید این فقط در مورد بارسلونا نباشد و در مورد شرایط کلی نیز هست. تمام تیم های حاضر در لالیگا پیشرفت کرده اند و سطح رقابت بسیار بالاتر از قبل است. تمام بازی های فصل سخت هستند و تمام این نکات شرایط را سخت می کند.

 همچنین بخوانید:

ایوان راکیتیچ: مسی تنها شماره یک جهان است؛ من بخشی از تاریخ بارسلونا هستم

ایوان راکیتیچ: مشخص نیست در آینده شانس دیدن بازیکنی شبیه به مسی را خواهیم داشت یا نه

 

 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: ایوان راکیتیچ سال های زیادی خارق العاده فوق العاده فکر می کنم العاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۳۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران شلاقی مهمان ناخوانده شهر ایوان غرب شد + فیلم

در این روزهای بهاری شهرستان ایوان غرب در استان ایلام میزبان بارش های شدید باران همراه با وزش تندباد شد به طوری که معابر این شهر دچار آبگرفتگی شد. 

این بارش ها موجب حیرت شهروند خبرنگار ما شد و فیلمی ارسال کرده است که می توانید مشاهده کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - ایلام

بیشتر بخوانید:

فیلمی از هوای بارانی و دلنشین انابد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • سرمربی ژیرونا: این دو بازیکن بارسلونا را می‌خواهم
  • از افشین پیروانی بپرسید اوسمار بماند یا نه | او برای نیم‌فصل بهترین گزینه بود
  • گلر فجرسپاسی: امیدوارم به لیگ برتر صعود کنیم
  • کلوپ: امیدوارم با باران هفته آخر اشک‌هایم را نبینید؛ هیچکس جدایی‌ام را درک نمی‌کند
  • شجاع، الگوی جوان‌های تراکتوری (عکس)
  • پپ: امیدوارم ۱۵ روز دیگر جام را در دست بگیریم
  • گل روبرت لواندوفسکی به ژیرونا از روی نقطه پنالتی (ژیرونا 1-2 بارسلونا)
  • تاکید رئیس بایرن: توخل فصل بعد نیست
  • باران شلاقی مهمان ناخوانده شهر ایوان غرب شد + فیلم
  • تکلیف لواندوفسکی در بارسلونا مشخص شد