Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بازارهای شهر در روزهای پایانی پاییز شرایط آرامی را پشت سر می‌گذراند، دلار طی یک ماه اخیر از ۲۶ هزار تومان فراتر نرفته، گرم طلای ۱۸ عیار در محدود ۱.۱ میلیون تومان و سکه در کانال ۱۲ میلیون قرار گرفته و نوسان آن نسبت به ماه‌های قبل کمتر شده است.

آخرین به‌روزرسانی صرافی ملی نرخ فروش دلار را ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرده، این در حالی است که یک هفته قبل این عدد ۱۵۰ تومان کمتر بود، هر یورو نیز ۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان خرید و ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازار سرمایه شرایط متفاوتی از دلار و طلا داشت، بورس که پس از ریزش تاریخی از مرداد ماه تا آبان با شروع آبان فاز صعودی شده بود این هفته فقط شنبه به رنگ سبز درآمد و در ادامه هفته ۶ درصد ارزش خود را از دست داد، شرایط بازار در ابتدای هفته در گزارشی به طور تفصیلی بررسی شد، در ادامه مروری بر نیمه دوم هفته خواهیم داشت.

 

سه روز ریزشی بورس در آخرین روزهای پاییز

دوشنبه ۲۴ آبان ماه؛ در ابتدای بازار کفه تقاضا بر عرضه سنگینی کرد و منجر به رشد هزار واحدی شاخص کل در ۳۰ دقیقه ای ابتدایی بازار شد اما رفته رفته فشار عرضه بیشتر نمادهای بازار را به رنگ قرمز درآورد.

افت ۳۱ هزار واحدی شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۴۸۴ هزار واحدی قرار داد، شاخص‌ هم‌وزن نیز ۰.۹درصد افت کرد.

سه‌شنبه ۲۵ آبان ماه؛ فشار عرضه به حدی زیاد بود که می‌توان آن را با روزهای ابتدایی ریزش اخیر بورس مقایسه کرد؛ روز گذشته اکثر نمادها منفی ۵ را کامل پایین رفتند، هر چند در دقایق پایانی صف فروش تعدادی از نمادها از جمله فولاد جمع شد که اتفاق خوبی بود و می‌تواند امیدها را برای رسیدن شاخص به حمایت زنده نگه دارد.

شاخص کل بورس با افت ۳.۷۶ درصدی و کاهش ۵۵ هزار واحدی به ۱.۴۲۸ میلیون واحد رسید، افت شاخص هم‌وزن به اندازه شاخص کل نبود و ۲.۳۸ درصد کاهش پیدا کرد تا با ریزش ۱۰ هزار واحدی به ۴۴۱ هزار واحد برسد.

چهارشنبه ۲۶ آبان ماه؛ بازار تحت تأثیر روزهای قبل از همان پیش گشایش شاهد افزایش صف‌های فروش بود، به طوری که در ابتدای بازار تعداد صف‌های خرید حدود ۷۰ بود و در مقابل، ۴۷۰ نماد در صف فروش قرار داشتند.

در نمای پایانی بازار، افت ۱۴ هزار واحدی شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۴۱۳ هزار واحدی قرار داد، شاخص‌ هم‌وزن نیز به انداز شاخص کل یعنی یک درصد افت کرد.

 

صف خرید سنگین توکا فولاد در بورس

این هفته نمادهای اصفهانی از ریزش کلیت بازار بی‌نصیب نبودند، فولاد که معمولاً بیشترین تأثیر را بر شاخص کل می‌گذارد این هفته با افت ۶ درصدی شاخص، ۶ درصد کاهش قیمت را تجربه کرد تا بار دیگر هر سهم فولاد مبارکه وارد کانال ۱۳۰۰ تومان بشود.

فولاد در معاملات امروز خوش درخشید و از محدوده منفی ۳.۵ تا مثبت ۳ پیش رفت و ۱۷۵ میلیون از سهامش داد و ستد شد، سهم حقوقی‌ها در معاملات امروز فروش ۱۰ میلیون و خرید ۳۵ میلیون از سهام فولاد بود.

هلدینگ سرمایه‌گذاری توکا فولاد که از شرکت‌های زیرمجموعه فولاد مبارکه است، طی یک ماه اخیر از پرتقاضاترین سهم‌های بازار بود به طوری که صف خرید چند ده میلیونی روزانه از یک طرف و پر نشدن حجم مبنا از طرف دیگر باعث شد تا وتوکا از ابتدای آذر تا به امروز یک رشد ۴۰ درصدی را پشت سر بگذارد.

با این حال تحت تأثیر جو منفی بازار، از روز گذشته صف خرید وتوکا عرضه شد و سهم به تعادل رسید، روز چهارشنبه نیز در دقایق ابتدای معاملات در محدوده مثبت انجام می‌شد اما با فشار تقاضا، این سهم بار دیگر به صف خرید نشست.

ذوب‌آهن که چهارشنبه هفته قبل روی قیمت ۵۷۲ تومان بسته شده بود، امروز پس از جابجایی ۳۵۰ میلیون سهم روی قیمتی ۵۴۲ تومان بسته شد، سهم حقوقی‌ها در معاملات امروز فروش ۳۷ میلیون و خرید ۱۲۵ میلیون از سهام ذوب‌آهن بود.

پتروشیمی اصفهان یکی دیگر از شرکت‌های پربازده اصفهانی بورس در آذرماه بود، شصفها طی سه هفته اخیر ۲۵ درصد بازدهی را ثبت کرده و این هفته نیز همچنان مورد استقبال بود و در سقف قیمتی معامله می‌شد.

متوقف شدن نماد سیمان اصفهان پس از رشد ۲.۵ برابری

سیمان اصفهان این هفته به دلیل ظن دستکاری در معاملات بسته شد، این سهم پرتقاضای بازار که در مرداد ماه به ۲۰ هزار تومان هم رسیده و پس از دو ماه با کاهش ۵۰ درصدی در محدوده ۱۱ هزار تومان معامله می‌شد از مهرماه وارد فاز صعودی شد و طی دو ماه تا ۲۷ هزار تومان هم رشد کرد.

کشت و دام قیام اصفهان این هفته خلاف جهت بازار حرکت و رشد ۱۰ درصدی را عاید سهامدارانش کرد، خبر مهم برای زقیام در هفته جاری پیشنهاد افزایش سرمایه ۹۰۰ درصدی هیأت مدیره بود، در صورت تصویب این پیشنهاد سرمایه زقیام از ۷۰ به ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

کشت و دام گلدشت نمونه یکی دیگر از نمادهای زراعتی اصفهان در بورس، این هفته به دلیل رشد ۵۰ درصدی قیمت متوقف و پس از کنفرانس مطبوعاتی شرکت بازگشایی شد، این سهم هرچند امروز به فروش نشست اما در یک ماه گذشته رشد ۶۰ درصدی را تجربه کرده بود.

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/ج۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان رشد فولاد بورس هزار تومان هزار واحدی صف خرید شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۵۳۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با رشد ۶۰۴۶ واحدی به ۲,۳۱۰,۳۷۲ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ با رشد ۶۰۴۶ واحدی به ۲,۳۱۰,۳۷۲ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۴۳۷.۹۵ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۱.۰۵۶ میلیارد سهم بود که طی ۴۶,۰۳۴ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۷,۲۴۱.۰۸۴ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۸۴۱,۶۳۲.۹۳۸ میلیارد ریال شد.

کد خبر 748261

دیگر خبرها

  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • بورس در سکوت
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت